JAVA stelt zich voor

Om jezelf voor te stellen aan de andere leden van dit forum. Wat zijn je interesses, hoe je huisdieren heten en hoe je hier terecht bent gekomen.
Post Reply
JAVA
Waterstof
Chemistry interests: --------------

JAVA stelt zich voor

Post by JAVA » 10 Mar 2013, 15:12

Hallo,

Even kort voorstellen. Ik ben begonnen met chemie (als hobby) op mijn 19 jaar. Nadien heb ik een Bachelor behaald en vond ik snel werk in de chemie sector. Ik klop lange dagen als chemicus, maar heb het gevoel dat het vaak niet echt geapprecieerd wordt door de bazen...

Nu ben ik sinds kort op eigen kosten aan het studeren, het begin ging moeizaam omdat ik al een relatie/huishouden heb en er is altijd die leeftijdskloof en heb veel terug moeten opfrissen (vooral wiskunde). Nu heb ik mooie cijfers (nog geen onvoldoendes) en wil ik dat zo houden.

Ik zit niet vaak op het forum, maar omdat chemie meer en meer gecriminaliseerd wordt, vindt ik het belangrijk om een positieve wending te geven aan chemie. Veiligheid is erg belangrijk maar vergeleken met autorijden is chemie als hobby niet zo gevaarlijk.

Zelf hou ik van mooie plaatjes. Hot item in de chemie is nu de alternatieve energievoorziening (vb. water splitsen om waterstof van te maken) en ik hou mij graag bezig met deze realistische dingen.

Heb al honderden syntheses gedaan, maar soms mislukt het nog wel eens.

Erg levendig is chemie, ik verveel me nooit...
Niks is giftig, de dosis bepaald het gif (Paracelsus)
Wie mij een handvol materie geeft dat geen chemie is, krijgt van mij 1 miljoen euro. Alles is chemie!

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: JAVA stelt zich voor

Post by Wouter » 10 Mar 2013, 16:22

Welkom op het forum. :)
Organisch chemicus

woelen
IJzer

Post by woelen » 10 Mar 2013, 22:22

Welkom hier en ik hoop veel van je bijdragen tegemoet te kunnen zien. Doe je zelf ook experimenten thuis?
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

JAVA
Waterstof

Post by JAVA » 11 Mar 2013, 13:49

Zelf doe ik net geen 10 jaar aan thuisexperimenten en geen letsels of overlast bezorgd, dus een veilige en spannende hobby. Daarom heb ik al vrij veel ervaring en is dit forum een heerlijk bèta - forum over chemie met erg uitdagende, niet alledaagse experimenten. Omdat ik nu terug studeer ben ik moeten verhuizen en zit ik in een appartement waardoor ik wat minder vrijheid heb. Gelukkig staat mijn vacuüm distillatie (tot 13 mBar) bij mijn ouders en de vele stofjes, hopelijk kan ik boeiende experimenten doen tijdens de paasvakantie. Verder heb ik nog een regelbare labovoeding voor elektrochemie. En nog algemene dingen als een magneetroerder, fractionele destillatie.

In maart heb ik veel van die gekke tussentijdse examens dus concentreer ik mij nu daarop. Daar val ik jullie niet mee lastig en deze maand is dus mijn sabbatical op dit forum.

Ik heb Duits bloed en dat zorgt soms voor een geblokte zinsbouw, ik probeer mij als een Bourgondiër te gedragen maar helaas mislukt dit keer op keer... Op versuchschemie.de heb ik al wat interessante bijdragen gepost (Java-Shake). Zeer leerrijk denk ik, met uitdagende berekeningen en leuke beelden.

Ik hoop veel gekke stofjes ook weer dit jaar te maken (vb. stabiele vrije radicalen, heterocyclische chemie,...) en als alles gelukt is open ik een nieuw thema.

Bedankt Wouter voor het Bier = Proost! (ook chemie)
Niks is giftig, de dosis bepaald het gif (Paracelsus)
Wie mij een handvol materie geeft dat geen chemie is, krijgt van mij 1 miljoen euro. Alles is chemie!

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 11 Mar 2013, 15:33

Schroom ook niet om te discussiëren over de theorie en toekomstige experimenten. :)
Organisch chemicus

Pyrochemistry
Zwavel

Post by Pyrochemistry » 19 Mar 2013, 23:13

Leuk een professioneel Organisch chemicus erbij :) Ik ben mijn bachelor aan het halen, ik hoor steeds over meer mensen die doorstuderen. Motiveert mij om na deze studie gelijk hetzelfde te doen..

Op Versuchschemie staan zowieso veel mooie experimenten uitgewerkt!

Maar inderdaad, laat iets van je experimenten zien of discussieer mee ;).
Will it work? You only know after the experiment!

Student (M.Sc) Scheikunde

Post Reply