labstuff geen prijzen

Voor al het ong'looflijk slap gelul.
Z4x
Gallium
Chemistry interests: Overall

labstuff geen prijzen

Post by Z4x » 19 May 2010, 18:17

Weet iemand daar iets van? Dat labstuff.nl geen prijzen meer toont?

(gekeken om 18.20 op 19 mei 2010)
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: labstuff geen prijzen

Post by Wouter » 19 May 2010, 19:33

Op de voorpagina staat:
Welkom bij Labstuff
In verband met de drukte kunnen wij momenteel geen nieuwe orders aannemen, over enkele dagen kunt u weer bestellen.
Ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
Organisch chemicus

Z4x
Gallium

Post by Z4x » 19 May 2010, 20:42

Oh ja, dat had ik niet gezien.

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 20 May 2010, 09:09

Wat wouter al zei, op de voorpagina bovenaan, vetgedrukt, staat de rede hiervan.
Er zijn simpelweg teveel orders, met een eenmanszaak is dat lastig. Je kan hooguit 12 dozen per dag inpakken voordat ze naar de post moeten, als er dan regelmatig 30 orders per dag binnenkomen kan je je voorstellen hoe de orders zich opstapelen. Klanten willen niet wachten en gaan uit hun dak als ze niet direkt hun pakje krijgen, men denkt dat ik de Albert Heijn op de hoek ben, of de Overtoom. Vandaar dat ik soms de site moet afsluiten om de stroom orders even te kunnen verwerken.
Overigens gaat de site vanavond weer volledig online

Z4x
Gallium

Post by Z4x » 25 May 2010, 21:41

Snelle levering is stukje service. :) Veel mensen zijn waarschijnlijk bol.com gewend, voor 17.00 uur bestellen, de volgende dag in huis. :P

Maar regelmatig een verdubbeling van orders betekend dat de zaken goed gaan en dat nog wel in de huidige laagconjunctuur.

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 26 May 2010, 14:28

Als ik een bedrijf als bol.com zou zijn, dan zou ik 20 man personeel moeten hebben en een mega bedrijfspand.
Daarmee gaan dus ook meteen de prijzen mega omhoog, dus nee.. als een bestelling niet snel genoeg gaat dan verwijs ik ze meestal door naar de Fisher, Roth, Sigma enz enz..

energa
Beryllium

Post by energa » 14 Jun 2010, 10:23

Ondanks de laatste geruststellende mededeling van labstuff kan ik nog steeds geen prijzen vinden, maar misschien ligt de oplossing zó voor de hand dat ik er overheen kijk. . . Wie weet het wel?

Z4x
Gallium

Post by Z4x » 14 Jun 2010, 10:36

Bij mij zijn de prijzen er hier nu ook af. De prijzen waren er wel een tijdje op, heb een week geleden een bestelling gedaan.

labstuff heeft het weer te druk dan waarschijnlijk of update de prijzen?

misschien tijd voor uitbreiding van het personeelsbestand met een studentje of uitzendkrachtje? :P

kinetin
Foton

Post by kinetin » 14 Jun 2010, 14:35

Ik ben bang dat je lang kunt wachten op je bestelling. Ik heb 6 weken geleden dingen besteld en ze zijn nog steeds niet geleverd.
Er moesten een paar dingen nog uit het buitenland komen en ik wachtte toen rustig af. Vorige week vroeg ik hoe het met de bestelling stond en toen zei hij dat de bufferoplossingen tussen nu en woensdag(vorige week)
geleverd zouden worden en dat daarna het pakketje verstuurd zou worden. Is niet gebeurd. Ik heb hem vandaag een mailtje gestuurd waarom niet maar heb geen antwoord gehad. Best vreemd aangezien de vorige mailtjes binnen 10 minuten werden beantwoord. Ik denk dat ik vandaag maar ga bellen om te af te spreken dat ik het morgen op kom halen. ik heb er geen vertouwen meer in dat het pakje ooit nog spoedig verstuurd word.

