Poll: Uiterlijk amateurchemie.nl

Wil je nieuwe functies op het forum? Heb je fouten gevonden die moeten worden verbeterd? Hier kan je suggesties doen om het forum te verbeteren.

Welke is het mooiste?

Optie 1
1
14%
Optie 2
0
No votes
Optie 3
0
No votes
Optie 4
1
14%
Optie 5
0
No votes
Optie 6
5
71%

Total votes: 7

Nernst
Stikstof
Chemistry interests: Organic

Poll: Uiterlijk amateurchemie.nl

Post by Nernst » 20 Aug 2009, 13:26

Achter de schermen is er druk gewerkt aan een nieuwe vormgeving voor het forum. Hieruit zijn volgende mogelijkheden gekomen:

1. Header met simpel logo, overige neutrale kleur: http://img41.imageshack.us/img41/3558/roodac.png
2. Header met strak logo, rood/oranje balken: http://img249.imageshack.us/img249/8749/topicac.png
3. Header met strak logo, overige neutrale kleur: http://img508.imageshack.us/img508/8898 ... utrale.png
4. Header met simpel logo, rood/oranje balken: http://img185.imageshack.us/img185/3636 ... udlogo.png

Op aanvraag van Phantom:
5.Header met simpel logo (groot!): http://img518.imageshack.us/img518/7249 ... lelijk.png

Met scherp logo van Z4x:
6. http://img19.imageshack.us/img19/7491/scherplogoz4x.png

Ten tweede: Wat vinden jullie van de banner? (Natuurlijk wordt deze aangepast a.d.h. van de verkozen header.)
Image

Gelieve op/aanmerken te geven welke je het mooiste vind en waarom. Ook suggesties voor verbeteringen zijn welkom!
Persoonlijk vind ik nummer 2 het mooiste. Ik vind het logo hierin mooi verwerkt in de rest van de header. Dit laat de header er meteen uitspringen samen met de tekst. Verder vind ik het terugkomen van de oranje kleur in de balken zeer mooi. Dit breekt de neutraliteit van de kleur van het forum.
Gelieve je keuze in de poll te vergezellen met commentaar. Het is ten alle tijden mogelijk je stem te herzien!
Een woord van dank waar het nodig is:
Met dank aan Z4x voor het logo in vectorformaat

Wouter
Krypton

Re: Poll: Uiterlijk amateurchemie.nl

Post by Wouter » 20 Aug 2009, 14:25

Momenteel zit mijn keuze tussen 1 en 3. Ik vind het logo zelf mooier bij 1, maar de grootte van het logo bij 3 is mooier. Hoe ziet het eruit als het letterlijke logo van Z4x wordt gebruikt, maar dan in de grootte van optie 3? Dat oogt wat rustiger denk ik.

De rode balken als koppen vidn ik niet mooi, dus die vallen gelijk af :P
Organisch chemicus

Nernst
Stikstof

Post by Nernst » 20 Aug 2009, 14:48

Phantom wrote:De rode balken als koppen vidn ik niet mooi, dus die vallen gelijk af :P
Dat zal deze poll uitmaken :+

Z4x
Gallium
Chemistry interests: Overall

Post by Z4x » 20 Aug 2009, 14:57

Super, ik was al bang dat er niks gebeurde, maar nu een verrassing. :)

Mij lijkt de neutrale kleur het beste met de rode balk boven, zodat er wel een leuke felle kleur is, maar niet de hele tijd als je het forum leest. Zoiets.

Mijn normale logo is het duidelijkst, maar de andere is ook wel leuk. Deze is iets betere kwaliteit, denk ik, minder uitgerekt.

Image
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Nernst
Stikstof

Post by Nernst » 20 Aug 2009, 15:07

Z4x wrote: Mijn normale logo is het duidelijkst, maar de andere is ook wel leuk. Deze is iets betere kwaliteit, denk ik, minder uitgerekt.
[Afbeelding]
Ik heb je nieuw scherp logo erin verwerkt als optie 6. Dit is een hele verbetering ;)

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 20 Aug 2009, 15:17

Ja, zeg, moet je dat normale logo niet scheef in het kader zetten :D

Ik verzet mijn keuze nu naar 6, trouwens.
Organisch chemicus

Nernst
Stikstof

Post by Nernst » 20 Aug 2009, 15:19

Phantom wrote:Ja, zeg, moet je dat normale logo niet scheef in het kader zetten :D
??? Ik heb het logo erin geplakt en de randen weggehaald zodat het in de header past. Ik heb niets scheef gezet?

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 20 Aug 2009, 15:41

Nernst wrote:
??? Ik heb het logo erin geplakt en de randen weggehaald zodat het in de header past. Ik heb niets scheef gezet?
Ik bedoelde dan het verschil tussen:
5 (http://img518.imageshack.us/img518/7249 ... lelijk.png.)
6 (http://img19.imageshack.us/img19/7491/scherplogoz4x.png.)

Bij 5 staat het logo vreemd in z'n kader. :P
Organisch chemicus

Nernst
Stikstof

Post by Nernst » 20 Aug 2009, 15:48

Mja, ze hebben een verschillende opmaak :d, maar de keuze denk ik gaat toch uit naar 6 ;)

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 20 Aug 2009, 16:51

Ik laat deze poll open tot vanavond 24:00. Dan kan de vaart in het project gehouden worden.
Organisch chemicus

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Post by spidey » 20 Aug 2009, 17:24

Ik ben een tegenstander van rood als kleur voor het forum zelf. In de header is het prima, maar blauw of grijs of iets daartussen werkt wel lekker koel.

Gruson
Neon

Post by Gruson » 20 Aug 2009, 17:56

Optie 6. Mooi logo, z4x. Het forum van lambdasyn heeft ook vrij veel kleur, dit is in mijn opzicht wel ok. Niet te felle kleuren (of alleen de headers) als het kan.
It could be that the purpose of your life is only to serve as a warning to others.

Z4x
Gallium
Chemistry interests: Overall

Post by Z4x » 20 Aug 2009, 18:15

Bedankt. De vormgeving is Phantom's idee en de kleuren zijn Nernst's.

Als ik ff mag muggenziften, ik denk dat de tekst "thuis- en hobb..." mooier is als die ook in de kleur is als de omlijning van amateur chemie tekst. dus iets witter. en aan de rechter kant zit de rechthoek over de ronde rand, maar dat zal wel weg zijn in officiële design. :)
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 20 Aug 2009, 18:21

Niets is van mij. Ik ben alleen degene die het forum er ook zo uit moet laten zien :D
Organisch chemicus

Nernst
Stikstof

Post by Nernst » 20 Aug 2009, 18:34

Klopt, tot nu toe komt al het werk van mijn kant :D (Uitgezonderd het logo) Met plezier draag ik de zware taak om het ook daadwerkelijk te integreren over aan Phantom. :+
Z4x wrote:Als ik ff mag muggenziften, ik denk dat de tekst "thuis- en hobb..." mooier is als die ook in de kleur is als de omlijning van amateur chemie tekst. dus iets witter. en aan de rechter kant zit de rechthoek over de ronde rand, maar dat zal wel weg zijn in officiële design. :)
De kleine tekst is te klein om dezelfde opmaak te geven als de grote. Daarom is er gekozen voor het zo te doen. Uiteraard worden de hoeken mooi afgewerkt voor het definitieve forum.

Locked