hobbychemie doelgroep

Wil je nieuwe functies op het forum? Heb je fouten gevonden die moeten worden verbeterd? Hier kan je suggesties doen om het forum te verbeteren.
Post Reply
Jor
Zwavel
Chemistry interests: --------------

hobbychemie doelgroep

Post by Jor » 13 Jan 2009, 01:31

Ik wil suggesteren om dit een hobbychemie-forum te maken, dus exclusief hobbyisten. Die professionelen gaan al allemaal naar www.chemieforum.nl, daar valt niet aan te tippen. Ik mis een Nederlandse chemie-community voor hobbyisten, sinds chemixtry weg is.

woelen
IJzer

Re: hobbychemie doelgroep

Post by woelen » 13 Jan 2009, 20:45

De suggestie van Jor is niet controleerbaar en vind ik zelf niet zo zinvol. Ik zou als criterium willen nemen dat mensen een echte drive hebben voor chemie en liefst ook zelf experimenteren. Waar ze dat doen maakt niet zo veel uit. Iemand die op een lab leuke dingen kan doen, al dan niet in de tijd van zijn/haar baas, en hierover wil posten is wat mij betreft net zo waardevol als een hobbyist die buiten een officieel lab leuke dingen doet.

Het gaat mij dus om de activiteiten van mensen. Ik denk dat je wel kunt stellen dat mensen, die echt willen posten over hun experimenten al gauw hobbyist genoemd kunnen worden. Hobby kan je werk zijn (en omgekeerd).

Ik heb nog wel een andere suggestie: Die google Ads vind ik vreselijk en als ze weg zouden kunnen zou dat heel mooi zijn.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Jor
Zwavel

Post by Jor » 14 Jan 2009, 22:26

Ik hoop dan ook dat iedereen die enthousiaste experimenteerders kent, ze op de hoogte te brengen van dit forum.

Of het forum echt actief wordt, en niet toch maar maar na een maandje vergeten wordt, dat hangt van de leden van nu af ;)

Ik vraag me of Robin en Phantom (admins) al de boost op hun forum gezien hebben. Voordat ik dit 2 dagen geleden vond, waren er 3-4 members :D

Het zou ook leuk zijn of je experimenten die je hebt gedaan, en waar je vragen over hebt, of gewoon wil laten zien, post in de experimenten sectie.
Dat hebben ze ook op het Duitse forum, een gewone experimenten-sectie, met gelukte/opgeloste experimenten, en een een sectie 'User's Schandtaten', wara ze van alels posten, van mooie syntheses tot een simpele synthese van koper(II)sulfaat die dan zelfs nog mislukt kan zijn. Ik stel voor dat iedereen gewoon foto's maakt van experimenten en ze laat zien, of een write-up maakt, dat kan eigenlijk niet op chemieforum maar hier niet.

EN NOG IETS:

IK WIL IEDEREEN AANMOEDIGEN OP GEWOON TE POSTEN. Op veel actieve fora zijn mensen meekijkers, en hebben zelf niet de behoefte om te posten. Dat is hier anders! We zijn maar met weinig, dus wil het forum in leven zijn, dan moet iedereen het initiatief nemen, en ook andere hobbychemisten of dergelijken op de hoogte brengen. Dan wordt het ook het leukst.

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 17 Jan 2009, 14:04

Als professionelen hier hun ei kwijt willen, dan ben ik niet degene die dit gaat tegenhouden. Echter vind ik wel dat de barrière hobby-professioneel klein moet blijven. Teveel jargon kan een prachtig experiment voor een hobbyist bijna onmogelijk leesbaar maken, dat zou voor beide partijen natuurlijk jammer zijn.
woelen wrote:Ik heb nog wel een andere suggestie: Die google Ads vind ik vreselijk en als ze weg zouden kunnen zou dat heel mooi zijn.
Ik probeer hier nog een alternatief voor te vinden, maar google ads is op het moment de beste methode om een website te onderhouden. Een andere mogelijkheid is een andere soort inbouw of opmaak waardoor de google-ads niet storend in de pagina komen.
Jor wrote: Ik vraag me of Robin en Phantom (admins) al de boost op hun forum gezien hebben. Voordat ik dit 2 dagen geleden vond, waren er 3-4 members :D
Uiteraard :P
Jor wrote: Het zou ook leuk zijn of je experimenten die je hebt gedaan, en waar je vragen over hebt, of gewoon wil laten zien, post in de experimenten sectie.
Dat hebben ze ook op het Duitse forum, een gewone experimenten-sectie, met gelukte/opgeloste experimenten, en een een sectie 'User's Schandtaten', wara ze van alels posten, van mooie syntheses tot een simpele synthese van koper(II)sulfaat die dan zelfs nog mislukt kan zijn. Ik stel voor dat iedereen gewoon foto's maakt van experimenten en ze laat zien, of een write-up maakt, dat kan eigenlijk niet op chemieforum maar hier niet.
Een soort dagboekforum? Dit is ook mogelijk in de (an-)organisch chemische forums, of wil je het dan meer focussen op de experimenten?
Organisch chemicus

Gruson
Neon

Post by Gruson » 17 Jan 2009, 14:27

Ik snapte de post over google ads al niet, maar toen bedacht ik me dat ik adblock aan heb staan in opera. :)
Ik denk dat jor bedoelt om bijvoorbeeld een subforum te maken bij anorganisch of organisch (of een apart hoofdforum) met alleen experimenten, met daaraan gelinkt een thread over het experiment, wat zich dan in een (sub)forum "threads over experimenten" bevindt. Zo doen ze het op versuchenchemie tenminste.

En iedereen is welkom.
It could be that the purpose of your life is only to serve as a warning to others.

Post Reply