veel glaswerk te koop

Heb je laboratoriumbenodigdheden te koop staan of wil je juist iets hebben? In dit forum kunnen de aanbiedingen en aanvragen geplaatst worden. Chemicaliën moeten afzonderlijk geplaatst worden in de bijbehorende forums!
Post Reply
Kikkertje
Elektron

veel glaswerk te koop

Post by Kikkertje » 14 Jul 2011, 17:43

Hoi jongens wegens verhuizing en gebrek aan ruimte wil ik graag van een deel van mijn glaswerk en apparatuur af die ik niet meer gebruik.
Alles verkeerd in uitstekende conditie, meeste glaswerk is amper gebruikt of geheel nieuw zelfs. Het liefst wil ik van alles in een keer af of iig een groot deel ervan.
Vind het beetje zonde als ik straks met incomplete opstellingen zit. Daarnaast heb ik ook nog wat chemicalien waar ik van af wil. Deze mogen wat mij betreft allemaal gratis weg. Maar moeten wel opgehaald worden.

Apparatuur:
Edwards 1.5 vacuum pomp
Var vacuum regelaar (carl roth) (scherm is licht beschadigs geraakt door aceton morsing maar werkt verder prima) *nieuwprijs 200 euro
verwarmingsmantel 3L whisetherm
Verwarmingsmantel 1L met tempratuur sensor regelaar (merk onbekend)
Lab lift redelijk groot

3 voetplaten M10 (twee voetplaten aangetast door chemicalien)
1 kruis voetplaat
4 statiefen M10 (varierende lengte)
8 complete klemmen
support ring voor 2L schijtrechter
Afdruiprek 24 pinnen

Glaswerk:
Liebig koeler 40cm 24/40
Vigreux 20cm 24/40
Spiraalkoeler 30cm 24/40
Bolkoeler 30cm 24/40
alonge adapter met vacuum aansluiting 24/40
3-weg adapter alle kanten 24/40
3-weg adapter met thermometer thread adapter 24/40
alonge adapter voor 3 kolven 24/40

platbodem kolf 1L 24/40
platbodem kolf 2L NS29
3x Rondbodem kolf 1L 24/40
Rondbodem kolf 1L driehals 24/40
Rondbodem kolf 1L tweehals 24/40
3x Rondbodem kolf 50ml 24/40
(is denk ik niet eens alles)

Schijtrechter 2L met teflon kraan
Schijtechter 250ml met 24/40 met teflon kraan
Schijtrechter 100ml met teflon kraan
Schijtrechter 50ml met glasen kraan

Teflon thermometer adapter 24/40 8mm
Drie verschillende thermometers

Glazen Gas kranen met teflon kraan (gebogen) 24/40 (4x)
2x Gas inlaat adapters van glas 75mm 24/40
2x Glazen trechters diverse maten (klein)
Glazen trechter 100ml 24/40
Buchnertrechter prorcelein 12cm
Afzuigkolf 2L Scott

4x Erlenmyer met ns29 hals 250ml
Erlenmyer met ns45 hals 1L

10x kleck klemmen polyacetal 24/40
3 meter tygon slang 3/8"
set van 8 rubberen ringen (voor afzuigkolf)
waterstraalpomp

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Re: veel glaswerk te koop

Post by spidey » 14 Jul 2011, 18:23

Misschien handig als je een prijsindicatie aangeeft en je woonplaats (vanwege ophalen).

Ik heb interesse in slechts enkele delen, zoals de bolkoeler en een statief, dus wellicht voor jou niet zo interessant.

Kikkertje
Elektron

Post by Kikkertje » 14 Jul 2011, 18:39

Ik zit aan een prijs rond 1500 te denken voor het hele partij. Dan vind ik het nog een best gul aanbod gezien de apparatuur als tweedehansprijs 1000 euro aantikt. Locatie is trouwens deventer. Ik ben op dit moment niet geintreseerd in verkoop van enkele stukken omdat dit mij erg veel tijd gaat kosten. Mocht er uiteindelijk geen belangstelling zijn voor het hele partij dan kan ik het eventueel nog overwegen.

Gruson
Neon

Post by Gruson » 14 Jul 2011, 18:59

Heb je wat meer info over de vacuumpomp? 1.5 is een niet uniek type. Heb op zich wel interesse voor alles maar het geld is voorlopig op.
It could be that the purpose of your life is only to serve as a warning to others.

Kikkertje
Elektron

Post by Kikkertje » 14 Jul 2011, 20:24

Het betreft de E2M1.5 model zie foto's. Tevens zit er ook een exhause trap bij.
Pomp en andere apparatuur wil ik trouwens wel los verkopen. Kan de totaal prijs ook naar beneden is ook weer intressant voor andere mensen mischien.

