De experimenten sectie

Wil je nieuwe functies op het forum? Heb je fouten gevonden die moeten worden verbeterd? Hier kan je suggesties doen om het forum te verbeteren.
Jobbie
Helium
Chemistry interests: Overall

Re: De experimenten sectie

Post by Jobbie » 13 Oct 2010, 19:50

Leuke ideeén, laten wij het niet de richting Chemixtry's forum opgaan, die helaas een slechte naam had door kewl's.
Hoewel ik Chemixtry wel erg missen omdat het feit is dat er veel bruikbare informatie op stond..

En misschien een idee voor de forum-sectie benamingen van de lage en hoge energitische materialen een andere verdekte namen geven die de kewl's niet van snappen.
Trouwens probeer de termen zoals 'alles wat knalt en rookt' te beperken, want de zoekmachine-spiders pikt dat op en indexeert dat en zo kan er mensen die ergens zoekt zo hierheen terechtkomt.

Misschien mijn termen iets beter geschikt zoals: Laag deflagerende materialen, snel ontledende materialen... of iets dergelijks.
Ik laat het maar over aan anderen.. ik beschik tegenwoordig niet zoveel meer kennis als destijds bij Chemixtry... door problemen in het verleden heb ik mijn kennis verwaarloosd.

Edit: let wel op, de oud en nieuw staat al bijna voor de deur....

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 13 Oct 2010, 20:02

Jobbie wrote:Edit: let wel op, de oud en nieuw staat al bijna voor de deur....

OFFTOPIC:
Ik ben benieuwd wat de statistieken gaan doen. Het forum is sterk gegroeid dit jaar.

Organisch chemicus

Z4x
Gallium

Post by Z4x » 18 Oct 2010, 21:44

Z4x wrote: Origineel:
[Afbeelding]

Aangepast:
[Afbeelding]
Deze is toch niet zo moeilijk er in te zetten? Tenminste, als je em goed/leuk vindt, Wouter.

//edit:
Deze bedoel ik: Image
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 18 Oct 2010, 21:53

Ik moet even kijken hoe ik vanalles wil gaan implementeren, ik heb nu reeds zo'n 20 aanpassingspunten voor het forum, waaronder het uiterlijk natuurlijk valt. Twee heb ik er afgerond in de afgelopen twee weken. Maar wellicht dat dit wordt ingebouwd, alle input is welkom en scheelt mij weer ontwerptijd :)
Organisch chemicus

Z4x
Gallium

Post by Z4x » 19 Oct 2010, 18:15

Als je hulp nodig hebt met grafische dingen dan wil ik graag helpen.

Beetje offtopic, maar er was toch ook een topic met een nieuwe layout. Rood met grijs dacht ik. Wordt deze ingevoerd? Als deze wel wordt ingevoerd dan moet ik de bovenstaande knop waarschijnlijk even herzien. :)

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 19 Oct 2010, 18:20

In verband met de toegankelijkheid voor mij vooral (de code van phpBB is echt dramatisch complex geschreven, onnodig imho) probeer ik een goede layout op te bouwen uit het standaardtemplate van het forum. Er zijn verschillende elementen uit dat voorstel die ik doorvoer, maar ik pas nog veel andere dingen aan.

Misschien is het je al opgevallen, maar enkele weken terug plaatste ik het verbeterde logo al. :P
Organisch chemicus

Z4x
Gallium

Post by Z4x » 19 Oct 2010, 18:56

Dat is mij zeker opgevallen, paar weken terug was ie inderdaad al anders. Het logo ziet er goed uit. Je zei alleen in dat andere topic dat je niet zeker wist of je dit logo wel wou gebruiken vanwege "negatieve indruk" - het lijkt zo alsof het alleen om explosieven gaat. Zo herinner ik me het tenminste. :)

Terug op topic. Ik vind het indelen van de experimenten wel een goed idee, nu staat alles door elkaar. Misschien zijn er wel phpBB forum mods/aanpassingen waarmee je etiketten aan topics kan plakken. Zo zou de maker van een experiment zijn topic kunnen categoriseren. Aan de hand daarvan is er vast wel iets te maken dat zoeken mogelijk maakt. Of zit er bij categoriseren mod/aanpassing wel mogelijkheden om topics te filteren. Dat je bijvoorbeeld in het forum uitgevoerde experimenten met een dropdown menu kan kiezen welke soort experimenten er worden weergegeven.

