Een dagje bij Labstuff

Voor al het ong'looflijk slap gelul.
Labstuff
Boor

Een dagje bij Labstuff

Post by Labstuff » 14 Jun 2010, 23:11

Altijd al willen weten hoe een werkdag bij Labstuff eruit ziet, lees en beef:

Eerst wat info: Labstuff is een eenmanszaak, wij leveren aan bedrijven en partikulieren (beperkt). Beperkt houdt in dat wij geen verboden materialen aan partikulieren leveren. Wij zijn geen marktplaats winkeltje, met klanten als het UMC, TNO, Universiteiten, TV programma's en andere nationale en internationale grote klanten zijn wij een 'normaal' bedrijf in Lab-materialen. Wij importeren uit diverse landen; oa USA, China en Duitsland. Labstuff is een officieel bedrijf sinds 2006.

Donderdag, de dag dat de meeste leveranciers op de stoep staan.

-07.30 Het eerste telefoontje gaat, weer zo'n klant die niet weet wat kantoortijden zijn
-07.45 De baby een schone luier geven (JA labstuff werkt vanuit huis) en eten geven.
-08.00 Terwijl de baby aandacht nodig heeft (de oppas komt pas om 11.00) gaat de telefoon: zijn mijn spullen al binnen, die zouden donderdag aankomen... Ja, de leverancier komt vandaag, maar hoe laat weet ik niet.
-08.45 Terwijl de poepluiers in het rond vliegen staat de eerste leverancier voor de deur, snel rennen naar beneden.
-09.00 De baby is aan het spelen, tijd om de emails van de vorige avond/nacht te beantwoorden en de nodige bestellingen te doen bij de leveranciers.
-09.30 Eens kijken welke orders dringend zijn, die leg ik bovenop en waag een poging om iets te gaan inpakken.
Inpakken gaat niet zomaar, om een order te verwerken moet er: gekeken worden of alles binnen is, alles bij elkaar zoeken, een label printen, in het systeem melden dat de order is verwerkt, een factuur maken, en dan uiteindelijk inpakken.
Het bij elkaar zoeken van enorm grote orders is een hels karwei, de onderdelen liggen namelijk in dozen van leveranciers, in de voorraad enz. Kleine orders gaan redelijk snel.
09.45 Terwijk ik de doos aan het dichtplakken ben gaat de telefoon weer: verkopen jullie reageerbuizen.. arghh, ik denk kijk toch op de website luie d******, de stress loopt op.
10.30 Inmiddels zijn er 2 tot 3 leveranciers langs geweest, de stapel dozen begint te groeien. Tijd om ze uit te pakken en te controleren.
11.00 De oppas komt, deze zal de rest van de dag de baby verzorgen. Inmiddels heb ik al zo'n 4 pakjes kunnen inpakken tussen de telefoontjes enz door.
11.30 Tijd om naar de w.c te gaan, als eenmanszaak is dat lastig, zou het kunnen.. ik waag het erop.. driingggg en triiinggg, de deurbel en telefoon gaan tegelijk. Gelukkig doet de oppas open voor de leverancier, en de telefoon laat ik gaan.
-tijd voor wat meer inpakwerk (na het zoeken, printen, controleren enz)
12.30 Tijd voor de lunch.. althans, na de eerste hap gaat de telefoon weer. Inmiddels misschien telefoontje nummer 10.. ik ben het zat en leg de hoorn van de telefoon.
12.35 Er staat een klant voor de deur die een bestelling komt ophalen
13.00 Na weer wat in- en uitpakwerk staat er ineens een klant op de stoep zonder afspraak, hij denkt dat hij kan winkelen als bij Albert Heijn.. de stoom komt uit mijn oren en ik houd mij in.. nee, dit is een webwinkel, u moet via de site bestellen en ik heb geen showroom... 'oh dat wist ik niet'... jaja zal wel denk ik.
14.00 Inmiddels heb ik op wonderlijke wijze al 8 dozen kunnen inpakken.
15.00 Tijd voor een rondje emails, inmiddels zijn er weer zo'n 10 nieuwe orders binnen, nee he.. die klant heeft iets besteld bij een leverancier waarvan ik net vanmorgen de order de deur uit heb gedaan. Maar even mailen met de leverancier of het bestellinkje van deze klant er nog bij kan.
16.00 De tijd dringt, ik moet voor 16.30 de bestellingen naar het postkantoor brengen, want om 17.00 vertrekt de oppas en kan ik de deur niet meer uit.
16.30 na een laatste race is het gelukt om vandaag 12 dozen in te pakken. 12-16 is het maximum op een 'normale' werkdag, want ik moet alles alleen doen. Tijd om de dozen in te laden en naar het postkantoor te rijden.
16.50 Terug van het postkantoor, ik vraag mij weer eens af hoeveel geld ik verlies met dozen en benzine, dozen die ik ook moet inkopen..
17.00 de oppas vertrekt. Ik geef snel de baby eten en gelukkig heeft ze slaap, in bed dan maar.
17.20 Baby slaapt, tijd om emails te beantwoorden, bestellingen te doen, en/of moeilijke orders voor te bereiden.
-Ik moet wat uit de schuur hebben voor zo'n order. Ik worstel mij door de pyramides van dozen in de schuur (voor de ouderen, malle Pietje is er niets bij). En ja, ik heb het nietige 20ml potje gevonden voor de klant. Maar waar zijn de 250ml potjes..? Argh uitverkocht, moet ik weer bestellen. Weer een order die moet wachten.
18.00 Toch nog wat werk kunnen doen (in- of uitpakken) en de laaste leverancier komt aan de deur.
18.30 Terwijl ik de site aan het updaten ben zie ik dat er weer eens een fout in de winkelsoftware zit..
18.35 Mijn vrouw komt thuis en begint te blaffen omdat er nog dozen in de huiskamer staan die uitgepakt moeten worden.
18.50 even eten.. en dan snel nog wat werk doen.
20.00 tijd om even uit te rusten, tv kijken of toch maar nog even vast wat papierwerk doen?
20.30 alvast wat dozen voor morgen inpakken, ik wil die stapel achterstallige orders kwijt.. een utopie?
21.00 Eens kijken of er nog emails beantwoord moeten worden, of de site geupdate moet worden.
21.30 Tijd voor wat mailtjes naar mijn Amerikaanse leveranciers (niet altijd), of wat tv kijken
22.00 Toch nog even zoeken naar dat onvindbare artikel op de zolder, tussen de enorme stapels dozen'
22.30 nog een laaste doosje inpakken als het mogelijk is. Of nog meer (klaag)mails beantwoorden.
23.00 Tijd om even uit te rusten, even wat drinken.
00.00 Slapen, met een slapeloze nacht omdat de bug nog steeds in de winkelsoftware zit

