Voorstellen

Om jezelf voor te stellen aan de andere leden van dit forum. Wat zijn je interesses, hoe je huisdieren heten en hoe je hier terecht bent gekomen.
Post Reply
nuchem
Waterstof

Voorstellen

Post by nuchem » 01 Mar 2012, 10:45

Op verzoek hierbij mijn voorstelrondje:

Ik ben geïnteresseerd in dit forum en in chemie om de twee volgende redenen:

1. Bij het beeldhouwen werk ik veel met koper en met name het patineren met chemicaliën van allerlei kleuren op koper.
2. Ik ben van plan met behulp van het zelf maken van bakeliet mijn eigen beelden te gieten en uit blokken zelf gegoten bakeliet te raspen.

Mijn kennis van chemie gaat tot en met het Atheneum, dus niet echt super veel :-)

Groet,

Han.

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: Voorstellen

Post by Wouter » 01 Mar 2012, 15:41

Welkom op het forum. Interessant dat je bakeliet wilt gebruiken voor je beelden. Neem wel in acht dat de verbindingen formaldehyde als fenol flink giftig zijn. Bakeliet is zelf, mits goed verhit geweest, onschadelijk. Ik neem aan dat je dit in een oven wilt doen?
Organisch chemicus

nuchem
Waterstof

Post by nuchem » 01 Mar 2012, 16:22

Hi Wouter,

Ik heb een werkbeschrijving die zonder oven werkt. Ik kan daarnaast gebruik maken van een zuurkast. Ik krijg de werkbeschrijving in delen binnen en heb alleen nog maar het eerste gedeelte :-)

Groet,

Han.

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Post by spidey » 02 Mar 2012, 00:09

Leuk dat je zo goed met je handen kunt werken. (Ik neem aan dat je anders niet zou beeldhouwen.) Veel hobbychemici die je hier vindt, doen ook veel met de handen. Het gaat dan vooral om het maken van functionele dingen, doorgaans geen artistieke.

Welkom!

nuchem
Waterstof

Post by nuchem » 02 Mar 2012, 00:18

Dank je. Ik mag inderdaad graag dingen maken. Ben in mijn werk alleen maar aan het praten en schrijven. Is heel prettig om dan 's avonds echt te werken :-). Chemie heeft altijd wel mijn interesse gehad overigens.

Post Reply