gezocht zilvernitraat ea fotochemicalien

Bij het zoeken naar specifieke chemicaliën kan het soms erg moeilijk worden om een goede bron te vinden. Mensen kunnen je in dit forum helpen de juiste bronnen te vinden of je een aanbieding doen.
Post Reply
jorisrafael
Foton

gezocht zilvernitraat ea fotochemicalien

Post by jorisrafael » 08 Oct 2012, 14:41

Hallo,
ik ben op zoek naar chemicalien om een zelf fotografische emulsies te maken.
dit zijn bijv:

photographic grade gelatin.
Silver nitrate (AgNO3).
Sodium chloride (NaCl).
Citric acid.
Potassium bromide (KBr)
Potassium iodide (KI).
Photoflo 600 (or Daniel Smith Acrylic Flow Reducer cut 2:1 with distilled water).
Glyoxal.
Potassium Chloride (KCl)
Ammonium bromide (NH4Br)
Glyoxal

Ik ben op zoek naar een plek waar ik deze chemicalien relatief goedkoop en het liefst op dezelfde plek kan kopen.
Weet iemand wellicht een goede winkel of webshop.

Hartelijke groeten,
Joris Jansen

woelen
IJzer
Chemistry interests: --------------

Re: gezocht zilvernitraat ea fotochemicalien

Post by woelen » 09 Oct 2012, 20:06

Al deze stoffen kun je wel bij http://www.labstuff.nl. krijgen, behalve misschien die photoflo 600.
Sodium chloride is trouwens gewoon keukenzout. Als je de goedkope variant van een paar dubbeltjes per kilo koopt in de supermarkt, dan heb je het meest geschikte (hier zitten geen additieven in). Glyoxal koop je niet puur, maar als 30 ... 40% oplossing. De pure stof is zeer vluchtig, dus je koopt een oplossing in water. Voor de gelatine kun je gewoon naar de supermarkt. Koop de kleurloze variant, in de vorm van "bladen".

Zelf heb ik ook wel eens een fotografische emulsie gemaakt, maar ik moet zeggen dat het wel een enorm gesmeer was en het nog wel tegenvalt om een mooie homogene laag te maken op een ondergrond. Ik had een emulsie op een schotel gesmeerd, belicht en ontwikkeld en gefixeerd. Dit werkte zowaar ook nog, maar toen ik de boel te drogen zette op een radiator, smolt de hele belichte afbeelding en hield ik een smurrie over.

In plaats van glyoxal kun je ook formaline nemen. Dat is een flink stuk goedkoper, maar helaas ook giftiger. De damp van formaline is erg onprettig. Misschien werkt acetaldehyde ook wel. Dat is ook een flink stuk goedkoper dan glyoxal en is minder giftig dan formaline. Het stinkt wel (geur van te veel drinken, kater!).
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Reap
Argon
Chemistry interests: Inorganic

Post by Reap » 10 Oct 2012, 13:14

Let op met keukenzout dat je geen zeezout koopt maar mijnzout/mineraalzout. Zeezout heeft ook aardig wat K+/Mg2+/Ca2+/SO4-.

freerk
Foton

Post by freerk » 24 Apr 2013, 23:37

zilver nitraat daar kan ik je wel aan helpen, 99,99% puur!
stuur maar berichtje
groet

Post Reply