rubber manchetten

Heb je laboratoriumbenodigdheden te koop staan of wil je juist iets hebben? In dit forum kunnen de aanbiedingen en aanvragen geplaatst worden. Chemicaliën moeten afzonderlijk geplaatst worden in de bijbehorende forums!
Post Reply
energa
Beryllium

rubber manchetten

Post by energa » 07 Nov 2012, 21:07

Al anderhalf uur ben ik bezig om een aantal rubber manchetten te bestellen, die tussen Büchnertrechter en afzuigerlenmeyer geplaatst worden. Wanhopige kwestie: overal moet je een bedrijf opgeven, inloggen, geschat verbruik aangeven(!), administratie- en verzendkosten betalen die vaak hoger zijn dan de prijs van het artikel, etc.
Iedereen roept nu natuurlijk :"Labstuff!" . OK, Lb hééft inderdaad een set, en als je wilt bestellen. . . zijn de zogenaamde "bestelknoppen" (door Lb gebruikte term) nergens te vinden, niet bij het artikel; en niet op de pagina. Dus: mailtje gestuurd. Zal een tijd duren gezien de relatieve onbelangrijkheid van het artikel en ik heb een beetje haast. Dus: wie kan mij helpen aan deze manchetten? Mogen gebruikt zijn, maar geen scheuren vertonen. Ik koop complete sets en enkele stuks, liefst de grote maten, tegen elke redelijke prijs + verzendkosten.
Ben ook genegen tot ruilen: heb ongeveer 600 verschillende chems, waaronder héél leuke. . .

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Re: rubber manchetten

Post by spidey » 08 Nov 2012, 11:24

Herkenbaar probleem, Energa. Ik heb ze niet voor je, dus kan ik je niet uit de brand helpen. Je zou kunnen kijken bij Rubber BV in Hilversum. Die verkopen rubberstoppen en slangen en leveren zonder gedoe ook aan particulieren. Ik betwijfel alleen of ze manchetten hebben.

Het alternatief is ebay. Alleen zul je dan genoegen moeten nemen met een levertijd van doorgaans 2 weken. Een Amerikaanse verkoper die ik dit wel eens heb zien verkopen heeft papamed als gebruikersnaam op ebay. Ik heb goede ervaringen met deze verkoper, maar je zit wel aan de transportkosten van Amerika naar Europa vast. Daardoor is het vaak handiger om een grote hoeveelheid spullen in een keer te kopen. Anderzijds hoeven die ringen niet met veel zorg verpakt te worden, omdat ze niet breekbaar zijn. Even over mailen is daarom aan te raden.

energa
Beryllium

Post by energa » 12 Nov 2012, 09:36

Even nog een vervolg: allereerst dank Speedy - de firma in Hilversum stuurde direct via email zijn catalogus en die biedt alles wat je aan kunststofartiklen nodig hebt; niet alleen een grote keus aan slangmateriaal, maar ook trechters, bekers, flessen, stoppen etc. van polyethyleen. Prima!
De kwestie Labstuff was mijn fout: Peter had de site gesloten wegens te grote drukte. Dus: bestellingen geplaatst en maar even afwachten.

kiwichemicali
Waterstof

Post by kiwichemicali » 13 Nov 2012, 12:40

energa wrote:Iedereen roept nu natuurlijk :"Labstuff!" .
En dan is er natuurlijk ook Hinmeijer Chemie. Als het niet op hun site staat gewoon even een e-mail sturen en dan bestellen ze het voor je.

Kiwi.

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 13 Nov 2012, 15:37

energa wrote:Al anderhalf uur ben ik bezig om een aantal rubber manchetten te bestellen, die tussen Büchnertrechter en afzuigerlenmeyer geplaatst worden. Wanhopige kwestie: overal moet je een bedrijf opgeven, inloggen, geschat verbruik aangeven(!), administratie- en verzendkosten betalen die vaak hoger zijn dan de prijs van het artikel, etc.
Iedereen roept nu natuurlijk :"Labstuff!" . OK, Lb hééft inderdaad een set, en als je wilt bestellen. . . zijn de zogenaamde "bestelknoppen" (door Lb gebruikte term) nergens te vinden, niet bij het artikel; en niet op de pagina. Dus: mailtje gestuurd. Zal een tijd duren gezien de relatieve onbelangrijkheid van het artikel en ik heb een beetje haast. Dus: wie kan mij helpen aan deze manchetten? Mogen gebruikt zijn, maar geen scheuren vertonen. Ik koop complete sets en enkele stuks, liefst de grote maten, tegen elke redelijke prijs + verzendkosten.
Ben ook genegen tot ruilen: heb ongeveer 600 verschillende chems, waaronder héél leuke. . .
Tja als de in rood vetgedrukte tekst op de hoofdpagina gelezen zou worden komt men al een heel eind...
Soms moet de site 'op slot' en zijn er dus geen bestellingen mogelijk. Dit om achterstallige orders weg te werken, waar ik vrijwel nooit aan toe kom omdat ik 60 mailtjes per dag krijg met de vraag waarom men niet kan bestellen. En als men dan uitlegt dat eerst de openstaande orders verwerkt moeten worden krijgt men naar het hoofd geslingerd dat je maar moet stoppen met je bedrijf.. Van die dingen.. om vrolijk van te worden. :x

energa
Beryllium

Post by energa » 13 Nov 2012, 19:21

Beste Labstuff,
In een vorige mail heb ik mijn verontschuldiging aangeboden voor mijn gemopper en inmiddels heb ik een bestelling bij jou geplaatst . Geen haast ermee, want ik kreeg van Rubber BV in Hilversum gisteren al een set (lijkt Overtoom wel). Niet beledigend bedoeld, want ik weet hoe het is om een eenmanszaak te runnen. Overigens: het is natuurlijk wel fijn om het druk te hebben . . . Stel je voor dat er helemaal geen mails meer binnenkwamen!
Sterkte met de afwikkeling van de drukte,
vriendelijke groet,
Energa .

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 13 Nov 2012, 21:43

Druk is goed voor de zaken ja, maar liever niet 24/7 en dat de laatste 6 jaar :)
De enige vrije tijd die ik heb is als ik naar de wc moet.. haha

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Post by spidey » 14 Nov 2012, 13:56

Labstuff wrote:De enige vrije tijd die ik heb is als ik naar de wc moet.. haha
Doet me denken aan de uitspraak van Suzette Hattingh: "Thank God for the lady's toilet!" :D

Post Reply