Interessante PDF-jes

Boeken, websites en andere bronnen kunnen hier neergezet worden.
Post Reply
Tyneman
Waterstof

Interessante PDF-jes

Post by Tyneman » 10 Feb 2009, 12:37

Wellich mooi een topic te openen voor vrij beschikbare informatie aangaande onze hobby.
Daarmee bedoel ik niet de illegale en gevaarlijke 'bommuhboekuh', maar nette literatuur.
De bedoeling is natuurlijk dat deze niet (meer) onder copyright liggen en dus vrij mogen worden verspreid.

Mooi voorbeeld is deze:
over chemoluminescentie Collins and DiCarlo - Illumination

Niet erg makkelijk kwa uploaden, maar wellicht een mooi archief voor de toekomst.

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Re: Interessante PDF-jes

Post by spidey » 10 Feb 2009, 13:03

Beter nog is het denk ik om die niet-meer-copyright literatuur op een centrale server neer te zetten, vergelijkbaar met hoe ze het op sciencemadness.org doen.

Tyneman
Waterstof

Post by Tyneman » 16 Feb 2009, 11:47

Centrale data-server kost geld.
Wellicht heeft iemand zin om een persoonlijke server op te zetten? De mijne draait (meestal) wel, maar bevat ook nogal wat illegale docs en progjes. Deze dus voor dit doel gebruiken lijkt me niet helemaal de oplossing.

Gruson
Neon

Post by Gruson » 16 Feb 2009, 12:47

Ik heb ook 24/7 een FTP aan staan, maar daar staan inderdaad ook nog copyright literatuur op. En ik heb geen zin om uit te zoeken wat wel en wat niet copyrighted is. Kan op zich wel een submap of aparte website maken, als daar interesse voor is. Maar dan moeten jullie wel zelf de literatuur aanleveren, of titels opgeven. Upload is beperkt tot 100 gig/week.
It could be that the purpose of your life is only to serve as a warning to others.

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 17 Feb 2009, 17:37

Wie weet wat er nog op deze server kan komen in de toekomst. Zeker als er aan sponsoring wordt gedacht is dit een heel erg haalbaar plan.
In principe hoeven de PDF'jes niet groot te zijn. Je kan ze heel veel leesbaar comprimeren, wat voor de server en leessnelheid een grote meerwaarde zou hebben.
Organisch chemicus

Post Reply