Chemiewinkel in/rond Amsterdam gezocht

Heb je laboratoriumbenodigdheden te koop staan of wil je juist iets hebben? In dit forum kunnen de aanbiedingen en aanvragen geplaatst worden. Chemicaliën moeten afzonderlijk geplaatst worden in de bijbehorende forums!
Post Reply
Wo_ter
Foton

Chemiewinkel in/rond Amsterdam gezocht

Post by Wo_ter » 31 Oct 2014, 14:20

Hoi,

Ben op zoek naar 1 enkele erlenmeyer van 500ml, wijdmonds, nieuw. Duran of Borosilicaat maakt niet uit. Voor mijn koffiehobby, te gebruiken als soort koffiekan. Beetje scheikunde populariseren door gebruik in de huiskamer kan per slot van rekening geen kwaad?! :)

Nu zou dit een paar euro moeten kosten, maar alle online winkels hebben een minimum bedrag, bestelling in batch, hoge verzendkosten, leveren niet aan particulieren, of een combi daarvan.

Dus, weet iemand een echte winkel in of in de buurt van Amsterdam, waar ik een losse erlenmeyer zo kan kopen?

Alvast bedankt!

Wouter

Heisenberg
Beryllium
Chemistry interests: Inorganic

Re: Chemiewinkel in/rond Amsterdam gezocht

Post by Heisenberg » 01 Nov 2014, 00:25

Inderdaad leveren velen niet aan particulieren, het beste kan je via eBay wat bestellen uit China oid
Technically, the glass is always full.
Eigenaar van http://www.chemiewinkel.com.

Z4x
Germanium
Chemistry interests: Overall

Post by Z4x » 01 Nov 2014, 21:30

Leuk idee. Als je ook nog een beetje "logo-gek" bent dan zou ik een Schott Duran nemen zoals deze: http://www.ebay.com/itm/Schott-Duran-Er ... 1512897935. Helaas zijn deze ook iets duurder en via internet kopen heb je inderdaad hoge verzendkosten.

Spidey woont volgens mij ook in Amsterdam, misschien dat hij een adres weet. Zelf zou ik denken aan een hoge school of universiteit die glaswerk over heeft/te koop, maar ja, die kan je waarschijnlijk niet zo maar kopen (als buitenstaander).
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Heisenberg
Beryllium

Post by Heisenberg » 02 Nov 2014, 00:51

Z4x wrote:Leuk idee. Als je ook nog een beetje "logo-gek" bent dan zou ik een Schott Duran nemen zoals deze: http://www.ebay.com/itm/Schott-Duran-Er ... 1512897935. Helaas zijn deze ook iets duurder en via internet kopen heb je inderdaad hoge verzendkosten.

Spidey woont volgens mij ook in Amsterdam, misschien dat hij een adres weet. Zelf zou ik denken aan een hoge school of universiteit die glaswerk over heeft/te koop, maar ja, die kan je waarschijnlijk niet zo maar kopen (als buitenstaander).
Ik denk dat het niet zo'n probleem is om het te krijgen bij een school of universiteit, alleen weet je niet wat er in heeft gezeten, het is niet handig om te drinken uit een gebruikte erlenmeyer lijkt me, het kan waarschijnlijk geen kwaad, alleen zou i het risico niet willen nemen. Als ik met KMnO4 heb gewerkt duurt het aardig lang voordat alles eraf is, dat is met wel meer chemicalien, en ik zou daar toch echt niet meer uit willen drinken dan...

Wo_ter
Foton

Post by Wo_ter » 03 Nov 2014, 20:00

Dank allen, denk inderdaad dat het verstandig is een nieuwe te kopen, ipv een gebruikte.

Misschien lukt het mij bij een hogeschool of universiteit binnen te komen. En hebben ze een voorraadje nieuwe erlenmeyers waarvan ze er wel één kunnen missen.

Heisenberg, jij bent toch scheikundeleraar?

Heisenberg
Beryllium

Post by Heisenberg » 03 Nov 2014, 22:18

Wo_ter wrote:Dank allen, denk inderdaad dat het verstandig is een nieuwe te kopen, ipv een gebruikte.

Misschien lukt het mij bij een hogeschool of universiteit binnen te komen. En hebben ze een voorraadje nieuwe erlenmeyers waarvan ze er wel één kunnen missen.

