boiler overloop condens

Over chemie wat niet in een andere categorie past.
Locked
aminevital
Waterstof

boiler overloop condens

Post by aminevital » 09 Sep 2016, 09:47

Ik heb hier een boiler hangen die ongeveer 6 liter water druppeld (bij veel warmwatergebruik), nu vraag ik me af of dit condenswater is of uit het overdrukventiel lekkend water ? type jaren 80 verder geen kenmerken en moeilijk te benaderen en staat op 120 graden maar het is 96 graden als ik het szm meet uit de kraan.

kan ik nu gedestileerd water aanbieden of toch beter demiwater kopen

Pyrochemistry
Zwavel
Chemistry interests: Organic

Re: boiler overloop condens

Post by Pyrochemistry » 13 Sep 2016, 17:12

Serieus?
Will it work? You only know after the experiment!

Student (M.Sc) Scheikunde

aminevital
Waterstof

Post by aminevital » 16 Sep 2016, 16:33

ja condens water is toch gedestileerd of ben ik echt noob ?

Pyrochemistry
Zwavel

Post by Pyrochemistry » 17 Sep 2016, 23:14

Sorry maar ik kan uit de vraagstelling niet echt opmaken wat je wilt. Desalnietemin zal ik maar serieus proberen je vraag te beantwoorden.

Je wilt water zuiveren met een boiler? Gedestileerd water is vrij van mineralen en daarom geschikt voor chemische experimenten. Condenswater is een soort van "gedestileerd water". Omdat mineralen niet vluchtig zijn (ze verdampen niet mee), zitten zij niet in het condenswater. Maar omdat gedestileerd water goedkoop is, zou ik er nog geen seconden over nadenken om het via een boiler te winnen. Je kunt zelf water destileren als je daar glaswerk voor hebt, maar gezien de beschikbaarheid van gedestileerd water is dat de moeite niet; je kunt het immers bij iedere bouwmarkt kopen.

Wil je proefjes gaan doen thuis? Voor sommige proefjes heb je niet persé gedestileerd water nodig.

Wees in je volgende posts alsjeblieft wat duidelijker in je omschrijving en je vraagstelling, want dit is vrij moeilijk serieus te nemen.
Will it work? You only know after the experiment!

Student (M.Sc) Scheikunde

aminevital
Waterstof

Post by aminevital » 18 Sep 2016, 23:41

ja het loopt nu weg via het riool dan plaats ik er de lege 5 liter gedeminaliseerd water onder. dit was serieus maar wat is de hoofdreden om demi of desti water te gebruiken verlopen sommige reacties minder door kalk en of minaralen ? anders zie ik op wat kalk aanslag na het punt niet om met (ik kocht altijd accuwater). Gedestileerd water is volgens mij duurder dan gedeminaliseerd water.

ps typen en of schrijven is niet mijn ding en spelling al helemaal niet d of dt of t ??? waar maak kan een mens zich over ........ als ik niet duidellijk ben of gewoon onbegrijpelijk opgesteld hoor ik dat graag ! spellings moleculen bestaan niet in mijn geemieboek.
ik eet graag een ij. snap je me nu ? oke dat is het doel waarom ik typ.

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 19 Sep 2016, 11:02

Ik sluit dit onderwerp voor nu.
Organisch chemicus

Locked