Goede bron

Bij het zoeken naar specifieke chemicaliën kan het soms erg moeilijk worden om een goede bron te vinden. Mensen kunnen je in dit forum helpen de juiste bronnen te vinden of je een aanbieding doen.
Post Reply
ChemicalBrother
Helium

Goede bron

Post by ChemicalBrother » 01 Mar 2014, 22:33

Ja ik ken Hin....
Kan altijd mijn relaties op uni raadplegen, maar is er ook nog een andere nette bron?
Ik ben bezig mijn hobby / studie weer eens in de praktijk te brengen, maar chemicalien kunnen zo duur zijn. Is er niet een vereniging waar we chems kunnen delen (bulk inkooop) en dan delen?

gr. Niels

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: Goede bron

Post by Wouter » 01 Mar 2014, 23:21

Labstuff is een bekende, betrouwbare en openbare bron.

Het opzetten van zo'n vereniging zal niet erg in het belang van onze hobby zijn, ben ik bang. Het zal de aandacht op ons vestigen en dat kan nooit goed zijn doordat de "buitenwereld" angstig en bekrompen is.
Organisch chemicus

ChemicalBrother
Helium

Post by ChemicalBrother » 01 Mar 2014, 23:25

Of juist niet. Gewoon mee in de openheid net zoals https://toool.nl/Toool.
Je hebt gewoon nerds die hun ding willen doen. Waarom zou dit anders zijn dan een bellegingsclubje....alleen omdat velen het niet begrijpen? Je hebt ook deze site.
Dus waarom niet een meetingplace? Kan bij mij. En anders onder valse voorwendselen= wijnclub....plus ik ben wijnconnaisseur.
Leuk...... ik ga wat oprichten! Midden van NL=Amersfoort

Voorstellen voor een naam? SOO? Scheikunde Onder Ons?

ChemicalBrother
Helium

Post by ChemicalBrother » 01 Mar 2014, 23:32

Of in jouw geval Bier....

woelen
Kobalt
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 17 Mar 2014, 12:15

Misschien is het juist wel goed als er een vereniging komt die op een open en nette manier zichzelf presenteert. Het zal in sterke mate afhangen van hoe de vereniging zichzelf presenteert naar buiten toe. Als het duidelijk is dat het gaat om echt wetenschappelijk geïnteresseerde mensen en het komt serieus over, met aandacht voor veiligheid, het milieu en duidelijke wetenschappelijke interesse, dan zie ik het best wel werken.

We moeten dus niet toe naar een 'underground'-achtige uitstraling met een air van anarchisme of illegaliteit. Zelf zal ik op geen enkele manier verbonden willen zijn met een dergelijke club, maar als het serieus, open en netjes overkomt, dan ben ik zeker geïnteresseerd.

De uitstraling bepaalt ook in sterke mate wat voor mensen worden aangetrokken, het zal een zelfversterkend effect hebben.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Post Reply