WAT MOET JE NIET KOPEN

Heb je laboratoriumbenodigdheden te koop staan of wil je juist iets hebben? In dit forum kunnen de aanbiedingen en aanvragen geplaatst worden. Chemicaliën moeten afzonderlijk geplaatst worden in de bijbehorende forums!
Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: WAT MOET JE NIET KOPEN

Post by Wouter » 06 Jun 2013, 18:30

Ik denk niet dat complottheorieën over de farmaceutische industrie bevorderlijk zijn voor welke discussie dan ook. Ik denk ook dat bepaalde restricties of registraties echt niet onnodig zijn. Er is amper sprake van prijsopdrijving en legitieme gebruikers (lees: bedrijven) kunnen de meeste restricties zonder problemen omzeilen door gebruik te registreren. Het is met de door jouw genoemde verbindingen wel degelijk mogelijk om de producten te krijgen die gewenst zijn door vele obscure chemici.

Laat ik verder een herinnering plaatsen dat discussies over stimulerende middelen of de synthese daarvan op dit forum niet zijn toegestaan.
Organisch chemicus

FinalDestillation
Waterstof

Re: WAT MOET JE NIET KOPEN

Post by FinalDestillation » 02 Jan 2014, 18:39

De klasse 1 stoffen zijn verboden. Geen discussie.

De klasse 2 stoffen zijn verboden in grotere hoeveelheden (vb. piperidine en hun zouten tot 500g)

De klasse 3 stoffen zijn zeer algemene stoffen zoals thionyl chloride, PCl3, PCl5, POCl3 maar ik kan me niet voorstellen dat 100g SOCl2 bestellen niet meer mag. Hoe kan je dan überhaupt nog TsCl maken uit TsOH (beschermgroep), acyl chlorides en een FC acylatie daarmee doorvoeren,..

Ik kan de originele bron met de stoffen/hoeveelheden niet vinden, alleen kort de punten (in tekstformaat) wat men bedoeld met klasse 1, 2A/ 2B , 3

Waar is de officiële lijst?

Post Reply