Een grote hoeveelheid chemicaliën te koop

Chemicaliën over? Goede tips voor stoffen? Dit forum kan je gebruiken om andere mensen in te lichten.
Post Reply
marc 47
Foton
Chemistry interests: --------------

Een grote hoeveelheid chemicaliën te koop

Post by marc 47 » 22 Mar 2015, 15:08

Begin dit jaar is mijn vader overleden. Deze week heb ik de chemicaliën van mijn pa gaan halen uit het huis van mijn ma. Nu staan ze bij mij in de garage en wil ik er heel graag snel vanaf. Ik hoop eigenlijk iemand tegen te komen die met kennis van zaken en verantwoord er iets mee kan doen en die alles in één keer meeneemt. Op de foto's lijkt het een rommeltje maar alle flessen en potjes zijn beschrift. Eindelijk is de oplijsting klaar, deze keer in doc. hopelijk kan iedereen dit bestand openen.
Ik woon in België (Antwerpen centrum).
Ik wil er graag vanaf. 150euro voor de hele verzameling, het is niet makkelijk om één bepaald flesje te gaan zoeken. Ik stuur uiteraard niets met de post op. En in principe enkel af te halen. Als je niet te ver weg woont en je hebt geen vervoer kan ik alles bij je thuis brengen.
Last edited by marc 47 on 17 Apr 2015, 08:30, edited 6 times in total.

Heisenberg
Beryllium
Chemistry interests: Inorganic

Re: Een grote hoeveelheid chemicaliën te koop

Post by Heisenberg » 22 Mar 2015, 22:01

Hallo,

Zou je misschien een lijst kunnen geven of een betere foto van alle briefjes? Hoeveel wil je er ongeveer voor hebben?

Mvg,
Luciano Nooijen
Technically, the glass is always full.
Eigenaar van http://www.chemiewinkel.com.

marc 47
Foton

Post by marc 47 » 23 Mar 2015, 11:04

Ik maak er zo snel mogelijk werk van.
Elk redelijk bod is welkom en wordt overwogen. Eventueel ook terplaatse te bespreken bij nazicht en ophalen.
Enkel af te halen sorry, uiteraard niets met de post.
MVG Marc

woelen
IJzer

Post by woelen » 23 Mar 2015, 16:26

Om hoeveel dozen gaat het in totaal? Het is echt heel veel! Qua gewicht zal het nog wel meevallen met al die kleine potjes, maar het neemt wel heel veel ruimte in.

Er zitten vast wel wat stoffen tussen waar ik belangstelling voor heb, maar ik kan niet de hele hoeveelheid overnemen. Daar heb ik simpelweg de ruimte niet voor. Ik ben benieuwd naar de lijsten.

Ik zoek speciale stoffen. De gangbare zuren als CH3COOH, HCl, H2SO4, HNO3 e.d. heb ik voldoende van, ook zouten van Cr, Mn, Fe, Ni, Co, Cu, Zn e.d. heb ik in voldoende mate. Waar ik zeker belangstelling voor heb zijn elementsamples (mooi verpakte elementen in kleine hoeveelheden voor displaydoeleinden). De elementen kun je herkennen aan hun korte formules met slechts één chemisch symbool en evt. nog een cijfer. Ik zag wel wat korte formules op de blaadjes, maar de foto is niet groot/scherp genoeg.

In welke provincie woon je? Dat is wel interessant voor mij om te weten als ik iets zou overnemen.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

marc 47
Foton

Post by marc 47 » 21 May 2015, 16:05

Sorry,te laat.
Alles is naar de chemische afval verwerking gegaan via het gemeentelijke afvalcontainerpark

woelen
IJzer

Post by woelen » 26 May 2015, 13:47

Heel jammer, je hebt waarschijnlijk voor een paar duizend euro weggegooid. Je moest er alleen wel wat moeite voor doen om het te kunnen verkopen (bijv. via eBay, of via deze site). Maar goed, het is nu al weg en gedane dingen nemen geen keer.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Post Reply