Leuk

Om jezelf voor te stellen aan de andere leden van dit forum. Wat zijn je interesses, hoe je huisdieren heten en hoe je hier terecht bent gekomen.
Post Reply
ChemicalBrother
Helium

Leuk

Post by ChemicalBrother » 03 Apr 2013, 17:09

Leuk dat er thuis echt geëxperimenteerd wordt. Dacht dat dat vrijwel onmogelijk was m.n. betreffende regelgeving.
Ik heb zelf chemie gestudeerd (Organische en analytische), maar doe al niets meer sinds 11 jaar en kwam toevallig deze website tegen en zit er nu aan te denken om zelf ook een klein labje te maken.

Nog tips mbt bouwen lab? Wil het namelijk wel veilig doen en geenoverlast veroorzaken. Iemand toevallig nog glaswerk over.

Groeten

woelen
IJzer
Chemistry interests: --------------

Re: Leuk

Post by woelen » 04 Apr 2013, 12:05

Welkom op dit forum. Leuk om te zien dat er iemand enthousiast wordt over thuis experimenteren.

Je kunt thuis best veel doen op een veilige manier en.zonder overlast te veroorzaken voor de buurt. Kijk maar eens op mijn website (zie link onderaan mijn post). Als je glaswerk zoekt, zoek dan eens op http://www.labstuff.nl.. Dit bedrijf verkoopt tweedehands glaswerk. Zelf heb ik daar ook aardig wat glaswerk (en ook enkele chemicalien) gekocht. Het loont ook de moeite om op eBay te zoeken. Heel vaak kom je daar goedkoop tweedehands glaswerk tegen, zoals bekers, erlenmeyers, glazen buizen, destillatie setups, enz. Gewoon zoeken op termen als erlenmeyer, beaker, glass tube e.d.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Post by spidey » 05 Apr 2013, 14:14

Welkom hier!

Als je chemie hebt gestudeerd, kom je in elk geval goed beslagen ten ijs. Heb je al een idee over wat voor soort experimenten je wilt gaan doen?

ChemicalBrother
Helium

Post by ChemicalBrother » 05 Apr 2013, 15:21

Organische chemie. Ik denk dat ik eerst een geurkoffer ga maken heb namelijk eens een dure geurkoffer gekocht voor mijn wijnen: zijn veel esters. (zal wel mijn NMR apparaat en GC-MS missen!!)

Anorganisch: ik ben wel eens benieuwd hoe ik verschillende zouten kan isoleren uit mengsels aangezien ik hier weinig tot geen ervaring mee heb.

Post Reply