Labstuff
Boor

Re: Een dagje bij Labstuff

Post by Labstuff » 14 Jun 2010, 23:12

Deel 2, want de tekst was te lang:

Zoals jullie zien: Labstuff zit niet op zijn handen en besteed zeer veel tijd aan zijn klanten.
Helaas zijn er altijd klanten die denken dat wij de boel hier belazeren en snel rijk willen worden zonder te leveren.
Integendeel, ik probeer een klant altijd tot het uiterste te helpen. Maarja.. soms is er gewoon teveel werk, en dan moet een klant wat langer wachten.

Heeft Labstuff het wel naar zijn zin? Ja, uiteraard, eigen baas zijn is het beste wat er is, alleen geeft het enorm veel werk en stress. Hierboven slechts een tipje van de sluier. Niet iedere dag is zo erg.. meestel erger.. haha
Je zult begrijpen dat ik in het weekend zo weinig mogelijk doe, hoewel ik wel emails beantwoord en bestellingen doe, en zondag al begin met pakjes voor Maandag. En vakanties??? Kan haast niet. Af en toe doe ik een dag gewoon NIETS, ik laat de klanten voor wat het is, en neem een dagje vrij. Maar dat houdt in dat de dag erna harder moet worden gewerkt.
Maargoed.. ik zou nooit anders meer willen, Labstuff is van mijn hobby mijn werk geworden.

Een tip voor de lezers: Lees toch eens de algemene voorwaarden en de FAQ's op een website, dat scheelt enorm veel onnodige telefoontjes en tijd (bij de klant maar ook bij Labstuff).

Jor
Zwavel
Chemistry interests: --------------

Post by Jor » 15 Jun 2010, 00:53

Leuk om te lezen! Ik zie inderdaad dat je het hartstikke druk hebt!
Zonder Labstuff is de hobby een heel stuk lastiger te beoefenen, moge het nog lang voortbestaan!

Paul
Koolstof
Chemistry interests: Overall

Post by Paul » 15 Jun 2010, 17:24

Een erg bijzondere bijdrage, normaal gesproken zijn winkels/leveranciers nogal gesloten over hun bedrijfsvoering. Klanten hebben tegenwoordig een veel minder goed idee van wat er allemaal komt kijken bij het verwerken van een bestelling. Webwinkels brengen veel gebruikersgemak, maar voor degene achter de online toonbank blijft het veel werk.

Zelf heb ik al vaak succesvol bij Labstuff gewinkeld (hoewel ik ook wel eens last heb gehad van een software bugje hier en daar) en ik wil je daarom ook veel succes wensen Peter, zonder Labstuff geen hobby chemie!

Pyrochemistry
Zwavel
Chemistry interests: Organic

Post by Pyrochemistry » 15 Jun 2010, 19:26

Ik bestel veel van mijn lab-spulletjes bij labstuff, respect als ik zie wat voor een drukke dag je hebt! Ik vindt dat je perfecte service levert hoor, wel eens een paketje wat laat gehad maargoed dat had dan weer te maken met andere leveranciers.

En inderdaad zonder labstuff zou het een stuk lastiger zijn voor mij om mijn hobby uit te voeren, vroeger kon je alles wel een beetje bij elkaar scharrelen bij de drogisterijen en de lokale glasblazers, nu is dat bijna onmogelijk.
Will it work? You only know after the experiment!

