Hinmeijer Chemie

Chemicaliën over? Goede tips voor stoffen? Dit forum kan je gebruiken om andere mensen in te lichten.
Z4x
Gallium
Chemistry interests: Overall

Re: Hinmeijer Chemie

Post by Z4x » 06 Jul 2012, 09:09

OFFTOPIC:
Wilco, een kilootje Terbium (99%) kost haast niks, joh. B)

De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Reap
Argon
Chemistry interests: Inorganic

Post by Reap » 06 Jul 2012, 14:14

Haha!
Jah ik zat ook eens te kijken voor elementen die ik nog niet had. Alles wat ik nog niet heb is behoorlijk giftig of reactief. Kan ik beter mee wachten tot ik terug ben van stage. :|

woelen
IJzer
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 03 Aug 2012, 22:09

Ik moet nog even terugkomen op mijn order van natrium hypochloriet en natrium fosfiet, dit was ik al weer bijna vergeten ;-)
Dit is prima afgehandeld door Hinmeijer, goede communicatie en levering in keurige verpakking. Wellicht dat ik in de toekomst nog eens een keer iets bestel.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

woelen
IJzer

Post by woelen » 14 Nov 2013, 10:49

Recentelijk weer iets besteld (rode GL 45 doppen met teflon inlage) en ook nog een standaard/statief met bodemplaat en stang en ethylamine, opgelost in water, zodat het normaal/veilig vervoerd kan worden. Alles weer keurig afgehandeld en professioneel verpakt en verzonden via DHL. Ook die lange stang voor het statief werd keurig thuis bezorgd en het is wel heel prettig, dat ook dergelijke nogal onhandige en zware dingen verstuurd worden.

Mooi dat we nu Labstuff en Hinmeijer hebben als leveranciers voor particulieren. Allebei hebben ze hun eigen sterke kanten en beide bedrijven vullen elkaar mooi aan.

FinalDestillation
Waterstof

Post by FinalDestillation » 09 Dec 2013, 17:01

Waar blijft mijn bestelling van honderden euro's, ik kan Hinmeijer ook telefonisch niet meer bereiken, automatisch antwoordapparaat staat continu aan. Op beleefde mails krijg ik geen antwoord: wat is er mis?...

Dit spelletje duurt nu toch al één maand, helaas zonder een teken van leven.

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 09 Dec 2013, 20:18

Ik weet niet of het Hinmeijer was (vergeten) maar er is pas geleden een klein bedrijf in NL opgerold door de Douane/KLPD omdat het verboden stoffen leverde
Ik zou dus even de KvK checken om er zeker van te zijn.
Of hij is gewoon overwerkt of op vakantie :D

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Post by spidey » 13 Dec 2013, 10:09

FinalDestillation wrote:Waar blijft mijn bestelling van honderden euro's, ik kan Hinmeijer ook telefonisch niet meer bereiken, automatisch antwoordapparaat staat continu aan. Op beleefde mails krijg ik geen antwoord: wat is er mis?...

Dit spelletje duurt nu toch al één maand, helaas zonder een teken van leven.
Zonet heb ik met ze gebeld. Er werd meteen opgenomen en de order die ik had geplaatst is gister verzonden, dus het lijkt me niet dat er iets mis is. Misschien hebben ze wat achterstand met sommige orders of was er iets niet leverbaar of op voorraad. Ik zou nog een keer proberen contact op te nemen als het probleem inmiddels niet is opgelost.

[Edit 2013-12-16]
De order is de dag erop geleverd. 1 dag bezorgtijd via DHL.

FinalDestillation
Waterstof

Post by FinalDestillation » 28 Dec 2013, 16:14

Het bedrijf is betrouwbaar, bij mijn vorige orders kwam alles toch netjes aan. Ik had niet alledaagse stoffen besteld om nu voor een tweede keer een selectieve acylatie uit te proberen met beschermgroepen.

