Hmm..? Welk onderwerp. Hallo!

Om jezelf voor te stellen aan de andere leden van dit forum. Wat zijn je interesses, hoe je huisdieren heten en hoe je hier terecht bent gekomen.
Post Reply
MrRedox
Elektron

Hmm..? Welk onderwerp. Hallo!

Post by MrRedox » 14 Feb 2016, 18:54

Beste forumleden,

Het leek mij toch wel zo aardig om me in mijn eerste bericht voor te stellen. Ik heb me hier aangemeld als de zelfde reden als jullie natuurlijk, omdat ik scheikunde gewoon erg fascinerend vind en graag meer wil leren van anderen/anderen helpen. Scheikunde is tot nu toe nog een hobby, maar wellicht ga ik het komend schooljaar sturen, zit nog een beetje te twijfelen tussen twee studies. In de toekomst wil ik filmpjes maken van reacties, om toch de prachtige reacties te kunnen delen met anderen in mooi beeld, zonder dat ze zelf met eventuele schadelijke stoffen aan de slag hoeven te gaan. Ik ga hiervoor een kleine glazen bakje maken, 9x5x5 cm en als het lukt met een macrolens mooie beelden vast proberen te leggen.

Denk maar aan bijvoorbeeld de reactie van KI + Pb(NO3)2 -> KNO3 + PbI, oftewel de "gouden regen". Ik heb echt zoveel ideeen en ben echt blij dat hier fora voor zijn :)

Cheers!

Z4x
Gallium
Chemistry interests: Overall

Re: Hmm..? Welk onderwerp. Hallo!

Post by Z4x » 14 Feb 2016, 19:52

Welkom! Ik hoop dat je mooie foto's en filmpjes gaat maken, is altijd leuk om te zien.

Als je een (leuk) idee hebt, maar nog niet helemaal zeker bent hoe je het gaat uitvoeren, gewoon een topic starten en vragen! :)

Bij twijfel tussen twee studies stel ik voor om veel informatie op te zoeken over welke vakken er worden gegeven (lijstje maken) en nog beter is een meeloopdag bij de studie en/of toekomstig bedrijf.
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: Hmm..? Welk onderwerp. Hallo!

Post by Wouter » 15 Feb 2016, 10:42

Welkom op het forum!
Organisch chemicus

Post Reply