ampulles (aard)alkalimetalen en (edel)gassen

Bij het zoeken naar specifieke chemicaliën kan het soms erg moeilijk worden om een goede bron te vinden. Mensen kunnen je in dit forum helpen de juiste bronnen te vinden of je een aanbieding doen.
Post Reply
snaucke
Elektron

ampulles (aard)alkalimetalen en (edel)gassen

Post by snaucke » 02 Jul 2012, 17:17

Om mijn elementenverzameling compleet te krijgen zoek ik nog een ampulle met 0,5 tot 5 gram Rb en 1 gram Th.

Ik ben mijn eigen lab vele jaren geleden opgeheven en ga dan zelf geen elementen meer isoleren en ampulles maken.
Last edited by snaucke on 09 Sep 2012, 00:20, edited 1 time in total.

Reap
Argon
Chemistry interests: Inorganic

Re: ampulles (aard)alkalimetalen en (edel)gassen

Post by Reap » 03 Jul 2012, 01:32

Helaas kan ik je niet helpen, het isoleren van alkali en aardalkali metalen is voor mij nog een berg in de verte die ik nog moet beklimmen.

Ik heb hier mijn Pr en Nd metaal vandaan:
http://www.elementsales.com/pl_element.htm.

snaucke
Elektron

Post by snaucke » 03 Jul 2012, 10:08

elementsales.com is een bekende leverancier naast het nog duurdere smartelements. Ik wil graag goedkoper aan mijn elementen komen en via Ebay en ruilen lukt dat dit tot nu toe aardig. Alleen de ampulles zoek ik nog.

ChemicalBrother
Helium

Post by ChemicalBrother » 01 Mar 2014, 22:26

Ik heb nog wel Cesium

Heisenberg
Beryllium

Post by Heisenberg » 20 Aug 2014, 21:59

Op ebay staan veel samples van zelfdzame stoffen, zelfs zwarte en paarse fosfor. Er is ook een verkoper uit Eindhoven die veel bijzondere stoffen verkoopt daar.
Technically, the glass is always full.
Eigenaar van http://www.chemiewinkel.com.

JulietMikeBravo
Elektron

Post by JulietMikeBravo » 30 Aug 2014, 15:07

Je hebt in ieder geval een NL verkoper op eBay die lekker in de elementen zat die mij U metaal aanbood. Waarschijnlijk heeft ie ook wel Th metaal. Ik zoek nog een stukje 50-100g lanthanum voor de gammapieken, maar duur duur duur is dat :)

Heisenberg
Beryllium

Post by Heisenberg » 30 Aug 2014, 15:10

Hoeveel kost verarmd U ongeveer, misschien kan je me in pb de naam van die verkoper sturen, er zijn meerdere op Ebay uit NL...

JulietMikeBravo
Elektron

Post by JulietMikeBravo » 31 Aug 2014, 03:32

Ik lees nu opeens de naam van de topicstarter, deze is mij bekend van eBay :D

Waarom zoek je specifiek naar verarmd U? Chemisch is het vrijwel identiek aan uraniummetaal uit natuurlijk erts, en het is nog steeds een mengsel van 235U en 238U, met wat minder 235U.

DU is ook een stuk lastiger te krijgen aangezien het door de "industrie" heen is gegaan en daarom nauwgezet wordt geadministreerd. De ertsen zijn echter zo op te rapen en zijn daarom online makkelijk verkrijgbaar. Het is mogelijk om van erts metaal te maken maar dit is licht gezegd nogal bewerkelijk.

Let trouwens op met U en Th en Ra(dium), allen vervallen naar radongas wat longkanker kan veroorzaken. Zorg dat het goed opgesloten zit en/of dat de opslagruimte goed is geventileerd om opbouw van Rn te voorkomen.

Heisenberg
Beryllium

Post by Heisenberg » 31 Aug 2014, 16:03

JulietMikeBravo wrote:Ik lees nu opeens de naam van de topicstarter, deze is mij bekend van eBay :D

Waarom zoek je specifiek naar verarmd U? Chemisch is het vrijwel identiek aan uraniummetaal uit natuurlijk erts, en het is nog steeds een mengsel van 235U en 238U, met wat minder 235U.

DU is ook een stuk lastiger te krijgen aangezien het door de "industrie" heen is gegaan en daarom nauwgezet wordt geadministreerd. De ertsen zijn echter zo op te rapen en zijn daarom online makkelijk verkrijgbaar. Het is mogelijk om van erts metaal te maken maar dit is licht gezegd nogal bewerkelijk.

Let trouwens op met U en Th en Ra(dium), allen vervallen naar radongas wat longkanker kan veroorzaken. Zorg dat het goed opgesloten zit en/of dat de opslagruimte goed is geventileerd om opbouw van Rn te voorkomen.
Uraniumerts zou ook goed zijn, alleen weet ik niet waar ik die precies kan krijgen, kan je de link naar die eBay verkoper naar me toe kunnen sturen (evt in een pb)?

Post Reply