Een gouden raad die ik geef is om simpelweg te vragen of ze die stoffen ook aan particulieren leveren, sommige stoffen zoals PCl5 zijn enkel voor bedrijven bedoeld. Natuurlijk zijn er ook minder gevaarlijke alternatieven die evengoed werken en voldoende selectief zijn. (vb. om TsOH om te zetten naar TsCl)

KORTOM
Deze vertraging heeft gewoon met onze bureaucratie te maken, naar veiligheid toe heeft dat natuurlijk wel zo zijn voordelen. :)

Wat er nog ontbreekt op de site zijn witte labobroeken, ieder chemicus heeft vroeg of laat wel weer eens een gat in zijn (nieuwe) broek. Heb nog wat spullen voor veiligheid besteld zoals handschoenen (nitril). Vandaar dat het een beetje dringend was.

Kortom: om problemen te voorkomen kunt u bij niet alledaagse, grote bestellingen best even contact opnemen via het contactformulier. Als u dan geen reactie ontvangt, gewoon bellen.*

PS: er was een korte periode ongeveer een week dat ik het antwoordapparaat aan de lijn kreeg, maar dat lijkt nu wel opgelost te zijn. Vakantieperiodes kunt u best online zetten om de klanten te verwittigen. *Soms is het ook gewoon te druk en dan krijg je ook niemand aan de lijn.

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 29 Dec 2013, 14:50

Labbroek? Nooit van gehoord. Zolang je niet zittend werkt zou je hooguit wat op je labjas moeten krijgen. Mijn broeken zijn eigenlijk altijd schoon, ondanks dat ik al jaren in het laboratorium sta.
Organisch chemicus

FinalDestillation
Waterstof

Post by FinalDestillation » 02 Jan 2014, 19:49

Vandaag is de bestelling binnengekomen. Ik had thionyl chloride besteld maar door de nieuwe véél te strenge wetgeving ligt de ganse chemische industrie dwars. Kijk maar eens naar de extreme prijzen bij de grote leveranciers.

Best even wachten met inkopen van stoffen ;)

PS: witte labobroeken dragen ze standaard bij o.a. FujiFilm, SGS Chemicals,... Niet alle collega's werken ordelijk op bijvoorbeeld de universiteit, dat geeft ook gaten.
Het kan wel zijn dat er in uw broek geen gaten zitten maar dan werk je waarschijnlijk als analytisch laborant in de farmacie of iets dergelijks, dan is 2 jaar gatenvrij mogelijk.

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 03 Jan 2014, 19:11

Ik werk als organisch chemicus in de farma. Het is een kwestie van net werken, dat heeft niets met je discipline te maken.
Organisch chemicus

zakelijk1986
Foton

Post by zakelijk1986 » 15 Jan 2014, 21:59

Ik ben momenteel ook bezig om een soort webshop te openen voor chemicaliën voor bedrijven, alleen het blijft lastig vooral de juiste leverancier vinden en netwerken.
Ook is het lastig om 1 leverancier te vinden die alles levers wat je wilt bieden, het bedrijf Hinmeijer was voor mij de motivatie factor om een onderneming te beginnen alleen op een veel kleiner schaal nog.

woelen
IJzer

Post by woelen » 16 Jan 2014, 09:37

Een nieuwe chemicaliënleverancier voor bedrijven? Volgens mij zijn er daar genoeg van. Bedrijven als Acros, Merck, Sigma e.d. leveren toch wel aan bedrijven, dus waarom nog een kleine nieuwe leverancier er bij?

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 16 Jan 2014, 10:36

Netwerken heb je niet nodig om op de zakelijke markt verbindingen te kopen. Geweldige zoekmachines zijn Discoverygate en Emolecules. De laatste is geloof ik zelfs gratis te gebruiken en geeft redelijk up-to-date resultaten van prijzen en beschikbaarheid van artikelen. Voor apparatuur en disposables is google je vriend, anders kan VWR je waarschijnlijk goed helpen.
Organisch chemicus

ChemicalBrother
Helium

Post by ChemicalBrother » 01 Mar 2014, 22:47

Top dat er een bedrijf is dat aan particulieren goed levert. Wordt eens tijd weer...zoals vroeger. Wellicht handig om een plitte hebbentussen profi en hobby....(liever niet).... en dan alleen op aanvraag alles leveren.
KMgO4 en een max? ok meer dan 0.5kg moet je veel doen, maar ether is een beetje basis toch voor organisch?

Post Reply