Cobalt(II)sulfaat

Alles over kristallen en de wetenschappen daaromheen.
Post Reply
Reap
Argon
Chemistry interests: Inorganic

Cobalt(II)sulfaat

Post by Reap » 03 Mar 2012, 02:06

Mijn tweede batch CoSO4 kristallen: (ze zijn overigens heel erg donker rood, niet bruin zoals op de foto)
151-2.png
154-2.png

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: Cobalt(II)sulfaat

Post by Wouter » 03 Mar 2012, 11:43

Mooie kristallen, maar probeer geen flitser te gebruiken. Dan krijg je veel spiegeling en kan je slecht door het kristal kijken.
Organisch chemicus

Reap
Argon

Post by Reap » 03 Mar 2012, 15:55

Tjsah het was iets van 11 uur s'avonds en ik heb alleen erg geel icht op mijn kamer, zo komen de kleuren ook niet tot hun recht.
Dus heb ik een wit ledlampje gepakt (niet de fliter, maar dat maakt weinig uit) en heel stuntelig de fotos gemaakt.

Ik moet trouwens zeggen dat ik het rechter kristal wel leuk vindt, er zit een mooi rechthoekige vorm in. :)

Z4x
Gallium
Chemistry interests: Overall

Post by Z4x » 06 Mar 2012, 16:13

Ze lijken best groot! :) Het heeft wel wat van koper(II)sulfaat kristallen, maar dan (donker)rood.

Met een tl-lamp kan je al mooiere foto's maken. Wat je ook kan doen is van gewoon papier (uit de printer) een doos maken. Voorkant open en bovenkant ook papier. Vervolgens licht door het A4 laten schijnen (boven bijvoorbeeld). Dan de camera zonder flits op een lange sluitertijd, het liefst de camera vast zetten (of op boeken) zodat ie niet trilt. Zoiets: http://www.digital-photography-school.c ... light-tent.

Hoe meer wit papier als omgeving hoe meer indirect licht en belichting zodat het object duidelijker wordt. :)
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Reap
Argon

Post by Reap » 07 Mar 2012, 16:28

Moet ik eens kijken of dat wel mogelijk is. Ik heb geen echt goede camera die hiervoor geschikt is. Ik gebruik nu mijn iphone, dus even kijken of ik een app kan vinden.

Post Reply