Hoe veilig ca 2,5 Kg kwik verkopen

Chemicaliën over? Goede tips voor stoffen? Dit forum kan je gebruiken om andere mensen in te lichten.
Post Reply
Karel
Foton

Hoe veilig ca 2,5 Kg kwik verkopen

Post by Karel » 21 Nov 2012, 22:58

Naam stof
Kwik, Hg

Hoeveelheid
ca 2,5 Kg

Verzending
Afhalen of bezorgen omgeving Den Haag, Leiden

Prijs per hoeveelheid
€0,25 g

Opmerkingen
Een goede vriend van mij heeft jaren geleden de kwik voorraad van zijn natuurkunde leraar gekregen toen deze met pensioen ging. Deze vriend wil het goed afgesloten glazen flesje op een verantwoorde manier en tegen een redelijke prijs, van de hand doen.

Wie, met voldoende verantwoording, heeft interesse
Of wie kan mij vertellen, aan bijvoorbeeld welk verantwoord werkend bedrijf, ik dit kan verkopen.

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Re: Hoe veilig ca 2,5 Kg kwik verkopen

Post by spidey » 23 Nov 2012, 23:14

Vreemd. Ik zie dat hier best vaak kwik wordt aangeboden. Steeds ligt de prijs rond de 0.25euro/gram, dat is 250 euro per kilo. De marktprijs ligt momenteel op recordhoogte, te weten rond de 60 dollar per kilo. Da's ruwweg een factor 4. Hinmeijer vraagt er rond de 170 euro per kilo voor, incl. BTW, 99.99% zuiver.
Blijft bij mij de vraag achter of 0.25 euro per gram dan een "redelijke prijs" is.

Karel
Foton

Post by Karel » 24 Nov 2012, 00:32

Misschien heeft dat te maken met wat Hinmeijer verder over kwik te melden heeft:
"Let op! wordt niet aan particulieren geleverd"
Als ik de prijs bij Hinmeijer bekijk kom ik bij een hoeveelheid van 100 gram op € 0,28 pr gram bij een hoeveelheid van 1000 gram op € 0,17 per gram. Maar daar dus niet te koop als je particulier bent.

De prijs van € 0,25 per gram, die ook door andere aanbieders gevraagd wordt, lijkt mij dan ook niet een gek uitgangspunt als prijs voor levering aan particulieren.

De prijs van 60 dollar per kilo, lijkt in vergelijking met de prijs die Hinmeijer vraagt, de internationale groothandelsprijs, voor grote hoeveelheden te zijn. Vergelijk het met de bijvoorbeeld de prijzen die boeren krijgen voor hun melk en wat jij als consument in de winkel betaald. Er zit altijd een factor x tussen groothandel hoeveelheden en hoeveelheden waar een particulier in geïnteresseerd is. De prijs van 60 dollar per kilo is dus niet echt van toepassing op kleine hoeveelheden, zoals hier aangeboden.

Mijn vraagprijs is net als bij andere aanbieders op dit forum € 0,25 per gram, maar bieden mag altijd.

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 05 Dec 2012, 15:42

Is het kwik wel schoon? Als er een laagje vuil op zit heeft niemand er nog iets aan.
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat iedereen oud kwik vind, op zolder, in de schuur, in de tuin.. vervolgens ziet men Dollartekens en wil men het afval verkopen. Ja het meeste wat ik bij partikulieren ben tegengekomen is zo vervuild dat het onbruikbaar is.
Check dus eerst of er geen laag rommel op zit, daarna is 0,25 per gram een normale prijs.

Kwikboy
Foton

Post by Kwikboy » 10 Feb 2015, 10:26

Goede dag waar kan ik ca 10 kg vloeibaar kwik verkopen en wat is de prijs hier van hopelijk kunnen jullie me helpen gr

woelen
Kobalt
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 10 Feb 2015, 11:40

Er wordt wel heel erg vaak kwik aangeboden. Ik vraag me af hoeveel er werkelijk van wordt verkocht.
Schoon triple-distilled kwik kost ongeveer EUR 0,25 per gram als je het in kleine porties van grammen verkoopt, zoals Labstuff aangeeft. Zulk kwik is zeer zuiver, zelf heb ik 35 ml van dergelijk kwik. Het glanst echt prachtig. Als je het per kilo verkoopt en sneller van je kwik af wilt, dan denk ik dat je zo'n 100 euro per kilo kunt vragen.

Helaas is kwik snel verontreinigd en veel aangeboden kwik is onzuiver. Die 10 kg is een leuk bedrag waard (pakweg EUR 1000 als je het per kilo verkoopt) als het echt zuiver is (en je dat ook kunt aantonen), maar als het onzuiver is (dof en stoffig oppervlak, onduidelijke herkomst, gebruikt in apparaten, niet goed bewaard), dan ben ik bang dat je er weinig voor zult krijgen. Opzuiveren van kwik is nl. zeer gevaarlijk en dat zal geen weldenkend mens in zijn garage of zolder doen.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Post Reply