Hallo!

Om jezelf voor te stellen aan de andere leden van dit forum. Wat zijn je interesses, hoe je huisdieren heten en hoe je hier terecht bent gekomen.
Post Reply
Reap
Argon
Chemistry interests: Inorganic

Hallo!

Post by Reap » 15 Sep 2011, 17:03

Hallo,
Mijn naam is Niels.
ik volg een biochemie opleiding op het HBO omdat ik de keuze had tussen biologie en scheikunde maar ik vond biologie interresanter en scheikunde leuker.
ik las een tijdje terug op het forum dat topic over stabiele kristallen via google.

En dat leek me wel cool, vooral omdat ik per ongeluk ammonium ijzer(II) sulfaat kristallen heb gemaakt. (laten staan op een 70C hotplate die later die avond of de volgende ochtend/middag uit gezet is) dit doordat mijn labpartner iets gedaan had waardoor het zout vanuit de buchnertrechter weer in oplossing was gegaan tijdens het uitspoelen/wassen van de kristallen, en dit heb ik op de hotplate gezet.
Volgende middag zaten er ongeveer 1 cm grote lichtgroene (ik denk monokliene, de speelkaart diamantvorm) kristallen in de dampschaaltjes.

dus nu ben ik thuis bezig wat te experimenteren!
de 500ml en 200ml bekerglazen, roerstaafje, trechter en Al/Cr aluin en kopersulfaat zijn al onderweg.

groeten,
Niels

Ragbips
Natrium
Chemistry interests: Organic

Re: Hallo!

Post by Ragbips » 17 Sep 2011, 16:13

Welkom op het forum! :D

Z4x
Gallium
Chemistry interests: Overall

Re: Hallo!

Post by Z4x » 22 Sep 2011, 13:11

Welkom Niels!
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Post Reply