Verkiezingstijd.

Voor al het ong'looflijk slap gelul.
Post Reply

Wat gaat het 9 juni worden?

SP
2
25%
CU
2
25%
CDA
0
No votes
VVD
0
No votes
PVV
1
13%
PVD
1
13%
Lijst 17
0
No votes
SGP
0
No votes
PVDA
1
13%
Groenlinks
1
13%

Total votes: 8

Pyrochemistry
Zwavel
Chemistry interests: Organic

Verkiezingstijd.

Post by Pyrochemistry » 08 Jun 2010, 19:12

Waar gaan jullie deze verkiezingen op stemmen? Geef je politieke mening en vul de poll in.

Ik stem zelf SP. Ik kan me het meest in hun standpunten vinden, daarnaast debatteerde Emile Roemer de laatste tijd zeer scherp en sterk. Ik vindt het belangrijk dat Nederland sociaal sterk blijft, kapotbezuinigen is geen optie! We moeten investeren in onderwijs, de zorg en het huidige sociale stelsel moet efficiënter worden gemaakt. Vooral in het onderwijs vindt ik dat er meer geld moet worden gestoken, wij zijn de toekomst volgens de meeste politici, onze huidige economie is een kenniseconomie, wanneer er bezuinigd wordt gaat de kwaliteit van het onderwijs omlaag en kunnen mensen niet hun volledige talenten benutten. Ook moeten mensen die werkeloos zijn makkelijker aan een baan kunnen komen, de sollicitatieplicht moet aangescherpt worden en het moet makkelijker zijn voor ouderen binnen de beroepsbevolking om omgeschoold te kunnen worden zo voorkom je dat mensen tot hun pensioen op hun gat moeten zitten en rond moeten komen van een uitkering. Daarnaast Zijn er mensen die wegens lichamelijke omstandigheden arbeidsongeschikt zijn geworden voor het beroep waarvoor ze opgeleid zijn, een goede scholing kan er dus voor zorgen dat deze mensen desondanks hun beperking gewoon weer aan het werk kunnen in de toekomst, dit bespaard geld omdat de overheid minder mensen een uitkering hoeft te betalen, daarnaast doen deze mensen dan weer mee binnen de samenleving.

De hypotheekrenteaftrek mag als het aan mij ligt verdwijnen voor de mensen met een enorme grote keet van een 8 of 9 ton zij kunnen prima hun huis en hypotheek betalen. Alleen voor mensen met beneden modale inkomens moet er een regeling zijn zodat deze de hypotheekrente kunnen aftrekken.

Om de veiligheid op straat te vergroten moet je niet een hele cultuur of godsdienst buitensluiten! nee je moet investeren in betere scholing, efficiëntere inburgeringsprogramma's. Meer blouw op straat verhelpt het probleem niet, het verhelpt alleen de symptomen en niet het probleem zelf dus laten we daar geen extra geld in steken.

Ook ben ik voor het feit dat er wordt bezuinigd op defensie! Het is totaal niet nodig om de Joint strike Fighter te kopen of om er uberhoubt geld in te steken, er is niet één Nederlandse burger die iets met het project te maken heeft er ook maar één milimeter beter van wordt. Het project kost veel te veel geld, de geldkraan dichtdraaien is een goede optie, het bezuinigt tientallen miljarden! Nederland heeft dan wel één van de grootste militaire machten van Europa, maar qua economische welvaart in europa en in ons land heeft het totaal geen bijdrage, het kost alleen maar een hoop geld.

Het koningshuis? Bea kan gewoon belasting betalen net als iedere andere burger, privé vluchtjes in die prachtige Jet van haar kan ze prima zelf betalen, ze is één van de rijkste inwoners van ons land.

Ten slotte vindt ik dat we meer moeten doen aan duurzame inovatie, Nederland zou hierin koploper moeten zijn binnen de EU. Dit is tevens een flinke boost voor de economie want het levert extra banen op!
Last edited by Pyrochemistry on 08 Jun 2010, 19:30, edited 1 time in total.
Will it work? You only know after the experiment!

Student (M.Sc) Scheikunde

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: Verkiezingstijd.

Post by Wouter » 08 Jun 2010, 19:28

Ik stem blanco. Ik kan me niet goed identificeren met een van de vele partijen (alhoewel D66 en VVD dicht bij mijn keuzegebied lagen). Bovendien vind ik dat het kiessysteem stevig op de schop moet worden genomen.
Organisch chemicus

woelen
Kobalt
Chemistry interests: --------------

Re: Verkiezingstijd.