Heisenberg, jij bent toch scheikundeleraar?
Nee, geen scheikunde leraar, ;)

OFFTOPIC:
zou leuk zijn, een scheikundeleraar met de gebruikersnaam Heisenberg

ik heb wel een bedrijf dat laboratoriumbenodigheden verkoopt, alleen is het niet heel handig om een enkel stuk glaswerk te bestellen aangezien ik zelf onder een bepaald bedrag (meestal rond de 150 euro, sommigen iets lager, bij anderen weer rond de 300) ook bestel-/verzendkosten moet betalen. Ik heb voor mezelf glaswerk alleen is dat ook gelijk het KMnO4 glaswerk :D dus dat lijkt me niet handig. Bij andere webwinkels is weer een minimumbedrag van toepassing, dus allemaal niet zo heel handig... Mocht ik in de nabije toekomst de mogelijkheid hebben om een extra erlenmeyer te bestellen zal ik wel vragen of het nog nodig is :)

Ilmenite
Helium
Chemistry interests: Analytical

Post by Ilmenite » 04 Nov 2014, 09:26

Bij labstuff kun je ze toch per stuk bestellen? Ik heb daar ook wel eens een enkele maatkolf besteld.
Daniëlle, 22 jaar oud, Technisch Onderwijsassistent Scheikunde, achtergrond MLO Analytische Chemie.

Heisenberg
Beryllium

Post by Heisenberg » 04 Nov 2014, 09:27

Ilmenite wrote:Bij labstuff kun je ze toch per stuk bestellen? Ik heb daar ook wel eens een enkele maatkolf besteld.
Daar heb je ook weer een minimumwaarde van de bestelling...

spidey
Kobalt

Post by spidey » 04 Nov 2014, 12:05

Z4x wrote:Leuk idee. Als je ook nog een beetje "logo-gek" bent dan zou ik een Schott Duran nemen zoals deze: http://www.ebay.com/itm/Schott-Duran-Er ... 1512897935. Helaas zijn deze ook iets duurder en via internet kopen heb je inderdaad hoge verzendkosten.

Klopt. Jaren geleden kon je daar (Centraal Magazijn UvA) als particulier gewoon spullen kopen. En ook nog tegen heel redelijke prijzen. Helaas vragen ze tegenwoordig een medewerkerskaart. Ik heb wel eens gevraagd aan een professor of ik via de kaart van zijn groep die items kon kopen, maar de administratie van de groep laat zoiets niet toe.

Samengevat: dit is geen kanaal meer voor de particulier, helaas.

Z4x' suggestie om het op ebay/marktplaats te proberen lijkt mij de beste. Marktplaats heeft soms heel leuke en goedkope items, maar het aanbod is natuurlijk veel beperkter dan als je internationaal op eBay zoekt. Anderzijds, kun je het van Marktplaats doorgaans gewoon afhalen, dus geen bezorgkosten.

Als je niet hangt aan een specifiek merk, dan kun je ook het borosilicaat van Simax nemen. Die gebruiken ook het borosilicaat 3.3 glas en werken net zo goed volgens ISO normen. Ze zijn alleen een stuk goedkoper dan Duran/Schott. Ik heb bijvoorbeeld labflessen van ze gekocht en heb daarmee geen problemen; ze bevallen zeer goed.

NB. Let erop dat als je glaswerk van Chinese makelijk koopt, dat je dan wel weet wat je koopt. Er zijn namelijk Chinese verkopers (eBay) die items verkopen dat niet van borosilicaat is gemaakt of niet volgens ISO norm. Dat betekent dat het glasswerk minder betrouwbaar is. Dit heeft al eens iemand een van zijn handen gekost.... Van het glaswerk van Simax heb ik dergelijke verhalen niet gehoord.

Rutger
Helium

Post by Rutger » 05 Nov 2014, 19:31

Wouter,

Ik heb zelf glaswerk over, maar ik kan de nieuwheid niet garanderen.

Je kunt eens Googelen. Toen ik dat deed vond ik Brouwland en zijn verkooppunten.
In Amsterdam schijnt een smartshop te zitten, Azarius, die in ieder geval de nauwmonds verkoopt, ook in de 500 ml uitvoering.
Misschien kunnen zij je verder helpen?

Rutger

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 18 Nov 2014, 17:15

Heisenberg wrote: Daar heb je ook weer een minimumwaarde van de bestelling...
Welnee.. via de site is er een minimumbedrag, maar niet via de email
Je bent echter wel voordeliger uit als je meer koopt, want de verzendkosten bij de post zijn tegenwoordig niet goedkoop, dus ik zou even je bestelling opsparen tot het de moeite is
Maar als je het op komt halen zijn er ook geen verzendkosten

Wo_ter
Foton

Post by Wo_ter » 24 Feb 2015, 15:37

Uiteindelijk is het gelukt, dank allen!
In eerste instantie was er een bereidwillige hoogleraar die wel iets wilde meegeven. Maar die deal ging niet door. Op Aliexpress heb ik een goed exemplaar gevonden. Wonderlijke zonder verzendkosten.
Voldoet zeer goed.
bedankt voor het meedenken.

Post Reply