e-mails nieuwe posts

Wil je nieuwe functies op het forum? Heb je fouten gevonden die moeten worden verbeterd? Hier kan je suggesties doen om het forum te verbeteren.
Post Reply
spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

e-mails nieuwe posts

Post by spidey » 21 Jun 2010, 13:57

Het is voor mij handig om nieuwe mails te ontvangen als er een nieuw bericht geplaatst wordt in een onderwerp waarop ik ben geabbonneerd. Ik ben altijd blij als ik ze ontvang.

Wat daaraan voor mij nog zou kunnen verbeteren is dat niet alleen de links gegeven worden naar het topic, maar dat in de tekst erboven het subforum staat, dus bijvoorbeeld:

Je hebt deze e-mail ontvangen omdat je geabonneerd bent op het onderwerp:
"Glas bewerken" op Amateurchemie.nl, in het subforum Chemie ‹ Instrumenten en Chemicaliën.

Het klikken op de links verderop in de e-mail is voor mij niet zo handig, omdat deze iedere keer een nieuwe browser instance openen en dat wordt zo'n zootje.

Z4x
Germanium
Chemistry interests: Overall

Re: e-mails nieuwe posts

Post by Z4x » 21 Jun 2010, 16:19

spidey wrote:Het klikken op de links verderop in de e-mail is voor mij niet zo handig, omdat deze iedere keer een nieuwe browser instance openen en dat wordt zo'n zootje.
Bij mij gaat ie in de tabbladen, bedoel je dat misschien? Tabbladen werken (in firefox) erg prettig.
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

spidey
Kobalt

Post by spidey » 22 Jun 2010, 00:18

Bij mij opent-ie in IE een nieuw instance, dus geen tabbladen. Vandaar het verzoek.

Edit: instance = nog een browser, maar hetzelfde browserprogramma. Dus in mijn geval 2 x IE.

Z4x
Germanium

Post by Z4x » 22 Jun 2010, 09:55

Je zou kunnen proberen "geforceerd" te openen in tabs. Dat is in IE of ctrl met muisklik of shift met muisklik of middelmuis klik.

spidey
Kobalt

Post by spidey » 22 Jun 2010, 13:33

Dat is het probleem helemaal niet.
Punt is dit: in de e-mails die ik ontvang als notificatie dat er een nieuwe post is, staan links naar de betreffende thread hier op het forum. Als ik daarop klik in het mailprogramma (nee, geen outlook), dan wordt er een hele browser opgestart, niet een nieuwe tab in een reeds geopende browserinstance.

Z4x
Germanium

Post by Z4x » 22 Jun 2010, 13:46

Oh, daar had ik niet aan gedacht, mailprogramma's. :P

Ik werk met gmail, dat is allemaal in de browser. :)

Eigenlijk vind ik dat het een "gebreke" in het mailprogramma, want als er een browser open is, dan zou ie die moeten pakken en er een tabblad openen. Dat doet thunderbird wel (met firefox).

Maar misschien weet Wouter wel een oplossing door de mail notificatie aan te passen.

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 22 Jun 2010, 13:59

Ik zal kijken wat ik kan doen.
Organisch chemicus

spidey
Kobalt

Post by spidey » 22 Jun 2010, 15:53

Zoals gezegd, vermelden van het subforum (zie 1e post) lost alles voor mij op :)

Post Reply