Wie kent oude bekende Jobbie nog ?

Om jezelf voor te stellen aan de andere leden van dit forum. Wat zijn je interesses, hoe je huisdieren heten en hoe je hier terecht bent gekomen.
Post Reply
Jobbie
Helium
Chemistry interests: Overall

Wie kent oude bekende Jobbie nog ?

Post by Jobbie » 12 Feb 2010, 23:05

Hallo allemaal,
Wie kennen mij nog van vroeger van de ter ziele gegane chemieforum van Belgische orgine.

Ik heb hier al eerder een voorstel hier neergetypt, kennelijk is het ergens niet goed gegaan.
Bij deze nogmaals, en dit maal ook mijn personelijke positieve ontwikkelingen:

Tegenwoordig woon ik nu samen met mijn vriendin in Noord-Brabant, en sinds december is de samenstelling gewijzigd door de komst van een dochtertje Nova Aurora.
Ik ben een calamiteitsreiniger, na brand/roet/waterschade en dergelijke, die de woningen enof bedrijven reinigen zodat de woningen bewoonbaar gemaakt kan worden en bedrijven snel weer in gebruik kan nemen. Een eervolle beroep dus.

En tegenwoordig doe ik geen experimenten meer, alhoewel mijn handen er nog steeds jeukt, en de spullen liggen nog opgeslagen, maar eerst mijn aandacht aan mijn dochter vestigen en mijn woning is nog lang niet klaar. Kortom veel werk voor boeg, ook mijn werk eist mijn aandacht op.

Voorlopig blijf ik lekker hier lezen, maar echt nuttige bijdrages kan ik helaas niet leveren, voorlopig nog niet.

Gegroet,
Jobbie

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: Wie kent oude bekende Jobbie nog ?

Post by Wouter » 12 Feb 2010, 23:14

Alsnog van harte welkom, alhoewel ik je inderdaad al vaker zag langskomen in de actieve-ledenlijst. ;)

Veel succes met je dochter (is Nova Aurora haar naam?) en het huis, natuurlijk. Vergeet geen labje in te bouwen!
Organisch chemicus

Jobbie
Helium

Post by Jobbie » 12 Feb 2010, 23:37

Wouter wrote:Alsnog van harte welkom, alhoewel ik je inderdaad al vaker zag langskomen in de actieve-ledenlijst. ;)

Veel succes met je dochter (is Nova Aurora haar naam?) en het huis, natuurlijk. Vergeet geen labje in te bouwen!
Wouter,
Inderdaad, 2 voornamen, Nova is 1e voornaam en tevens de roepnaam en wij zochten er nog 1 naam die er mooi bij die naam staat en wij kwamen op de naam Aurora, het heeft 2 betekenissen volgens mij: nieuwe dag, en de andere is de verschijnselen die je ziet aan de hemel als er veel zonne-electronen (hoe je dat ook noemt) die in botsing komt met aardse atmosfeer.

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 12 Feb 2010, 23:40

Erg mooie naam!
Organisch chemicus

woelen
Kobalt
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 13 Feb 2010, 12:45

Ha Jobbie, erg leuk dat ik jou hier weer aantref :) . Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, dat blijkt maar weer.

Heel veel geluk gewenst met jullie dochter en mooi dat jullie nu een plek hebben waar je je eigen leven kunt inrichten. Op termijn zie ik het zeker wel gebeuren dat jij weer aan het hobbyen slaat met chemie. Jouw bijdragen aan chemixtry waren erg leuk en wie weet komt dat in de toekomst ook hier wel weer.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Jobbie
Helium

Post by Jobbie » 13 Feb 2010, 15:43

woelen wrote:Ha Jobbie, erg leuk dat ik jou hier weer aantref :) . Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, dat blijkt maar weer.

