Even kennismaken.

Om jezelf voor te stellen aan de andere leden van dit forum. Wat zijn je interesses, hoe je huisdieren heten en hoe je hier terecht bent gekomen.
Post Reply
Carharttguy
Lithium

Even kennismaken.

Post by Carharttguy » 14 Jun 2011, 19:37

Hallo iedereen

Mijn account op deze site bestaat al een heel tijdje, maar dit is mijn eerste post volgens mijn gebruikerspaneel!
Hier even wat info over mij, zodat jullie weten met wie je te maken hebt, als je erna nog vragen hebt.. Shoot ;)

Ik ben dus Mathias, einde van deze maand 20 jaar oud. Ik woon in België, in de buurt van Gent. Mijn chemlevel is bedroevend laag. Er is altijd interesse geweest, maar door omstandigheden enzovoort kwam het er eigenlijk niet écht van. Wel een beetje gepruts vroeger, maar niet écht.

Ik zou mijn chemlevel volgens de http://www.chemieforum.nl-waarden., iets van een 1-1,5 schatten. Even voor de duidelijkheid, mijn account op chemieforum.nl is hetzelfde als dit hier. Lekker makkelijk!
Ik was dus vooral begonnen met het vragenstellen en advies vragen op chemieforum.nl, maar het forum leek mij wat meer voor de gevorderde gebruiken. Daarom probeer ik hier mijn gading te vinden ;)

Ik heb het geluk gehad net heel wat stoffen en glaswerk te kunnen overkopen van Nelson, waardoor ik in de zomervakantie mijn bezigheid wel zal hebben ;)

Ik wil mij vooral bezighouden met anorganische chemie, op zich denk ik wel dat ik verstandig genoeg ben om met verschillende soorten stoffen om te gaan. Alleen stoffen die erg onstabiel zijn en makkelijk ontploffen, houd ik liever weg van me. Ik heb mijn handen en mijn gezicht graag, en zou ze graag houden. ;) (Dat was even een tipje, gewoon voor als iemand mijn naam nog zou herinneren, om geen onstabiele stofjes aan te raden op vragen :) ).
Ook het aanleggen van een elementenverzameling wil ik echt wel doen (syntheses uit andere stoffen enzo), waardoor ik waarschijnlijk ook wel eens organische chemie zal moeten doen.

Voila, een kort overzicht

Z4x
Gallium
Chemistry interests: Overall

Re: Even kennismaken.

Post by Z4x » 14 Jun 2011, 20:17

Welkom! :)

"Ja, jah, ja, ik heb eéne vraag... Wat betekent ge accountnaam, carharttguy?" :+
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Carharttguy
Lithium

Post by Carharttguy » 14 Jun 2011, 20:24

Owja. Eigenlijk betekend die niet zo veel, als 13jarige deed ik mijn eerste stapjes in internetland. Ik had toch wel een 'nickname' nodig hé!
Na heel inspiratieloos te zitten denken, kwam ik op carharttguy. Omdat het kledingmerk Carhartt, mijn 'lievelingsmerk' was.. En guy, gewoon, jongen in het Engels..

Heel puberaal, maar ik gebruik hem overal zo vanzelfsprekend, het is zo makkelijk om gewoon dezelfde naam te houden. Dus eigenlijk symboliseert mijn accountnaam een beetje mijn gemakzucht :+

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 14 Jun 2011, 21:06

Zo ging ik vele jaren over het internet als "Woutje" ;)

Van harte welkom op het forum! Je zal er gaandeweg in chemieland achterkomen dat anorganische chemie en organische chemie erg veel overlappende gebieden hebben, waardoor je vanzelf met beide in contact zal komen.

Verder altijd goed om lezers actieve gebruikers te zien worden, natuurlijk!
Organisch chemicus

Ragbips
Natrium

Post by Ragbips » 14 Jun 2011, 22:46

Welkom :D

woelen
IJzer
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 15 Jun 2011, 14:46

Leuk om je hier ook aan te treffen. Ik weet welke stofjes je van Nelson hebt overgenomen ;) Dat is een leuke set van stoffen in kleine hanteerbare hoeveelheden. Ik weet niet of je ook nog zuren en basen van hem hebt overgenomen, anders zou ik daar nog wel even achteraan gaan. Zoutzuur, zwavelzuur (in eerste instantie is verdund, 20 ... 40% prima) en evt. salpeterzuur. Een base als NaOH en natuurlijk NH3 zou ik ook zeker toevoegen. Als je dit allemaal hebt gedaan, dan heb je een aardige set.

Pas wel op met de Hg- en Cd-verbindingen in de set van Nelson en ook de Pb-verbindingen zijn niet echt lief. De andere stoffen uit zijn set zijn erg leuk om mee te experimenteren en ook niet heel erg giftig. Gewoon netjes en schoon werken en je gezond verstand gebruiken mocht er toch eens een keer een ongelukje gebeuren.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Cryonic
Helium

Post by Cryonic » 15 Jun 2011, 18:18

Welkom :)

Carharttguy
Lithium

Post by Carharttguy » 20 Jun 2011, 19:36

Dank je iedereen!

@Woelen: Zuren en basen ga ik eens dezer dagen eens halen bij een lokale drogist, Nelson verkocht deze denk ik niet. En zoiezo, die heb je meestal in iets grotere hoeveelheden nodig, dus kan ik ze daar per liter kopen ;)

Ik blijf inderdaad van die gevaarlijkere verbindingen af, ik heb nog wel genoeg andere dingen om me met bezig te houden, het zijn echt heel wat chems dat hij verkocht, tegen een heel gunstige prijs!

Post Reply