Post by woelen » 08 Jun 2010, 22:35

Ik stem CU, al zit ik qua standpunten ook wel dicht bij de SP.

Ik begin steeds meer een afkeer te krijgen van het grote politiek-correcte "midden", waartoe ik de CDA, VVD, PvdA en de laatste tijd ook D66 en Groenlinks reken. Wat mij nogal tegenstaat is de politiek-correctheid van die partijen. We moeten met zijn allen o zo tolerant zijn, maar dat is geen echte tolerantie. We moeten met zijn allen eenheidsworst zijn en mensen die anders denken worden eng, nerd, gevaarlijk of gewoon raar gevonden en steek vooral niet met je hoofd boven het maaiveld, want dan wordt het er afgemaaid (in ieder geval figuurlijk, want je ligt uit de groep, je schaadt je carriere, etc.).

Echte tolerantie is dat er in een maatschappij ruimte en respect is voor veel verschillende meningen en dat men zijn best doet om met al die verschhillende meningen een prettige samenleving te hebben en te houden. En dat is er de laatste jaren steeds minder. Als voorbeeld noem ik een gemeente waar 15 ambtenaren zijn die huwelijken mogen sluiten. Van hen is er 1 die bezwaar maakt tegen sluiten van een homo-huwelijk. Waarom moet die ene worden uitgekotst als een homo-stel kan kiezen uit 14 anderen? Omgekeerd gun ik homo's die een huwelijk willen de ruimte, maar laat anderen dan ook de ruimte gunnen aan zo'n ambtenaar die liever niet zulke huwelijken sluit. Dat kan heel goed naast elkaar bestaan. Zeker in grote gemeenten moet dit praktisch op te lossen zijn, maar op dit moment is er juist een kruistocht gaande. Men wil niet eens meer zoeken naar praktische oplossingen, de teneur is nu juist om ook de laatste resten in hun ogen achterhaaldheid op te ruimen. Dit vind ik dus niks meer te maken hebben met tolerantie, de klepel is nu helemaal doorgeslagen naar de andere kant en het is zelfs een vorm van anti-tolerantie. Men is tolerant tegenover iedereen die ongeveer het zelfde denkt op ethisch/moreel/sociaal gebied. Tja... dat is gemakkelijk. Ik heb de indruk dat er nog maar 2 partijen zijn die hier oog voor hebben en dat zijn de CU en in iets mindere mate de SP.

Echte tolerantie is dat men ruimte laat voor elkaar, ook als men het niet eens is met elkaar. Als PvdA, D66 en Groenlinks hun zin krijgen, dan zijn er over 10 jaar alleen nog maar staatsscholen met allemaal het zelfde gestandaardiseerde onderwijs en heb je als ouders niks meer te kiezen, dan zijn er alleen nog maar politiek-correcte "neutrale" hulp-organisaties en is iedere hulp-organisatie die niet voldoet aan het seculier-witte ideaalbeeld verdwenen. Sommigen binnen Groenlinks willen zelfs al zo ver gaan dat ze binnen kerken willen bepalen hoe die hun ambten invullen. We hadden toch scheiding van kerk en staat ;)

Ik vind dus dat er weer veel meer ruimte moet komen in het publieke debat voor eigen identiteit, ook als die eigen identiteit consequenties heeft voor de mensen die behoren tot die groep. Mensen mogen toch ergens voor staan? In feite zijn wij hobby chemici ook zo'n groep. Pas als er excessen zijn (zoals recentelijk die afschuwelijke affaire van misbruik van jongetjes in de Roomse Kerk, of ronselpraktijken van een bepaalde moskee of doorspelen van informatie naar communistische landen ten tijde van de koude oorlog door CPN-ers, of een hobbychemicus die 500 kilo aan oxidatoren en kant en klare explosieve ladingen heeft liggen in zijn garage voor zijn vuurwerkerij) dan moet er worden ingegrepen, maar ik vind het veel te ver gaan dat men nu vanuit de politiek steeds meer wil ingrijpen in de organisatie van scholen, kerken, moskeeen, verenigingen en dat men zich begint te bemoeien met zaken als aannamebeleid van personeel, inhoud van preken en toespraken, inhoud van aktiviteiten, etc.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Post Reply