analyseren nitriet verbinding , vervolg

IR, NMR, GC, HPLC, noem maar op. Bespreek hier alles over analytische chemie: hieronder valt alles qua zuiverheidsbepaling, structuuropheldering, karakterisering en meer.
Post Reply
broodjeaap
Foton

analyseren nitriet verbinding , vervolg

Post by broodjeaap » 23 Sep 2013, 22:31

In mijn vak (cardiologie) werden nitriet verbindingen gebruikt teneinde perifere vasodilatatie te bewerkstelligen in zowel venen als arteriën.

Tegenwoordig worden hiervoor organische nitraatesters gebruikt, de voornaamste indicatie is ischemie van het myocardweefsel.

Recent is ontdekt dat de nitriet verbindingen "onverwachte/nieuwe" farmacologische eigenschappen bezitten en mogelijk voordelen hebben ten opzichte van nitroglycerine. Ik kan hier veel over vertellen maar vind dit niet de plaats (noch het moment) om hier nu over uit te wijden.

Op onze afdeling zijn van een collega die inmiddels allang met pensioen is diverse aangebroken maar ook gesealde flesjes gevonden met een (zeer waarschijnlijk) nitriet verbinding, tevens bijbehorende referenties naar patientendossiers.

Wij willen weten welke verbinding destijds precies gebruikt is.

In ons klinisch chemisch laboratorium zijn zeer vele uiteenlopende bepalingen (uit bloed, sputum, urine, liquor CBS etc. etc.) aan te vragen. Voor hele bijzondere onderzoeken (sommige enzym concentraties, toxicologisch onderzoek etc.) wordt het afgenomen materiaal naar elders opgestuurd. Echter het analyseren van een (waarschijnlijk nitriet) verbinding gebeurt niet op zo'n klinisch chemisch laboratorium. Wij weten vooralsnog niet waar we dit kunnen laten analyseren.

Op het www vond ik zomaar uw forum en dacht dat er misschien wel iemand zou zijn die mij verder zou kunnen helpen.

Dat was naief.

Ik ben onaangenaam verrast door de brutale wijze waarop u mij de mond snoert. U stelt mij niet eens netjes in de gelegenheid om op het forum te antwoorden. Hoor en wederhoor, misschien ooit wel 'ns van gehoord ?

U denkt dat u moderator bent, in feite bent u een dictator. Ik wil dan ook verder helemaal niets met u te maken hebben.

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: analyseren nitriet verbinding , vervolg

Post by Wouter » 24 Sep 2013, 00:01

Wederom, je bent in de gelegenheid jezelf te verdedigen in een gesloten gesprek met de forummoderatie, via de knop "PB" aan de rechterzijde. Het betreurt mij dat dit niet zo is overgekomen, maar ik weet niet hoe ik dit anders had moeten brengen. De regels op dit forum zijn met een enkel doel opgesteld, namelijk het voortbestaan van dit forum. Dit onderwerp wordt streng gemodereerd omdat de combinatie van thuischemie en bepaalde verbindingen bepaalde associaties oproept bij bevolkingsstammen, beter bekend als politici.Als cardioloog moet je weten dat deze klasse verbindingen in een donkere hoek staan. Ik verwacht begrip van iedereen, zeker van onbekende leden die spontaan en oncontroleerbaar op het forum kunnen komen. Het valt niet te verificeren of je een arts bent, en anders is dat nog altijd geen reden om het onderwerp plotseling wel te mogen bespreken.
Er worden regelmatig berichten geplaatst over de synthese, analyse en verwerking van (voor particulieren) illegale substanties. Deze berichten krijgen geen andere behandeling.

Je moet begrijpen dat je huidige bericht een stuk beter en professioneler overkomt, terwijl de formulering in je eerste bericht geheel anders was. Ik ben bereid het onderwerp voor nu open te houden, mits uitsluitend wordt gesproken over een professionele analyse van deze verbindingen.

OFFTOPIC:
PS: De mond heb ik je niet gesnoerd, zoals je hebt gemerkt kan je nog gewoon berichten plaatsen.

Organisch chemicus

Post Reply