Novozyme-435

Bij het zoeken naar specifieke chemicaliën kan het soms erg moeilijk worden om een goede bron te vinden. Mensen kunnen je in dit forum helpen de juiste bronnen te vinden of je een aanbieding doen.
Post Reply
Pyrochemistry
Zwavel
Chemistry interests: Organic

Novozyme-435

Post by Pyrochemistry » 16 Aug 2012, 20:26

Novozyme-435 is Candida antarctica lipase B geïmmobiliseerd op acrylic resin beads.

Hoeveelheid
1 a 2 g

Doel van de stof en opmerkingen
Een half jaar geleden heb ik voor mijn afstudeerstage een onderzoek met CAL-B gedaan in de vorm van N-435. In de literatuur staat beschreven ammonolyse reacties er goed door gekatalyseerd kunnen worden. Ik wil in een experiment proberen om een peptide te maken, uit bijvoorbeeld ethylbenzoaat en p-chloroaniline. Het enzym doet het uitstekend in organische oplosmiddelen (geen hydrolyse!), bovendien zijn de condities zeer mild (r.t. tot 60 graden). Verder katalyseerd het ook verscheidene andere reacties aan de carboxyl koolstof.

Omdat het een kleine serie experimenten betreft heb ik maar 1 of 2 g nodig. Het goedje kan bij Sigma enz. besteld worden maar is nogal prijzig. Mijn vraag is of iemand in het bezit is van novozyme 435 of CAL-B in andere vorm, zo ja, kan iemand dan een sample missen? Of weet iemand een relatief goedkope bron?
Will it work? You only know after the experiment!

Student (M.Sc) Scheikunde

Post Reply