Natriumacetaat

Bij het zoeken naar specifieke chemicaliën kan het soms erg moeilijk worden om een goede bron te vinden. Mensen kunnen je in dit forum helpen de juiste bronnen te vinden of je een aanbieding doen.
Post Reply
Nisei
Waterstof

Natriumacetaat

Post by Nisei » 13 Dec 2009, 14:38

Naam stof
Natriumacetaat C2H3NaO2

Hoeveelheid
1 kg

Doel van gebruik van stof
Het effect van Hot Ice demonstreren

Opmerkingen
Weet iemand een adres hier in NL waar de Natriumacetaat redelijk geprijsd is?
Ik kan het wel uit Engeland halen voor zo'n €4 per kilo maar als het daar voor die prijs kan moet dat hier toch ook kunnen?
Alvast bedankt.

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: Natriumacetaat

Post by Wouter » 13 Dec 2009, 15:03

4 euro per kilo vind ik heel acceptabel. Wat zijn de verzendkosten? Meestal zijn die niet zo heel denderend hoog uit het VK.
Organisch chemicus

Nisei
Waterstof

Post by Nisei » 13 Dec 2009, 15:08

Totaal incl. verzendkosten is zo'n €12
Het gaat me niet zozeer om het feit dat ik het nog voordeliger wil hebben (dit is een mooie totaalprijs) maar dat het toch zot is dat je iets voordeliger uit Engeland kan laten overvliegen dan dat je het hier lokaal koopt.

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 13 Dec 2009, 20:30

Het moet toch ergens vandaan komen, natuurlijk. Importeurs zullen ook een hoeveelheid vervoerskosten moeten betalen. Daarnaast hebben die ook nog een winstmarge.

Vergeet overigens niet de chemische zuiverheid. Heb je een linkje van de bron (eBay ed. mag je plaatsen)?
Organisch chemicus

Nisei
Waterstof

Post by Nisei » 13 Dec 2009, 22:50

Uiteraard moet het "ergens" vandaan komen. Het valt me alleen op dat chemicaliën hier in Nederland over het algemeen erg duur zijn vergeleken met de omringende landen. Er wordt vaak gelijk naar zuiverheid verwezen maar dat speelt lang niet altijd een rol.
De eBay verkoper waar ik over sprak is de volgende:
Natriumacetaat

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 13 Dec 2009, 23:15

Mwah, zuiverheid is natuurlijk wel een graadmeter voor hoe goed je experimenten kan doen. 5% verontreiniging kan de oplosbaarheid en kristallisatie van het natriumacetaat erg in de weg zitten. De bron ziet er goed betrouwbaar uit, maar wel hoge verzendkosten, helaas. Mogelijk hebben andere mensen wel een goed idee voor natriumacetaat.
Organisch chemicus

Nisei
Waterstof

Post by Nisei » 13 Dec 2009, 23:22

Nou die verzendkosten vind ik nog wel meevallen hoor. Dit is wel een kilo wat met luchtpost wordt verzonden. TNT Nederland durft €6,75 voor binnenlandse pakketjes te vragen voor alles wat niet door de brievenbus past, ook al weegt het maar 1 gram!

Post Reply