Image
Image
Image
Image

Ik heb trouwens nog bijna 10L (2x5L drum) analytic grade waterstofperoxide 35% staan. Eentje is nog dicht ander is een keer 50ml uit gehaald voor een proef. Wil ik ook heel graag van af. Gratis en voor niets :)

Jor
Zwavel
Chemistry interests: --------------

Post by Jor » 14 Jul 2011, 20:36

ik heb geen interesse in al dat glaswerk als je geen individuele stukken kunt kopen helaas. Anders zijn die sschijtrechters nog wel interessant.

Ik zou zoveel geconcentreerde waterstofperoxide niet aan iedereen zomaar weggeven, aangezien het ook wel te gebruiken is ongure praktijken.

Heb je nog andere chemicalient te koop?

Kikkertje
Elektron

Post by Kikkertje » 14 Jul 2011, 20:46

Niet veel meer. Heb al een partij weggedaan daarvan en koop altijd zo min mogelijk in.
Zitten nog paar potjes naoh, nacl, nh4cl, 2L xyleen, niet zo bijzonder verder. Gaat vooral om die 10L waterstof peroxide. Heb ze half jaar terug voor weggeef prijs gekocht. En eigenlijk niets mee gedaan. Vind het beetje zonde om ze te laten staan wegrotten en heb al helemaal geen zin om met die dingen te gaan verhuizen.

Gruson
Neon

Post by Gruson » 14 Jul 2011, 21:22

Bedankt voor de info. Is de olie nog goed, wat is nu het eindvacuum? Wat is het model vacuumregelaar? Ben ook wel geinteresseerd in de 1L verwarmingsmantel, heb je daar ook een foto van? Hmm, gratis waterstofperoxide, dat is altijd goed.
It could be that the purpose of your life is only to serve as a warning to others.

Kikkertje
Elektron

Post by Kikkertje » 14 Jul 2011, 21:38

De olie is nog nog goed. Heb zowieso nog wat vacuumpomp olie liggen mag je ook meteen bij hebben. Laagste eindvacuum op een destillatie opstelling die ik ermee heb behaald icm met var vacuum regelaar serie geschakeld was 100 mbar. Inprincipe zou die met gasbalast dicht gewoon volledig vacuum moeten halen volgens fabriekspecificatie. Dat is mij iig niet gelukt, kan aan mij liggen. Slangen die ik gebruikte waren overigens ook niet vacuum geschikt die werden al gauw plat gezogen dus daar kan het ook aan liggen.

De 1L verwarmingsmantel ben ik niet erg te spreken over. Hij werkt icm met een tempratuur sensor (zit erbij) die je in je kolf moet aanbrengen waarmee hij zelf naar de ingekozen tempratuur stijgt en stabilizeert. Zonder de sensor kan je niet ermee werken en blijft de tempratuur opnemen. Heb er nooit fatsoenlijk mee kunnen werken, werd ook geleverd zonder handleiding.

wat mij betreft mag je de pomp, regelaar en de 1L mantel voor 500 hebben. Kan je meteen de chemicalien ook meenemen :)

Image
Image

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 16 Jul 2011, 23:56

Is de waterstofperoxide koel en donker bewaard?
Anders kan je het namelijk weggooien na dat halve jaar.

woelen
Kobalt
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 17 Jul 2011, 11:05

Dat valt mee hoor. Waterstofperoxide wordt minder bij opslag, maar blijft ook zonder koeling best wel lang goed, mits het donker wordt bewaard.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Post by spidey » 17 Jul 2011, 23:37

Da's mijn ervaring ook. Als het schoon en donker bewaard wordt, blijft het lang goed, H2O2.

Kikkertje, voor mij zou dat xyleen best interessant zijn. Laat het maar weten als je ook losse delen wilt verkopen.

Die pomp moet een veel beter vacuum kunnen halen dan 100 mbar. Dit is een rotatiepomp, zo te zien. Een eentraps haalt pakweg 10 mbar, een tweetraps komt zeker tot 100 ubar. Zie voor de specs hier voor een Edwards E2M1.5.

Mijn eigen ervaring met een tweetraps rotatiepomp is dat je vanaf ca. 10 mbar vooral afhankelijk wordt van de afdichting van je slangen en aansluitingen.

Carolus
Foton

Post by Carolus » 18 Aug 2012, 22:13

Ik weet niet of je nog iets van je spullen te koop hebt maar als zou ik het graag van je horen.

Post Reply