Gezocht Duran reageerbuizen.

Heb je laboratoriumbenodigdheden te koop staan of wil je juist iets hebben? In dit forum kunnen de aanbiedingen en aanvragen geplaatst worden. Chemicaliën moeten afzonderlijk geplaatst worden in de bijbehorende forums!
Post Reply
Frank
Foton

Gezocht Duran reageerbuizen.

Post by Frank » 14 Aug 2013, 20:56

Beste amateurchemici,

Ik ben voor het bouwen van een Stirlingmotor op zoek naar een stuk of 5 reageerbuizen van het type"Duran" van Schott.
Dit type wordt aanbevolen vanwege de hoge bestendigheid tegen temperatuurwisselingen en vanwege de relatief dikke wand.
De maat die ik zoek is met een buitendiameter van 16 mm en een wanddikte van 1 mm ( binnendiameter dus 14 mm.) De lengte is niet zo belangrijk( 130 of 160 mm.) . De buis moet toch worden ingekort tot een lengte van 75 mm.
Kent iemand anders een adres waar deze buizen per stuk te koop zijn , zonder dat daar meteen een torenhoge toeslag bijkomt in verband met de kleine afname.

Pyrochemistry
Zwavel
Chemistry interests: Organic

Re: Gezocht Duran reageerbuizen.

Post by Pyrochemistry » 15 Aug 2013, 23:57

Ik heb ook al eens zo'n (laminar flow) motortje gemaakt, leuk project :) !

Het is toch handig om een aantal buizen te bestellen, de kans dat er een paar breken is redelijk aanwezig, zeg ik uit ervaring.

Je kan via http://www.labstuff.nl/ voor een redelijke prijs per stuk bestellen. De buizen zelf zijn niet zo duur maar komen nog wel wat verzendkosten bij (gewoon via de post). Op die site is er ook de keus uit dik of dunwandige buizen, het is handig om de echte Scott-Duran buizen te nemen want deze hebben goed dik glas.

P.S. Labstuff heeft wel vakantie zie ik net, daarna moet het geen probleem zijn om te bestellen.
Will it work? You only know after the experiment!

Student (M.Sc) Scheikunde

Frank
Foton

Post by Frank » 16 Aug 2013, 09:13

Oké bedankt voor de tip pyrochemistry.

Carharttguy
Lithium

Post by Carharttguy » 18 Aug 2013, 20:57

Ik ga kijken, ik denk dat ik er zelf ook nog wel wat liggen heb, ik laat morgen wat weten.

Post Reply