Gezocht

Bij het zoeken naar specifieke chemicaliën kan het soms erg moeilijk worden om een goede bron te vinden. Mensen kunnen je in dit forum helpen de juiste bronnen te vinden of je een aanbieding doen.
Post Reply
R Kok
Foton

Gezocht

Post by R Kok » 04 Jul 2011, 20:25

Hallo beste mensen,

Ben nieuw hier op het forum, ik zal mij even voorstellen:
Ik ben Rene, zoon van een chemisch analist en zelf onderhand ook student chemie. Ik werk naast mijn opleiding veel als goochelaar, en gebruik hierin uiteraard ook mijn chemische achtergrond. In een act van mij, waarmee ik dit jaar nederlands jeugdkampioen ben geworden, gebruik ik verschillende chemicalien. Omdat dit een prijswinnende act is ben ik van plan deze act nog vele jaren te blijven doen, maar helaas is mijn leverancier (deels) gestopt met het leveren van chemicalien. Zodoende ben ik nu zelf op zoek gegaan, en ben zo op dit forum beland. De meeste stoffen die ik zocht heb ik op labstuff kunnen vinden, maar de volgende stoffen zijn nog niet gelukt.

- Rode Fosfor
- Kaliumchloraat
- Natrium, Kalium, of aan ander alkalimetaal.

Als jullie mij hiermee verder kunnen helpen, of een alternatief voor een van de stoffen weten, hoor ik het graag.

Groetjes Rene

spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Re: Gezocht

Post by spidey » 04 Jul 2011, 20:39

Kaliumchloraat en kalium zijn zelf maakbaar uit kaliumchloride resp. kaliloog, magnesium, t-butanol en hexaan oid. Wil je zelf ook syntheses doen?

Rode fosfor is een heel ander verhaal.

R Kok
Foton

Post by R Kok » 04 Jul 2011, 20:59

Bedankt voor je antwoord!

Om zelf kaliumchloraat te maken moet je voor zover ik weet elektrolyse uitvoeren, en helaas heb er de middelen niet toe om dat (veilig) uit te voeren.
Rode fosfor is een heel ander verhaal.
Ik las in een ander topic in dit deel van het forum dat Woelen een bron voor rode fosfor kende, maar durfe hier niet rechtstreeks naar te vragen.
Misschien dat dat wat is

Alvast bedankt voor de hulp tot nu toe!

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 04 Jul 2011, 23:14

Als je de chemicaliën echt heel erg nodig hebt, zou je (evt via een bedrijf) bij een leverancier als Acros of Sigma-Aldrich kunnen bestellen. Dan betaal je wel wat meer, maar ben je zeker van een zeer hoge kwaliteit en betrouwbare bron. Verwacht overigens wel vragen bij rode fosfor. Alhoewel het spul relatief onschadelijk is, wordt het op grote schaal door drugslabs gebruikt.

OFFTOPIC:
Ik hoop dat je op de hoogte bent van de gevaren van natrium en kalium?

Bij verhitting wordt rode fosfor overigens extreem giftig, onder vorming van witte fosfor. Dat spul brandt en nevelt aan de lucht extreem corrosieve dampen veroorzakende. Los daarvan is het acuut toxisch in het lichaam: dat is een echt kwalijk goedje.

Organisch chemicus

woelen
IJzer
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 04 Jul 2011, 23:35

Zie je PM box.

Weet wel wat je doet. De combi rode fosfor/kalium chloraat is erg gevaarlijk en je mag NOOIT meer dan pakweg 0,1 gram van die stoffen mengen als je handen en ogen je lief zijn!

Bestel bij voorkeur de rode fosfor en kaliumchloraat bij verschillende bedrijven.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

R Kok
Foton

Post by R Kok » 05 Jul 2011, 12:04

Bedankt voor de reacties,

Bestellen via sigma aldrich heb ik al geprobeerd, helaas was het hierbij noodzakelijk dat de bedrijfsactiviteiten van mijn BV ook met research of productie samenhangen. (is niet het geval) Ik ben inderdaad op de hoogte van de gevaren. Ik werk al langere tijd met deze stoffen en werk altijd zo veilig mogelijk met de kleinst mogelijke hoeveelheden. Bedankt voor de hulp en tips!

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 05 Jul 2011, 15:24

Bij Sigma-Aldrich kan je het best bestellen via een bedrijf dat te maken heeft met de inkoop van chemicaliën, zoals een laboratorium.
Organisch chemicus

ChemicalBrother
Helium

Post by ChemicalBrother » 01 Mar 2014, 22:28

Kaliumchloraat heb ik vroeger toen ik 16 was bij de apotheek gekocht (kilo=115gulden).
Ik heb hier nog wel Cesium liggen (1gram in ampl)= net goud en vloeibaar in hand

Heisenberg
Beryllium
Chemistry interests: Inorganic

Post by Heisenberg » 24 Aug 2014, 22:57

Ik denk niet dat het na 3 jaar nog nodig is :P
Kleine hoeveelheden rode P zijn makkelijk te maken/krijgen van supermarktartikelen, ik mag dit waarschijnlijk niet hier neerzetten (Wouter?) ookal kost het ongeveer 10 euro per gram, mocht iemand het willen weten (en een goede reden kan geven) kan ik het best vertellen in pb.
Mocht het nog nodig zijn, heb ik wel een paar sites die uitleggen hoe je KClO4 kan maken.
Technically, the glass is always full.
Eigenaar van http://www.chemiewinkel.com.

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 25 Aug 2014, 10:44

Inderdaad. Liever niet plaatsen vanwege ongewenste aandacht trekken.
Organisch chemicus

Post Reply