wet/regelgeving

Voor al je opdrachten van school, werk of al het andere waar je niet uit kan komen, ook voor je lastige vraagstelling waar je niet uit kan komen.Zowel chemie als andere onderwerpen mogen hier behandeld worden.
Richard
Waterstof

Re: wet/regelgeving

Post by Richard » 12 Apr 2017, 18:42

Ondertussen zijn we nu een dikke 4 jaar verder.

De voorgestelde regels en het vergunningstelsel is er door, en van kracht.
De leveranciers die de betredende stoffen nog zonder vergunning leveren drogen langzaam op.

Het enigste wat nog een sprankje hoop gaf was een vergunning aanvragen, wat blijkbaar nog haast niemand had gedaan!
Blijkbaar was ik vanochtend de eerste Nederlander die een vergunning kreeg voor salpeterzuur voor hobbymatig gebruik!

Na het nodige 'persoonlijke berichten' via deze site hadden we besloten om het toch maar te proberen.
Bij deze nog hartelijk dank voor de afgelopen periode de berichtuitwisseling ;)

Het is prettig als iemand, iemand anders helpt omdat die toevallig voor een groot gedeelte de zelfde interesses en raakvlakken heeft.

Als er interesse in is wil ik de antwoorden en de procedure die ik doorlopen heb ook hier delen.
Bij kleinere hoeveelheden hooguit een paar 100 ml per jaar enzovoort, is het denk ik beter om onder de radar te blijven.
Ik hoef nu niet meer bang te zijn voor voor het doemscenario: een hoop blauwe lampjes en mannen in witte pakken en daar omheen afzetlint.
En dan naderhand de vragen en mijn uitleg.

Met vriendelijke groet Richard.

Post Reply