Uranium

Bij het zoeken naar specifieke chemicaliën kan het soms erg moeilijk worden om een goede bron te vinden. Mensen kunnen je in dit forum helpen de juiste bronnen te vinden of je een aanbieding doen.
Post Reply
Carharttguy
Lithium

Uranium

Post by Carharttguy » 22 May 2014, 15:14

Dag iedereen

Ik ben altijd al wat bezig geweest met het verzamelen van zoveel mogelijk stofjes en elementen. Ongeveer een goed half jaar geleden had ik de kans om Uranium op de kop te kunnen tikken via een bekende chemicaliënverkoper op Ebay. Jammer genoeg is dit niet kunnen doorgaan door een overlijden in mijn omgeving (mijn hoofd stond naar andere dingen). Hij vertelde me dat hij maar 2 stukjes meer liggen had, dus die zullen nu wel weg zijn (het is trouwens ook een Nederlander)

Ik weet dat hier mensen zitten die ook wel contacten opgebouwd hebben door de jaren heen, kan iemand me helpen aan een bron? Ik zoek echt Uranium, geen erts.
Het klinkt misschien niet zo koosjer, maar Uranium is perfect veilig op te slaan thuis, en helemaal niet zo giftig als je het niet inneemt.

Verarmt Uranium kan ook, maar liever niet.
Mag ook altijd via PB besproken worden natuurlijk.

Hartelijk dank

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Re: Uranium

Post by spidey » 22 May 2014, 17:29

Natuurlijk uranium? Een ieder het zijne....

Aangezien veramd uranium chemisch toch hetzelfde werkt als de natuurlijke variant, waarom niet liever het armste uranium dat je vinden kunt?

Carharttguy
Lithium

Post by Carharttguy » 22 May 2014, 18:25

Ja als iemand verarmt Uranium zou vinden, zou ik daar ook al heel blij mee zijn hoor :)

Maar het 'natuurlijke' van niet-verarmt Uranium spreekt me gewoon aan. Dat er niet mee 'geprutst' is.

Het is chemisch wel hetzelfde om iets mee te doen, maar ik ben niet van plan om Uraniumverbindingen te maken ofzo, dus dat speelt niet zo. Meer voor de heb zeg maar, voor de verzameling.

Gruson
Neon

Post by Gruson » 22 May 2014, 21:28

Ik zoek ook nog een stukje metaal voor mijn elementenverzameling.. Erg lastig aan te komen. Mocht je iets vinden laat het weten, als ik iets vind zal ik het ook laten weten. Verarmd uranium is trouwens nog steeds behoorlijk radioactief, zoveel U235 halen ze er niet uit.
It could be that the purpose of your life is only to serve as a warning to others.

spidey
Kobalt

Post by spidey » 23 May 2014, 00:41

Nee, klopt. Het gaat terug van ca. 4% in natuurlijk uranium naar ca. 1% in verarmd. Nou ja, in elk geval een factor 4.

Carharttguy
Lithium

Post by Carharttguy » 24 May 2014, 13:30

Ik heb Uranium gevonden!

Gruson: Het is wel prijzig:
-0,62g: 308 euro (Deze is al onder voorbehoud verkocht, dus de andere is onze grootste kans)
-0,71g: 347 euro

Zouden we samen een stukje kunnen kopen, en verdelen? Al ben ik geen expert in het verdelen van Uranium moet ik zeggen...

spidey
Kobalt

Post by spidey » 24 May 2014, 14:39

En dan te bedenken dat de dichtheid rond de 20 ligt.....

Carharttguy
Lithium

Post by Carharttguy » 24 May 2014, 15:17

spidey wrote:En dan te bedenken dat de dichtheid rond de 20 ligt.....
Het is inderdaad duidelijk dat hier betaald wordt voor de zeldzaamheid.

Gruson
Neon

Post by Gruson » 25 May 2014, 20:22

Poeh dat is behoorlijk aan de prijs zeg. Ik dacht dat ik het een keer langs heb zien komen voor 100 euro/gram. Dit ga je ook niet meer in tweeën kunnen zagen. Ik sla deze aanbieding over..
It could be that the purpose of your life is only to serve as a warning to others.

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 25 May 2014, 23:27

Volgens mij is het niet zo duur. Bij United Nuclear is het een stuk goedkoper, volgens mij, maar dan krijg je het Nederland niet in.

Het zagen van uranium lijkt me om voor de hand liggende redenen zeer onverstandig.
Organisch chemicus

Gruson
Neon

Post by Gruson » 26 May 2014, 08:17

Nee inderdaad, zagen wordt hem niet. Knippen lijkt me ook niet makkelijk aangezien het zo hard is.
Bij United Nuclear zou je 3g voor 50 USD krijgen. Dat is wel een prima prijs. Ze versturen alleen niet overzees. Maar 0,71g voor ~350 euro is wel erg prijzig.

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 26 May 2014, 10:41

Ik weet niet of zoiets langs de douane komt. Zo wel, dan kan je het misschien via een tussenadres oplossen.
Organisch chemicus

Carharttguy
Lithium

Post by Carharttguy » 26 May 2014, 12:07

ik heb daar ook al over geïnformeerd, het komt niet langs de douane. Is zelf strafbaar om zelf mee te nemen op het vliegtuig.
Dusja, het Europese continent is een slecht continent om aan Uranium te komen.

Carharttguy
Lithium

Post by Carharttguy » 26 May 2014, 22:11

Aanvulling van mijn bron:
United Nuclear verkoopt slechts in de VS. Vanwege stingente wetgeving kan er
geen Uranium vanuit de VS worden uitgevoerd. De douane controleert op
radioactiviteit, waardoor smokkelen ook geen zin heeft. Hierdoor is Uranium in
Europa niet meer verkrijgbaar. Als mijn stukjes verkocht zijn, dan houd het voor
mij ook op.
Verklaar me zot, maar ik zou het me heel lang beklagen als ik dit element nooit meer zou kunnen bemachten. Ga het dus doen.

Post Reply