Z4x
Gallium

Post by Z4x » 14 Jun 2010, 16:23

Mijn vorige bestelling duurde ook meer dan een maand voordat ik em had, was iets mis gegaan met betaling. Ik heb nu maar iDeal gebruikt om dat te voorkomen.

Ik hoop dat ie het verstuurd voordat ie op vakantie gaat anders kan ik niks filteren of destilleren. :(

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 14 Jun 2010, 20:30

Sinds gisteravond is de site weer even op slot, dit in verband met de drukte.
Er komen TE veel orders binnen, en die moeten wel verwerkt kunnen worden, dus even een paar dagen de openstaande orders wegwerken.

Wat betreft de pH buffers, ik kan niet de hele dag achter de pc zitten om mailtjes te beantwoorden, dan komt er NIETS van versturen meer.. en zoals ik je ook al in de mail heb verteld heb ik geen enkele invloed op snelheid van mijn leveranciers.
Ik kan wel een gok doen en zeggen dat het op die en die dag aankomt, maar zoals je merkt heb ik daar niets aan, want klanten nemen dat dan als belofte aan. Zoals je ook al in je mail hebt gezien is het VRIJDAG aangekomen.
Ik overweeg mijn verkoop aan partikulieren te staken, of andere maatregelen te treffen, want op deze manier wordt het onwerkbaar. Als partikulieren al 24 uur na hun bestelling gaan klagen waar hun pakje blijft is voor mij de lol ervan af :x
Ik stel voor om hier eens een topic te plaatsen 'een werkdag bij Labstuff', zodat jullie kunnen zien hoe het is.

En Ja Z4x, de prijzen ben ik ook aan het updaten, want de leveranciers hebben de prijzen weer eens omhoog gegooid.
En dan zijn er ook nog eens problemen met de winkelsoftware die opgelost moeten worden, kortom.. om gek te worden.
En Z4X: vakantie?? wat is dat? :D ik heb al jaren geen normale vakantie meer kunnen nemen. En een uitzendkracht is duur.. dan moet ik de prijzen omhoog gooien en dat wordt niemand vrolijk van. Dus als je een baantje zoekt wat wordt betaald met 2e hands glaswerk dan ben je welkom :D

Dit was geen klaagzang.. maar even een korte uitleg van de situatie. Ok ik ga nu even mn pilletje nemen ;)

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 14 Jun 2010, 20:58

Ik stel voor om hier eens een topic te plaatsen 'een werkdag bij Labstuff', zodat jullie kunnen zien hoe het is.
Daar ben je vrij in. :P

Ik waardeer het zeer dat je de tijd neemt om mensen te helpen. Het is bovendien fijn dat je hier verduidelijking brengt.
De stress van zeurende mensen zal je altijd houden, ook als je geen particulieren in je klantenbestand hebt. Zeker mensen die de drukte niet kunnen inschatten of niet bekend zijn met levertijden binnen de chemie zullen snel willen reageren. Andere webshops leveren vaak ook binnen een dag, dat kan je als eenmansbedrijf niet evenaren.

Altijd ben ik tevreden geweest over je leveringen en ik zou het betreuren als je in de toekomst geen nieuwe bestellingen zou aannemen. Ik denk dat vele leden dit kunnen beamen. Het is ook leuk om je ook weleens actief te zien op dit forum. :)

Mijn advies aan de leden en je klanten: wees geduldig. Levertijden van enkele weken zijn zeker niet ongebruikelijk in de chemische sector. Het is al heel wat dat je als particulier zo openlijk kan bestellen bij Labstuff.

Mijn advies aan Labstuff: Maak het duidelijker dat bestellingen niet duidelijk zijn. De eerste pagina wordt snel overgeslagen. Wellicht dat de bovenste balk zich daar goed voor leent.
Organisch chemicus

Z4x
Gallium

Post by Z4x » 14 Jun 2010, 21:08

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar is het misschien een idee om met de leverancier(en) te onderhandelen? Bijvoorbeeld dat hij een duidelijke levertijd moet geven en bij niet nakomen - korting geeft of een boete moet betalen? Wil hij niet onderhandelen dan "dreig" je naar een andere leverancier te gaan. Geen idee of je in een positie zit om te kunnen onderhandelen en met veel verschillende leveranciers wordt dat ook moeilijk. Als je wel duidelijke levertijden hierdoor krijgt, misschien kan je dan bij de producten de levertijden zetten. Dan weet de klant waar ie aan toe is? Of begint ie dan nog meer te zeuren?

