Thiourea

Bij het zoeken naar specifieke chemicaliën kan het soms erg moeilijk worden om een goede bron te vinden. Mensen kunnen je in dit forum helpen de juiste bronnen te vinden of je een aanbieding doen.
Post Reply
Tessa_leonie
Foton

Thiourea

Post by Tessa_leonie » 27 Jun 2012, 16:05

Hallo,

Ik ben bezig met een project waarbij ik bloemen in hars giet. Daarvoor moet ik eerst de bloemen uitdrogen, het liefst zonder dat het er te erg uit gaat zien als een droogbloem. Het internet suggereert een methode waarbij je Tert Butanol gebruikt met een klein beetje thiourea en citroen zuur of sodium citrate (afhankelijk van de kleur).

Nou kon ik Tert Butanol vinden op de webwinkel van Hinmeijer, en citroenzuur heb ik wel liggen. Maar ik vindt het wat moeilijker om thiourea of sodium citrate to vinden. Heeft een van jullie misschien een idee? Ik vond wel een engelse webwinkel maar daar zijn de bezorgkosten echt ridicuul hoog van.

Alvast bedankt

tessa

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: Thiourea

Post by Wouter » 27 Jun 2012, 19:45

Natriumcitraat en thioureum worden ook door Hinmeijer verkocht, volgens de website. Het loont altijd om de Nederlandse namen te zoeken van verbindingen. ;)
Organisch chemicus

energa
Beryllium

Re: Thiourea

Post by energa » 04 Jul 2012, 17:23

Hallo Tessa,
Ik heb alle stoffen die je nodig hebt; je kunt gratis monsters krijgen in de buurt van een 25 gram; alleen stuur ik vloeistoffen (tert butanol) nooit. Als je in de buurt van Leiden woont of St. Anthonis (Oost Brabant) kun je misschien de spullen halen - wel op afspraak.
Enige voorwaarde: ik wil graag iets weten over het resultaat van je proeven, lijkt me interessant.
Energa.

Post Reply