Voorstellen: Lennert

Om jezelf voor te stellen aan de andere leden van dit forum. Wat zijn je interesses, hoe je huisdieren heten en hoe je hier terecht bent gekomen.
Post Reply
xLennertx
Elektron

Voorstellen: Lennert

Post by xLennertx » 29 May 2015, 03:57

Hallo iedereen :)!

Mijn eerste berichten heb ik al geplaatst maar ik dacht ik stel mezelf nog wel even voor. Zoals mijn forumnaam doet vermoeden is mijn echte naam Lennert en ik woon sinds een klein jaar in Amsterdam wat me stukken beter bevalt dan de groene weilanden in de Achterhoek waar ik ben geboren.

Op de middelbare school kwam ik, zoals de meesten, voor het eerst in contact met scheikunde en ik was meteen verkocht. Ik heb op school ook veel mogen experimenteren en mijn profielwerkstuk was gericht op het maken van een perfecte dagcrème wat scheikundig nog een aardige klus bleek.

Op het moment ben ik eerstejaars geneeskunde student wat me erg bevalt maar ik wil ook graag wat met scheikunde erbij doen. Helaas is losse vakken volgen van de opleiding scheikunde niet heel makkelijk tegenwoordig dus ik ben nu veel met zelfstudie bezig.

Ik heb nog geen lab maar heb de eerste bestellingen de deur uit om wat kleine proefjes te gaan uitvoeren. (merk al meteen dat chemicaliën bestellen wat lastig is en heb nu allemaal best grote voorraden besteld (vaak een kilo) omdat dat de minimum hoeveelheden waren...) Ik ben op het moment vooral bezig met anorganische chemie maar ook de organische chemie boeit me zeer.

Ik lees al best lang mee op dit forum en zal dit ook zeker blijven doen:)

groetjes Lennert

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: Voorstellen: Lennert

Post by Wouter » 30 May 2015, 11:04

Welkom op het forum!
Organisch chemicus

Rutger
Helium
Chemistry interests: Inorganic

Post by Rutger » 30 May 2015, 18:22

Hoi Lennert, welkom op het forum!

.

woelen
IJzer
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 30 May 2015, 20:03

Lennert, ook van mijn kant welkom! Ik heb al gereageerd op een post van jou.

Kopen van chemicalien is inderdaad niet altijd even gemakkelijk. Ik zou ook eens kijken op eBay. Zoek maar eens op engelstalige termen als copper sulfate, iodine crystals, potassium nitrate e.d. Dan vind je verkopers van stoffen, die dan ook veelal andere stoffen verkopen. Veel van die verkopers verkopen kleinere verpakkingen van 100 g o.i.d. en vaak voor nog redelijke prijzen. Je moet dan wel meerdere stoffen kopen bij de zelfde verkoper om de porto enigszins binnen de perken te houden. Vaak maakt het weinig uit voor de porto of je 1, 2 of 3 stoffen koopt en voor 1 stof van 7 euro ook nog eens 7 euro aan porto betalen is een beetje jammer.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

xLennertx
Elektron

Post by xLennertx » 31 May 2015, 01:05

Iedereen bedankt:)!

Woelen, ik las in uw eerdere berichten al over Ebay als bron voor chemicaliën. Ik ben echter nogal sceptisch en zeker wanneer een bedrijf in het buitenland chemicaliën aanbied met een zuiverhuid van 99,999% en dat vaak voor een minimaal bedrag. De ervaring om te beoordelen/ uit te te testen hoe zuiver een stof is heb ik ook nog niet daarom heb ik bij Labstuff (dat mag hier volgens mij wel genoemd worden?) besteld zodat van mijn eerste set chemicaliën zeker duidelijk is hoe zuiver ze zijn.

Sommige stoffen zijn echter zo goedkoop, of worden in een mooi kleine hoeveelheid aangeboden, dat ik het wel een keer wil proberen. Zijn er vaste verkopers op Ebay waar u, of anderen, goede ervaringen mee hebben? Zo ja dan hoor ik dat graag in een PM:)

woelen
IJzer
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 01 Jun 2015, 22:43

Mijn ervaring met eBay-chemicalien is best wel goed. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met slechte zuiverheid.

Het heeft niet veel zin om specifieke verkopers te noemen, gewoon zoeken op stoffen als
copper sulfate
cobalt sulfate
iodine crystals
aluminium powder
potassium permanganate

Met deze 5 stoffen als zoekterm zul je vele vele andere stoffen vinden.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Post Reply