Student (M.Sc) Scheikunde

Z4x
Germanium

Post by Z4x » 15 Jun 2010, 21:14

Ik hoop dat labstuff elke ochtend wakker wordt en denkt; "Als ik er niet was met labstuff, dan konden al die chemie amateurs niet hun dromen vervullen." ....en dan is de rest van zijn dag weer goed :P :)

Respect voor al het harde werk.
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

blommetje92
Elektron

Post by blommetje92 » 17 Jun 2010, 22:06

Ik bestel vaak via internet en moet dan ook bekennen dat ik snel geïrriteerd ben als een bestelling laat is, maar als ik zo eens lees wat een hectiek het kan zijn: Respect!
Dan ben ik je wel een excuus verschuldigd voor mijn ongeduldigheid bij m'n eerste bestelling :$

Bedankt voor al het harde werk Labstuff :D

Jobbie
Helium

Post by Jobbie » 30 Oct 2010, 15:50

Ik heb er vooral enorm bewondering als een eenmanszaak allemaal in eentje moeten regelen en werk te verzetten om de klanten tevreden te stellen.

Ik heb afgelopen vrijdag een bestelling geplaatst, dus ik zie de spullen wel vanzelf ik heb helemaal geen haast.

Dus respect.

ps. Labstuff: Kan je het werk niet delegeren bij vrijwilligers die het leuk vind om mee te helpen en dat niet om geld vraagt...
dat lijkt me een zeldzaamheid in deze tijd van economische crisis. Ik zou dat voor gratis doen omdat ik het gewoon leuk vind.

Wannes
Foton

Post by Wannes » 08 Jan 2014, 20:33

Ondanks een misverstand bij de bestelling worden de goederen vandaag geleverd.
Alvast bedankt voor de goede afhandeling !
Last edited by Wannes on 09 Jan 2014, 11:09, edited 1 time in total.

woelen
Kobalt

Post by woelen » 08 Jan 2014, 21:56

Ik heb al diverse malen bij Labstuff iets besteld. Soms duurt het inderdaad wel enige tijd voor de bestelling wordt geleverd, maar ik heb in alle gevallen de bestelde materialen ontvangen in goede staat.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 09 Jan 2014, 00:23

Wannes wrote:Ik zou ook al bijna medelijden krijgen.
Maar ik heb 3 maanden geleden een bestelling geplaatst, het aanzienlijke bedrag betaalt,
en nog altijd geen enkele informatie of bevestiging gekregen !
Ondanks herhaaldelijk aandringen heb ik nog niets gehoord.
Ben ik gewoonweg opgelicht, of zal ik mijn bestelling nog ontvangen ???
Ik houd jullie op de hoogte ...
Mail dan even, dan weet ik waar het over gaat, soms komt een mail gewoon niet aan (spamfilter)
Ook behandelen we bestellingen pas na betaling, wellicht ligt het daar aan? dus even mailen
En de enige 'Wannes' die ik zie in mijn emails schreef het volgende:

"Op jullie website heb ik bepaalde artikelen geselecteerd en op een excel lijst gezet. Niet alle artikelen hebben de prijs vermeld.
Graag deze lijst doorlezen en de kosten van de artikelen aangeven.". Geef dus even het bestelnummer door indien er betaald was

Oplichten doe ik niet aan, ik wordt meestal door klanten opgelicht :D

Wannes
Foton

Post by Wannes » 09 Jan 2014, 11:11

Ondanks een misverstand bij de bestelling worden de goederen vandaag geleverd.
Alvast bedankt voor de goede afhandeling !

Carharttguy
Lithium

Post by Carharttguy » 22 May 2014, 15:30

Wil er wel nog eens reclame tussen steken. Peter van Labstuff is echt wel heel oké. Bestellingen altijd goed verpakt, en altijd wel bereid om op zoek te gaan naar iets.

Herwin
Foton

Post by Herwin » 19 Jul 2015, 14:44

Ik begrijp dat Labstuff het wel erg druk heeft. Moet ook wel met zo een interessant aanbod spullen.
Helaas wacht ik op een bestelling van 2 maanden geleden maar ondanks 2 keer navraag is er totaal geen reactie... is dat ook bij anderen de ervaring?
Herwin

Inmiddels mail ontvangen van labstuff. Er bleek een levarancier in gebreke te zijn. Een alternatief is gevonden en het pakketje heb ik inmiddels thuis ontvangen.
Last edited by Herwin on 25 Jul 2015, 20:54, edited 1 time in total.

Rutger
Helium
Chemistry interests: Inorganic

Post by Rutger » 19 Jul 2015, 21:26

Ik heb twee maal een vrij kleine bestelling geplaatst en kreeg steeds correct geleverd.
Peter is zeker te goeder trouw. Ik kan mij wel voorstellen dat 2 maanden wachten zonder respons op een bericht van je, niet erg prettig is. Zorg wel dat je per e-mail contact opneemt, bellen heeft geen zin.

Post Reply