Upload functie

Wil je nieuwe functies op het forum? Heb je fouten gevonden die moeten worden verbeterd? Hier kan je suggesties doen om het forum te verbeteren.
Post Reply
Nernst
Stikstof
Chemistry interests: Organic

Upload functie

Post by Nernst » 01 Feb 2009, 17:10

Beste,

Zou het niet handig zijn dat we afbeeldingen, foto's, etc die gebruikt worden in een topic, hier kunnen oploaden zodat ze niet verloren gaan?

mvg, Nernst

Gruson
Neon

Re: Upload functie

Post by Gruson » 01 Feb 2009, 17:28

Daar ben ik eigenlijk ook wel voor. Het enige probleem is denk ik het dataverkeer, dat moet niet te veel worden voor Phantom.

woelen
Kobalt
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 01 Feb 2009, 21:30

Een upload functie zou het mooist zijn, maar om opslag en bandbreedte redenen zou dat problematisch kunnen zijn.Een afbeelding kan echter ook via een Image
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Nernst
Stikstof

Post by Nernst » 01 Feb 2009, 22:54

Ik begrijp dat dit problemen kan opleveren aangaande het dataverkeer. Maar een oplossing hiervoor kan misschien wel zijn dat de moderator enkel hetgeen wat daadwerkelijk een bijdrage biedt tot dit forum zelf upload.

Ik heb vandaag toch wel veel werk gestoken om toch met enige trots "mijn" synthese van tartrazine online te zetten. Ik heb ze nu via een imagehost online geplaatst, maar deze afbeeldingen zullen na enige tijd verloren gaan. Ik denk dat het toch wel spijtig zou zijn dat binnenkort al de afbeeldingen in mijn post verloren zouden gaan. Vandaar dat ik aan een uploadfunctie dacht.

Jor
Zwavel
Chemistry interests: --------------

Post by Jor » 01 Feb 2009, 23:42

Je moet www.photobucket.com gebruiken.

Hier kun je een iegen account maken, en hier al je pics uploaden. Geen geklooi met imageshack of iets dergelijks. Ik heb hier foto's op staan die er heel lang staan.

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 02 Feb 2009, 12:53

Op photobucket en imageshack kan je voor onbepaalde tijd je plaatjes neerzetten, mits je een account hebt. Ik wil ook wel een database voor figuren en andere plaatjes installeren, maar dit gaat inderdaad ten koste van het dataverkeer en vooral opslagruimte.
Uploadfunctie is wel handig, maar aangezien de eigenaar van de server automatisch ook eigenaar is van de content, ben ik nogal huiverig voor gebruikersuploads. Hier zou ik eerst meer informatie voor moeten zoeken of het eventueel gerealiseerd kan worden, in verband met serversnelheid, -verbruik en de voor- en nadelen.
Organisch chemicus

Z4x
Germanium
Chemistry interests: Overall

Post by Z4x » 03 Aug 2009, 16:22

Ik vind een upload functie (voor afbeeldingen) ook wel fijn. Is het misschien een idee om een apart domein (host) te nemen hiervoor? Plus een maximum grootte voor afbeeldingen (in filesize en afmeting)? :)
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 03 Aug 2009, 16:28

Voor een apart domein is natuurlijk imageshack oid beschikbaar. Maar ik moet wel bekennen dat ik de laatste tijd zit te kijken hoe ik het systeem weer aan krijg. Het blijkt namelijk dat ik tijdens het installeren van alle aanpassen deze functie handmatig verwijderd heb :$ Maar het komt er dus zeker aan!
Organisch chemicus

Post Reply