porcelijnen kroezen

Heb je laboratoriumbenodigdheden te koop staan of wil je juist iets hebben? In dit forum kunnen de aanbiedingen en aanvragen geplaatst worden. Chemicaliën moeten afzonderlijk geplaatst worden in de bijbehorende forums!
Post Reply
Jan Anton Gilles
Foton

porcelijnen kroezen

Post by Jan Anton Gilles » 17 Aug 2014, 16:13

ik zou graag porcelijnen kroezen bestellen die een temperatuur van 1000 graden celcius kunnen weerstaan, waar kan ik dat product vinden?
gebruik voor keramiek

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Re: porcelijnen kroezen

Post by spidey » 18 Aug 2014, 15:02

Zijn dit speciale porceleinen kroezen? Ik heb er een paar gehad, die echter in de loop van de tijd gesneuveld zijn. Bij het afkoelen moet je er enorm voor oppassen dat ze niet barsten als er materiaal in zit. De meeste meterialen hebben een andere uitzettingscoëfficiënt dan het porcelein; als het gesmolten materiaal dan sterk hecht aan het kroesje, dan knapt het.

De kroesjes die ik had heb ik slechts tot oranjegloed verhit en dat hielden ze prima uit. Ik had ze destijds bij labstuff gekocht. Andere via ebay.com. (NB Het is niet gebruikelijk om aanbieders van met name chemicalieen te noemen, maar ebay is algemeen en labstuff wordt hier gezien als uitzondering. Met enige mazzel vind je ook wel eens mooie aanbiedingen op marktplaats.)

Post Reply