Voorstellen: Cor

Om jezelf voor te stellen aan de andere leden van dit forum. Wat zijn je interesses, hoe je huisdieren heten en hoe je hier terecht bent gekomen.
Post Reply
Cor
Elektron

Voorstellen: Cor

Post by Cor » 17 Aug 2014, 16:09

Al een tijdje present, maar me nog nooit voorgesteld.
Bij deze:
Ik ben Cor en woon in Groningen.

Mijn achtergrond in chemie is alleen maar HAVO niveau en tot mijn schaamte moet ik erkennen dat ik het pas begreep toen ik eindexamen moest doen.
Ik verbaasde mijn ouders, mijn scheikundeleraar maar bovenal mezelf met ruime voldoende. :)

Recentelijk ben ik bezig met een hydrolyse van een bepaalde plantaardige olie. Moeilijkheden hierin zijn: welk oplosmiddel gebruik je, hoe damp je dit er weer uit en hoe weet je zeker dat het weg is, welk type lipase gebruik je etc etc.
Waarom ik dit doe laat ik op het moment nog even in het midden.

Een ieder alvast, en alsnog bedankt voor het helpen.

Groeten,

Cor.

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Re: Voorstellen: Cor

Post by spidey » 18 Aug 2014, 13:46

Welkom hier, Cor!

Er zijn een paar actieve forumleden die dagelijks met organische chemie werken. Die zullen je zeker ondersteunen. Ik begrijp dat je met enzymen bezig bent. Weet ik vrijwel niets van, dus ik lees deze dingen met interesse :)

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: Voorstellen: Cor

Post by Wouter » 18 Aug 2014, 15:56

Welkom op het forum, ik had je berichten al gelezen. Enzymen zijn speciale dingen die soms zeer veel kunnen hebben en soms idioot gevoelig zijn. Vanwaar je keuze om met enzymen te werken?
Organisch chemicus

Post Reply