Ik ben op zoek naar een apparaat dat vloeistof laat indampen zodat er een vaste stof overblijft. Nu doe ik een liter indampen op het gasfornuis. Dat duurt erg lang en het mag niet koken dus lastig te beheersen.
Ongetwijfeld zijn hier proffesionele technieken voor. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
indamp-apparaat
Re: indamp-apparaat
Heel erg bedankt!!
Dit is inderdaad wat ik zoek. Ik had geen benul van het bestaan van dit apparaat. Het lijkt een vrij eenvoudige oplossing voor mijn 'probleem'.
Wel wat prijzig. ik zie systemen van 5000euro tot 700dollar. Niemand een tweedehandsje in de aanbieding?
Dit is inderdaad wat ik zoek. Ik had geen benul van het bestaan van dit apparaat. Het lijkt een vrij eenvoudige oplossing voor mijn 'probleem'.
Wel wat prijzig. ik zie systemen van 5000euro tot 700dollar. Niemand een tweedehandsje in de aanbieding?
- Wouter
- Krypton
- Chemistry interests: Organic
Re: indamp-apparaat
Ze zijn erg gewild, ook in academische omgevingen. Daarom zullen ze altijd duur zijn. De goedkopere aanbiedingen die je ziet zijn net diegene waar je niet op moet ingaan, omdat er erg veel mis kan zijn met een dergelijk apparaat.
Mag ik vragen wat je indampt? Een rotavap is toch wel één van de eerste apparaten waar een chemicus mee leert omgaan.
Mag ik vragen wat je indampt? Een rotavap is toch wel één van de eerste apparaten waar een chemicus mee leert omgaan.
Organisch chemicus