phpBB

Wil je nieuwe functies op het forum? Heb je fouten gevonden die moeten worden verbeterd? Hier kan je suggesties doen om het forum te verbeteren.
Post Reply
Z4x
Gallium
Chemistry interests: Overall

phpBB

Post by Z4x » 02 Dec 2015, 12:18

Versie 3.1.6 is al een tijdje uit.

Is het misschien verstandig voor de veiligheid om te updateten? Krijgen we dan heel misschien ook eindelijk beveiligd inloggen? B)

Edit:
Waarschijnlijk in overvloed, maar wel extern opgeslagen back-ups maken graag. Op verschillende locaties is nog beter.
Van al mijn chemiefoto's, die ik nu thuis opgeslagen hebben, staat alle nuttige informatie (verslagen, ideeën, handige reacties van andere forumleden etc.) op het forum.
Tot nu toe gaat alles goed met het forum, maar informatie op internet, en digitale informatie in het algemeen, kan heel vluchtig zijn.
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: phpBB

Post by Wouter » 02 Dec 2015, 12:53

phpBB 3.0.14 is veilig op dit moment. Er zal wel worden overgestapt naar 3.1, maar daar zal ik een avond voor moeten reserveren.

De backups zijn in principe goed geregeld, dat is op deze server automatisch met alle andere websites die nog kritischer zijn in het opslaan van hun data.
Organisch chemicus

woelen
IJzer
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 02 Dec 2015, 18:51

@z4x: Een forum gebruiken als backup van al je belangrijke gegevens, zoals experimenten, logboek e.d. is niet erg verstandig. Zorg er voor dat je alle informatie ook in eigen beheer op een eigen machine hebt. Zelf heb ik bijv. mijn website zowel locaal als beschikbaar op internet, op twee fysiek gescheiden systemen.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Z4x
Gallium
Chemistry interests: Overall

Post by Z4x » 02 Dec 2015, 22:14

woelen wrote:@z4x: Een forum gebruiken als backup van al je belangrijke gegevens, zoals experimenten, logboek e.d. is niet erg verstandig. Zorg er voor dat je alle informatie ook in eigen beheer op een eigen machine hebt. Zelf heb ik bijv. mijn website zowel locaal als beschikbaar op internet, op twee fysiek gescheiden systemen.
Het forum is voor mij eigenlijk een soort van logboek verrijkt met goede toevoegingen van jullie.
Een soort van topic-samenvoeg-download-functie zou wel handig zijn om de interessante topics lokaal op te kunnen slaan. Is er zoiets Wouter?
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 03 Dec 2015, 09:33

Eerlijk gezegd ben ik niet erg thuis in alle plugins die beschikbaar zijn voor phpBB. Vroeger was dat beter. Ik kan me voorstellen dat zoiets wel zal moeten bestaan, maar voor zover ik weet niet in de "vanilla" versie.
Organisch chemicus

Post Reply