Heel veel geluk gewenst met jullie dochter en mooi dat jullie nu een plek hebben waar je je eigen leven kunt inrichten. Op termijn zie ik het zeker wel gebeuren dat jij weer aan het hobbyen slaat met chemie. Jouw bijdragen aan chemixtry waren erg leuk en wie weet komt dat in de toekomst ook hier wel weer.
Hallo Woelen, leuk om je weer eens terugziet op dit forum.
Mijn handen jeukt er nog steeds aan, maar veel kennis is er helaas veel kwijtgeraakt door het problemen toendertijd waar ik veel kennis hebt vergaard.
En tegenwoordig heb ik helaas weinig tijd voor, laatst nog electronica hobby geprobeerd te beginnen maar dat ging na een korte tijd weer in vergetelheid geraakt, toen het pas bekend was dat mijn vriendin in blije verwachting was.

Ik heb er nog bijzondere chemicalien steeds opgeslagen liggen in de zolder, en ben van plan om naar schuur te overbrengen, want ik moet er niet aan denken dat er een tinnen pot met daarin paraffine liggende natriumklomp zit, bij een brand gaan lekken en zo een enorme waterstofexplosie veroorzaken, als de natriumklomp bloot te komen staan aan de lucht.
Want door mijn functie zie ik veel woningen die pas brand heeft gehad, en dat zet je wel aan het denken als het om brandveiligheid gaat.
En bij een eenvoudige brandje kan er een roetschade voor veel ergernissen zorgen, die komen dan in heel de woning terecht hoor. De verzekeringsexperts gaan daarom eerst de hele woning bekijken voor de kostenraming en wat er te schoongemaakt moet worden.

Jullie mogen gerust alles vragen stellen, ik beantwoord die graag :) zoals sommige mensen die mij nog kennen.

Groetjes Job

Karl Fischer
Waterstof

Post by Karl Fischer » 14 Feb 2010, 21:19

Hey Jobbie,

Het is verrassend hoe chemiehobbyïsten elkaar toch weer vinden sinds de ondergang van Chemixtry. Leuk dat jij er ook weer bij bent. :)

Greetz, KF
"What!? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!" --Zach de la Rocha--

Gruson
Neon

Post by Gruson » 15 Feb 2010, 18:44

Welkom, en hopelijk ga je ooit weer experimenteren.
It could be that the purpose of your life is only to serve as a warning to others.

Jor
Zwavel
Chemistry interests: --------------

Post by Jor » 17 Feb 2010, 17:16

Welkom op het forum! ;)

user
Waterstof

Post by user » 19 Feb 2010, 20:56

Welkom :)

Jobbie
Helium

Post by Jobbie » 12 Jul 2013, 08:43

Hoi Allemaal,

Hier ben ik er weer, nogmaals, en dit na 3 jaar verder.
De reden:
Drukte en andere interesses...

Maar nu komt het:
Sinds afgelopen week heb ik een foto doka in de schuur opgezet, compleet met vergroter, fotogevoelige papieren, ontwikkelaars en nog van de zaken.
Dus de mijn interesse in chemie is weer aangewakkerd, omdat ik nu met vragen zit. o.a. ontwikkelmiddel, fixeermiddelen etc.

Jullie vraagt zich af waarom ik juist in de digitale tijd een analoge fotografie/doka bezighoud, nou er is nu een lichte opleving in de analoge fotografiewereld en daar is ook de nodige chemische kennis voor nodig, wat het voor mij veel interessanter maakt.

En de alternatieve drukprocedés zijn ook nog levend onder de mensen die interesse in de 18e en 19e eeuwse fotoafdruk hebben, zoals ik.
Daar zijn ook de nodige chemiekennis voor nodig.
Bij mij is het helaas aardig watl kennis verloren gegaan, ik hoop dat ik weer snel de kennis opbouwt, maar dan alleen fotografische gerelateerde chemie.
Dus geen echte chemie-lab meer. Binnenkort ga ik inventariseren van de huidige verzammeling chemicalien en zal dit deels zo mogelijk van de hand doen.

Gegroet Job

Post Reply