speciale karakters

Wil je nieuwe functies op het forum? Heb je fouten gevonden die moeten worden verbeterd? Hier kan je suggesties doen om het forum te verbeteren.
Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: speciale karakters

Post by Wouter » 11 Dec 2009, 17:43

Ik kan in principe alles, maar het een kost meer tijd dan het ander :P Het doel wordt om dit bovenin te laten komen, net als de strikethrough, subscript, superscript en de youtubetag. Er zit hier alleen een vervelende kanttekening aan, het heeft in het huidige systeem altijd een openings- en sluitingstag nodig, met uitzonder van het puntje in een lijst ([*]), maar dat is een geval apart. De andere optie zijn die emoticons, maar die mòeten altijd een plaatje hebben volgens het standaardsysteem en móeten per se een voorgeleid worden door tenminste een spatie.

Deze punten ga ik binnenkort gewoon vragen op het phpBB-supportforum, gezien ik niet te veel wil kliederen in de software. Ik zou me dan meer moeten verdiepen in de software, waar ik helaas te weinig tijd voor heb. Een tekentje als ° zou ik perfect vinden, maar dan moet daar dus wel een juist tekentje voor in de plaats komen, geen afbeelding. Een afbeelding wordt niet gelezen door zoekmachines.

Ik moet dus het één en ander bedenken, er zijn vast wel workarounds.

Dat is er eentje "opgelost". [ o] wordt nu °. Nu nog bovenaan zetten :P Nouja, er zijn dus workarounds, maar die worden nu niet zichtbaar voor het publiek, wat wel moet. Dit komt uiteindelijk wel goed :P Gebruik deze dingen nog even niet, dat kan problemen geven in de toekomst.
Organisch chemicus

Z4x
Germanium
Chemistry interests: Overall

Re: speciale karakters

Post by Z4x » 26 Feb 2010, 10:58

Kan je de

Code: Select all

-> 
vervangen in html met

→

dan krijg je deze mooie:

Er zijn er nog meer: http://htmlhelp.com/reference/html40/en ... mbols.html.

wards arrow ← ← ← ← ← ←
upwards arrow ↑ ↑ ↑ ↑ ↑ ↑
rightwards arrow → → → → → →
downwards arrow ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓
left right arrow ↔ ↔ ↔ ↔ ↔ ↔
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Post Reply