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 19 Oct 2010, 19:04

OFFTOPIC:
Inmiddels is het "tijdelijke" logo (ruim een jaar) wel bij het forum gaan horen, dacht ik. Dus, vandaar. Misschien dat er nog wat aan verbeterd kan worden, maar dat is voor latere zorg.

Je idee kan in overweging genomen worden, al denk ik dat het gemakkelijker moet kunnen. Ik kijk ook regelmatig op het phpbb-forum, maar heb tot nu toe nog weinig interessants gevonden wat dit zou verbeteren.
Organisch chemicus

Pyrochemistry
Zwavel

Post by Pyrochemistry » 19 Nov 2010, 22:12

Dames en heren.

Het is al een tijdje geleden dat ik een suggestie/verzoek in had gediend om de experimenten in te delen naar hun "soort" nu is mijn vraag: gaat er wat mee gedaan worden?

Of is het misschien gepaster als ik een concreet plan door stuur naar één van de beheerders/moderatoren van dit forum?
Will it work? You only know after the experiment!

Student (M.Sc) Scheikunde

Nernst
Stikstof

Post by Nernst » 19 Nov 2010, 23:00

Pyrochemistry,

Je suggestie wordt in de loop van de tijd zeker geïmplementeerd in het forum. Wouter heeft het enkel zeer druk, waardoor er vertraging is ontstaan.

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Post by spidey » 22 Nov 2010, 16:17

OK, Wouter. Succes met al je bezigheden!

spidey
Kobalt

Post by spidey » 21 Jul 2011, 11:46

Sinds wanneer is er een (nog gesloten) forum voor isolatie van grondstoffen in de experimentensectie? Wordt dit de nieuwe plaats voor Zuiveren van diverse bouwmarkt chemicalien?

Dit gaat de goede kant uit! :D

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 21 Jul 2011, 18:53

Die staat er al een tijdje. :P
Organisch chemicus

Pyrochemistry
Zwavel

Post by Pyrochemistry » 22 Jul 2011, 15:38

Maar nu is er nog steeds geen indeling voor synthese-experimenten en show-experimenten!!

Een dergelijke indeling vergroot echt gigantisch de waarde van de sectie en het forum! Nu is het ronduit onoverzichtelijk en chaotisch..

Wanneer gaat deze er komen?
Will it work? You only know after the experiment!

Student (M.Sc) Scheikunde

spidey
Kobalt

Post by spidey » 05 Oct 2011, 11:49

Hey Wouter,

Ik zie dat er nu ook een begin is gemaakt met verbetering van de experimentensectie. :)

Het is denk ik een voordeel om de structuur mooi plat te houden, dus liever gen sub-sub(...)-forums, maar waar mogelijk een platte structuur. Bij deze een suggestie voor de indeling:

[Sectie: Experimenten]
+ [Onderwerp: "Mededelingen" - Experiment schrijven]
+ [Forum: Isolatie van grondstoffen]
+ [Forum: Uitgevoerde experimenten]
+ [Forum: Discussies over experimenten en isoaltie van grondstoffen]

of:

[Sectie: Experimenten]
+ [Onderwerp: "Mededelingen" - Experiment schrijven]
+ [Forum: Isolatie van grondstoffen]
+ [Forum: Discussies over isoaltie van grondstoffen]
+ [Forum: Uitgevoerde experimenten]
+ [Forum: Discussies over experimenten]