Verkoop adressen/websites

Over chemie wat niet in een andere categorie past.
Schouten
Helium

Verkoop adressen/websites

Post by Schouten » 10 Dec 2012, 16:01

Goedenmiddag
Kan iemand mij vertellen waar ik buiten labstuff nog meer terecht kan voor chemicalien/glaswerk etc ?
Of ben ik genoodzaak om te gaan shoppen in duitsland ? :D
alvast bedankt. :-)
Als je je niet laat kisten, komt alles in kannen en kruiken :-)

woelen
IJzer
Chemistry interests: --------------

Re: Verkoop adressen/websites

Post by woelen » 12 Dec 2012, 11:35

Op dit forum is het niet gewenst om allerlei bronnen voor chemicalien publiekelijk te plaatsen, omdat er dan ook vele knal-pats-boem typetjes zijn die wel even wat willen bestellen. Vooral zo vlak voor 31 december is het niet verstanding dat soort mensen de informatie op een presenteerblaadje te geven.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Post by spidey » 12 Dec 2012, 22:32

In Duitsland zijn ze een stuk strenger dan hier, dus ik zou maar binnen de grenzen blijven, of naar onze zuiderburen gaan.

Schouten
Helium

Post by Schouten » 13 Dec 2012, 00:22

sorry :-)

tijn+023
Foton

Post by tijn+023 » 28 Jun 2013, 13:54

Goedenmiddag,
Ik heb 12,5 kilo kwik alleen ik heb geen idee wat ik ermee kan of waar ik het kan verkopen.
Kan iemand dat misschien aan mij vertellen?
Mvg,

Schouten
Helium

Post by Schouten » 28 Jun 2013, 18:17

Heel misschien aan labstuff.nl ? ( die verkoopt t zelf namelijk ook per 100gram )
Ik zit zelf ook nog met 4 kg van dat mooie silveren goedje opgescheept :-)
( moet eerst nog een veilige methode vinden om het te destileren.. Misschien zit er wel opgelost goud in :P )

Brit
Elektron

Post by Brit » 08 Nov 2013, 10:34

Idd die zijn beter dan hinmeijer.nl.. mn collega wou een paar stofjes bestellen waaronder kwiknitraat ipa en gaa en ze mailen vervolgens dat we P2NP proberen te maken.. Direct de order geannulleerd daar, niet verstandig om zaken mee te doen :)

Schouten
Helium

Post by Schouten » 08 Nov 2013, 14:08

Vreemd dat hinmeijer daar uberhaupt over begint, alle soorten risico chemicalieën worden bij verkoop toch geregistreed bij de kmar. En als t bij hun begint te jeuken, komt er vanzelf wel een groepje mensen ff een bezoekje brengen :P

Brit
Elektron

Post by Brit » 09 Nov 2013, 20:44

Idd heel vreemd, vooral omdat het niet onder risico chemicalieen valt.. Een collega belde ze of ze ook nitromethaan konden leveren. Denk dat ze dat op Google hebben opgezocht ofzo.. Maar dat komt bij lange na niet in de buurt van een dergelijke XTC synthese..

ik krijg sowieso kriebels van webshops die spul verkopen die ze niet in bezit hebben.. zo kan ik ook een webshop beginnen :P

Hinmeijer
Elektron

Post by Hinmeijer » 11 Nov 2013, 11:22

Beste Brit,

Wij zullen via een forum hier zeker niet ver op ingaan.
Normaal gesproken maken wij niet snel een melding, wij zijn dit alleen verplicht bij verdacht transacties ook al zijn het ongeregistreerde stoffen.
De hele omgang van jouw ''bedrijf'' waar we binnen 24 uur met 3 verschillende personen hebben gesproken vonden wij een beetje raar.
Wij hebben jullie nooit beschuldigd van het produceren van P2NP, wij hebben gemeld dat dit mogelijk van deze stoffen gemaakt kan worden.
Tevens vroeg je om Nitroethaan en niet om Nitromethaan.

Mocht je nog vragen hebben dan hoop ik dat je dit doet via de e-mail of nog liever via de telefoon.

Schouten
Helium

Post by Schouten » 11 Nov 2013, 12:46

Alleen maar Lof voor de oplettendheid van Hinmeijer..:o)
Genoeg randdebielen die gevaarlijke dingen ermee willen uithalen.. hetzij boem knal werk.. of mogelijkheid tot levensgevaarlijke drugs maken.

Brit
Elektron

Post by Brit » 11 Nov 2013, 14:21

@Hinmeijer: Er kunnen zoveel dingen van die stoffen gemaakt worden. Dit zijn vrij basic stoffen. Ik zou eerder opletten op de explosieve stoffen die jullie aanbieden op de website. Wij deden trouwens een bestelling van een liter IPA, GAA, PH papier, een glazen trechter en 50gr Mercury als je daar P2NP van kan maken vind ik het knap hoor.

Natuurlijk is het goed dat ze aandachtig opletten, maar vals beschuldigen voor het maken van een bepaalde stof ligt net wat anders.

Hinmeijer
Elektron

Post by Hinmeijer » 11 Nov 2013, 14:37

Zoals in bovenstaande reactie hebben wij jullie niet beschuldigd, maar gezegd dat dit er mogelijk van gemaakt kan worden.
De bestelling van, IPA, ijsazijn, kwiknitraat en vervolgens vragen naar nitroetaan kan zeker wel P2NP van gemaakt worden, het is geen complete synthese maar het begin is er, nogmaals dit is geen beschuldiging en is het nooit geweest.
Wij zullen hier niet ver op ingaan via dit forum

Brit
Elektron

Post by Brit » 11 Nov 2013, 15:33

Nitroethaan hebben we niet besteld hoor, methaan was het trouwens. Alleen IPA, GAA en Mercury. Ik ben ook zeker voorstander van een dergelijke strenge controle, we hebben immers niets te verbergen. Maar een dergelijke email kwam niet helemaal netjes over. Volgensmij is alleen nitroethaan de enige grondstof voor P2NP zover ik dit op Google kan terug vinden. Maargoed, dat is niet wat we hebben besteld, we zien de order wel toekomen want annuleren wouden jullie niet.

Voor de rest vind ik Himeijer een geweldige site, en erg overzichtelijk. Ik ben me alleen doodgeschrokken van die beschuldiging. Hoewel mijn collega er om moest lachen neem ik het wel vrij serieus. :)

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 11 Nov 2013, 15:49

Goed, inmiddels is de leverancier langsgekomen en is het te laat om deze discussie te modereren. In het vervolg is het beter om problemen met een leverancier via de leverancier op te lossen dan dit openlijk op het forum te melden. Een open en vriendelijke discussie over leveranciers mag in het daarvoor bedoelde subforum, mits het de regels niet overtreedt. Negatieve berichten over leveranciers zijn dikwijls eenzijdig en openlijk verdedigen is niet in het belang van zo'n bedrijf.

Graag zie ik deze discussies niet terug, zeker niet in dit subforum.
Organisch chemicus

Post Reply