Wat je misschien ook kan doen om de "snelle mailtjes" van klanten te voorkomen is een contactformulier op de website zetten en geen email adres. Dan moet de klant bijvoorbeeld invullen waar hij het over wil hebben (bijvoorbeeld: levertijd, informatie stoffen, klacht ...etc) en klantnummer en/of factuurnummer etc. Zo kan je de "emails" van de klanten sneller doornemen en categoriseren op belangrijkheid. Zo doen veel grote bedrijven het ook. Die kan je niet "zo even" mailen, maar moet via webformulieren (het eerst contact dan vooral).

Of wat je ook kan doen, informeren bij de accountant? :) (denk er wel om dat als je ze te vaak belt, ze gewoon een dikke factuur schrijven)

--

Bedoel je 1 of 2 daagjes werken voor wat tweedehands glaswerk? Hmmm, krijg ik ook reiskostenvergoeding? Ik moet helemaal uit Friesland komen. :P

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 14 Jun 2010, 21:42

Wouter: Klanten lezen meestal niet, dus ook al zou ik het op hun voorhoofd tatoeeren, nog zullen ze van niets weten.. haha
Fisher enz leveren binnen 24 uur.. althans, verleden jaar nog. Maar die hebben dan ook een enorm personeelsbestand en een magazijn in Duitsland ter grootte van een voetbalveld. Als eenmanszaak is dat niet haalbaar, zeker als je zo'n 20-30 nieuwe orders per dag binnen krijgt.

Z4X: leveranciers zijn ook afhankelijk van hun voorraad en hun eigen leveranciers. Zoals Wouter al zei: in de chemische sector is een langere levertijd niet ongebruikelijk. Mijn leveranciers hebben uitstekende voorwaarden en ik hou ze te vriend. En ik begrijp hun logistieke problemen. Dreigen doe ik dus niet, dat heeft het tegenovergesteld effect. Als een klant mij dreigt om naar een andere leverancier te gaan dan zeg ik altijd dat ik ze niet dwing om bij mij te kopen.
Klant is koning, maar ik ben de Keizer.. :D

Een contactformulier heeft effect als je iemand in dienst neemt om die snel te behandelen.
Maar de mail probeer ik altijd binnen 24 uur te beantwoorden.

Werken voor glaswerk: ik heb er wel eens over nagedacht, alleen al om die stapel openstaande orders weg te werken.
Maar dat is lastig, want hoe weet een meneer X nou waar ik de bekerglazen heb staan..

Wouter: Dat topic 'een dagje Labstuff' daar zal ik eens aan gaan werken.

woelen
IJzer
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 14 Jun 2010, 22:30

Nee, ik denk dat we niet te veel moeten mopperen op Labstuff. Ik heb al vele malen spullen bij hem besteld, zowel glaswerk als chemicalien en ben altijd goed geholpen. Verwacht inderdaad geen 'Overtoom' snelheden van aflevering van orders, dat is gewoon niet reeel. Wees blij dat we hier in Nederland een dergelijke leverancier hebben met zo'n uitgebreid aanbod aan chemicalien en glaswerk. Het zou echt heel jammer zijn als een dergelijke leverancier zou verdwijnen. Dan wordt het voor velen van ons heel moeilijk om iets meer te krijgen dan de standaard stoffen van keramiekers en andere hobby-leveranciers. Uiteraard kun je via eBay en via buitenlandse leveranciers ook nog wel een en ander krijgen, maar er gaat toch niets boven een leverancier in eigen land, die ook hart heeft voor de hobbychemie en weet wat de lastige punten zijn voor het verkrijgen van materialen.

Dus Peter, geef de moed niet op en ga vooral zo door met jouw werk. Menig hobbychemicus is er blij mee. Ook de andere kant dan alleen de moppers wil ik zo eens laten horen!
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Post Reply