De experimenten sectie

Wil je nieuwe functies op het forum? Heb je fouten gevonden die moeten worden verbeterd? Hier kan je suggesties doen om het forum te verbeteren.
Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: De experimenten sectie

Post by Wouter » 05 Oct 2011, 12:31

Het lijkt mij het beste om de discussies centraal te houden. Daar hoef je in principe geen onderwerpen in terug te vinden. Als je het experiment bekijkt/opzoekt kom je immers vanzelf uit bij de discussie.

Om de platte structuur te behouden vind ik wel een goed plan, inderdaad. De vraag die nu nog bij mij opkomt is: wat is een grondstof en waar trek je de lijn?
Organisch chemicus

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Post by spidey » 05 Oct 2011, 16:47

Ja, is ook mijn voorkeur om de discussies bij elkaar te houden.

Mijn voorstel is om de vraag wat een grondstof is aan degene over te laten die het experiment post. Die grens is niet heel scherp, meer en soort algemeen gevoel. Als het naar ieders gevoel op een verkeerd plek staat, is het topic snel verplaatst, toch?

Pyrochemistry
Zwavel
Chemistry interests: Organic

Post by Pyrochemistry » 24 Dec 2011, 14:32

Ik zou zowieso iedereen gewoon op willen roepen om zelf lekker aan het experimenteren te gaan en de bevindingen te posten!!! Dat schroeft het niveau van het forum op.

Ik zou ook willen voorstellen om "huis tuin en keuken" chemie op te splitsen naar een apart topic, het verwijderen van een oxidelaag van een zilveren lepel of de analyse van diesel vindt ik persoonlijk niet hoogstaande chemie. Maar dat is enkel mijn mening...
Will it work? You only know after the experiment!

Student (M.Sc) Scheikunde

Post Reply