500 gram kwik te koop

Over de instrumenten en chemicaliën in het chemisch laboratorium.
Post Reply
reneV
Foton

500 gram kwik te koop

Post by reneV » 16 Oct 2012, 20:39

Gevonden op zolder en vergeten door de vorige bewoners, staat er nu al zo'n 40 jaar een flesje kwik in mn schuur. Het is iets meer dan 500 gram.
Al zoekende voor een koper ben ik hier terecht gekomen.
Als er geinteresseerden zijn, hoor ik het graag.

René

caronollie
Foton

Re: 500 gram kwik te koop

Post by caronollie » 10 Nov 2012, 08:56

hallo meneer , mevrouw
ik ben geintereseerd in 300 mg kwik kunt u mij daaraan helpen
alvast bedankt ik

Schouten
Helium

Post by Schouten » 21 Nov 2012, 22:39

Ik zoek nog kwik, wat wil je ervoor hebben ?
en waar moet het opgehaald worden ? hopelijk niet te ver van Zwolle.

schouten_a@hotmail.com
Mvg
A.Schouten
Als je je niet laat kisten, komt alles in kannen en kruiken :-)

Schouten
Helium

Post by Schouten » 25 Nov 2012, 11:00

Sorry voor de late reactie, ben inmiddels al voorzien..

Schouten
Helium

Post by Schouten » 26 Nov 2012, 22:36

reneV wrote:Gevonden op zolder en vergeten door de vorige bewoners, staat er nu al zo'n 40 jaar een flesje kwik in mn schuur. Het is iets meer dan 500 gram.
Al zoekende voor een koper ben ik hier terecht gekomen.
Als er geinteresseerden zijn, hoor ik het graag.

René
Magog70 zocht nog kwik :-)
maar ik zou dat via prive-bericht aanbieden aangezien deze site openbaar is, en door iedereen gelezen kan worden... en aangezien het handelen in kwik verboden is.... nou ja de rest hoef ik niet uit te leggen...

agnitatence44
Foton

Post by agnitatence44 » 06 Jun 2014, 17:12

goedemiddag ik ben geinteresseerd in 500 gram kwik ,waar kan ik die ophalen en wat is de prijs

Schouten
Helium

Post by Schouten » 07 Jun 2014, 08:09

http://www.labstuff.nl/contents/nl/d102_01.html#p1668. ( kost bij labstuff 22,40 per 100 gram ) :P jeetje ik heb hier dus bijna voor 900,- euro aan kwik staan lol... maar ja wat moet je ermee...

woelen
Kobalt
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 10 Jun 2014, 13:49

Dat zal tegenvallen, omdat je niet kunt aangeven hoe zuiver het is. Ik zie steeds weer aanbiedingen voor kwik langskomen hier, soms in jampotten, emmertjes, of wat dan ook. Vaak in smerige en stoffige omgevingen bewaard. Zelf heb ik zo ook pakweg 70 ml kwik staan, met een beetje grijze rommel op het oppervlak. Dat is ongeveer een kilo, maar het levert zeker geen 250 euro op. Ik neem niet de moeite om het te verkopen, wie weet komt het me ooit nog eens van pas.

Kwik is alleen pakweg 25 euro per 100 gram als het van grote zuiverheid is vanuit een chemicaliënleverancier. Voor kwik van onbekende afkomst zou ik veel minder geven.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 10 Jun 2014, 18:17

Dat is bovendien de prijs inclusief verpakking en handling (administratiekosten etc, geen verzendkosten). Kijk maar naar de prijzen van goud bij chemicaliënleveranciers, deze is veel hoger dan de goudprijs (zo'n factor 5 à 10). Deze metalen zijn meestal van zeer hoge kwaliteit waardoor ze voor analytische toepassingen kunnen worden gebruikt.
Organisch chemicus

Schouten
Helium

Post by Schouten » 11 Jun 2014, 23:39

Tja,.. wat voor leuke proefjes kun je uberhaupt doen met 33CL kwik ? bierflesje vullen ? en dan kijken hoe mensen reageren als ze het bierflesje even willen oppakken, terwijl het ineens ruim 4 kg weegt ? :o) ... maar ja, als ze t laten vallen, heb ik ineens een groot probleem in m'n huis... bovendien heb ik begrepen dat de bierflesdopjes van blik zijn, en die lossen ook op in kwik.... misschien de beugelsfles van grolsch :o)... nehh... ik bewaar het nog wel even,... misschien dat ik later op de school van m'n kinderen nog eens een scheikunde leraar tref die ik er een plezier mee kan doen...? en anders maar inleveren bij de milieustraat bij gevaarlijke stoffen... samen met de jerrycan salpeterzuur waar ik denk ik ook uiteindelijk niks meer mee doe... T goud winnen uit electronica was wel ff leuk... maar je bent meer kosten aan de chemicalieën etc kwijt, dan dat het aan goud oplevert... 3 a 4 gram ofzo.... en dat stukje is uiteindelijk ook kwijt geraakt.... in de stofzuiger denk ik :-) !! t makkelijkste, was nog de zilveren munten oplossen in t salpeterzuur, en dan het zilver weer terugkrijgen door een stukje koperbuis in de oplossing te plaatsen. :-)

Post Reply