Een dagje bij Labstuff

Voor al het ong'looflijk slap gelul.
Herwin
Foton

Re: Een dagje bij Labstuff

Post by Herwin » 25 Jul 2015, 20:50

Herwin wrote:Ik begrijp dat Labstuff het wel erg druk heeft. Moet ook wel met zo een interessant aanbod spullen.
Helaas wacht ik op een bestelling van 2 maanden geleden maar ondanks 2 keer navraag is er totaal geen reactie... is dat ook bij anderen de ervaring?
Herwin
Inmiddels heb ik contact gehad met Labstuff,er bleek een leverancier in gebreke te blijven. Een alternatief is gevonden en de verzending is nu ontvangen.

Rutger
Helium
Chemistry interests: Inorganic

Post by Rutger » 25 Jul 2015, 21:23

Mooi dat je je spullen nu binnen hebt, dank je voor je update!

VincentG83
Elektron

Post by VincentG83 » 26 Feb 2016, 13:20

En ik wacht inmiddels ruim drie maanden op een paar simpele spullen (2 bekerglazen, 2 druppelpipets, 1 spuitfles). Hopelijk kan ik hier gauw ook een reactie achter plaatsen dat mijn spullen eindelijk binnen zijn :D

Z4x
Germanium
Chemistry interests: Overall

Post by Z4x » 26 Feb 2016, 14:12

Ik ook (10 december order geplaatst), geen reactie op mail. Misschien zijn er problemen bij de leverancier?
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

GJJ
Foton

Post by GJJ » 21 Mar 2016, 20:57

Beste allen,

Weet iemand of Labstuff is gestopt? Bestellen lukt, betalen ook, maar leveren : ho maar.
En Labstuff reageert in het geheel niet op vragen of misschien de levertijd kan worden genoemd.
In januari 15 bekerglazen, en wat kroezen besteld, 80 euro vooruit betaald, bevestiging, bestellijst en nota ontvangen, en toen niets meer.
Word ik opgelicht?

Z4x
Germanium

Post by Z4x » 21 Mar 2016, 21:48

Ik heb ook nog steeds niks (bestelt op 10 december 2015). Vind het nu wel heel lang duren. :(

woelen
Kobalt
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 22 Mar 2016, 00:39

Dit is wel vreemd. Ik zelf heb meermalen bij Labstuff besteld en ben altijd prima geholpen en was erg tevreden. Ik heb veel glaswerrk bij hem vandaan en een paar chemicalien. Het is wel vreemd dat er nu meerdere personen zijn die erg lang wachten op hun bestelling en niks horen. Ik heb ook wel eens gehad dat het langer duurde, maar een mail naar Labstuff werd altijd beantwoord.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

GJJ
Foton

Post by GJJ » 26 Mar 2016, 11:21

Twee jaar geleden heb ik ook bij Labstuff glaswerk en andere labbenodigdheden besteld. De levertijd was toen ook lang (6-8 weken) maar Labstuff reageerde tenminste op mail en leverde uiteindelijk zoals afgesproken. Nu hoor ik helemaal niets meer. ??

Een search op Labstuff en Stirling BV leverde een adres in Berlijn op. Vroeger werd vanuit Capelle a.d. IJssel geleverd. Ik vind het een vreemde gang van zaken, en zou iedereen adviseren even geen bestellingen meer te plaatsen, totdat opheldering is verkregen.

woelen
Kobalt

Post by woelen » 27 Mar 2016, 17:23

Dat adres in Berlijn is alleen maar waar de website wordt gehost. Dat zegt niets. Zelf heb ik ook een website met fotos en een deel daarvan host ik in Denemarken, simpelweg omdat het daar het goedkoopst kon. Labstuff zelf zit nog steeds in Capelle a/d IJssel.

VincentG83
Elektron

Post by VincentG83 » 04 Apr 2016, 16:48

VincentG83 wrote:En ik wacht inmiddels ruim drie maanden op een paar simpele spullen (2 bekerglazen, 2 druppelpipets, 1 spuitfles). Hopelijk kan ik hier gauw ook een reactie achter plaatsen dat mijn spullen eindelijk binnen zijn :D
Nog niks ontvangen (besteldatum 23 november 2015), wel een mail gekregen dat 2 liter bekerglas in bestelling is. Nog even afwachten dus...

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 06 Apr 2016, 12:17

Er wordt altijd geleverd, maar als er 50 nieuwe bestellingen per dag binnenkomen dan kan ik ook niet nog eens tientallen telefoontjes en emails beantwoorden binnen een minuut
Als de vertraging erg lang is gewoon mailen, ik beantwoord iedere mail, en als er hier geen mail aankomt dan kan dat diverse oorzaken hebben.
Dit is een eenmanszaak en geen bol.com, alles van een stukje plakband plakken tot de administratie rust op 1 persoon.

Inmiddels is de lol er kompleet af, dus ik stop met de verkoop aan partikulieren, en wel per direct, Openstaande bestellingen gaan uiteraard nog verstuurd worden.
Als ik niets anders hoor dan klachten en uitgemaakt wordt voor oplichter terwijl er hier tot diep in de nacht wordt doorgewerkt is voor mij de grens bereikt.

woelen
Kobalt

Post by woelen » 06 Apr 2016, 21:40

Goed gedaan jongens :( , hiermee verliezen we in Nederland een fijn en goed adres voor hobby-chemie en glaswerk. Voor veel spullen was Labstuff een prima adres en ook het enige (stabiele) adres in Nederland.

Z4x
Germanium

Post by Z4x » 07 Apr 2016, 09:42

Sorry hoor, maar dat ligt niet aan ons, dit klinkt gewoon als slecht management. Of je neemt iemand in dienst om je te helpen met de orders op tijd te versturen of je zet een stop op te veel orders met bijvoorbeeld een minimum orderbedrag of maximum aantal klanten of je kan zelfs hogere prijzen vragen om de vraag te minderen (en opbrengst te verhogen). Doe je dat niet en stapelen de orders op met lange wachttijden dan gaan mensen zeuren, wat kan je anders verwachten?

Volgens mij had je zelfs paar keer de winkel gesloten om orders bij te werken. Dat werkte niet?

VincentG83
Elektron

Post by VincentG83 » 07 Apr 2016, 09:51

50 nieuwe bestellingen per dag is inderdaad idioot veel voor jouw soort eenmanszaak! Volkomen begrijpelijk dat mensen hierdoor wat langer moeten wachten, dat weten we allemaal. Alleen wordt 3 tot 5 maanden wel erg extreem lang. Heb je geen complete lijst van openstaande orders die in volgorde van binnenkomst worden afgewerkt? Of geef je bedrijven en terugkerende klanten voorrang? Het is ook niet de bedoeling dat er soms pas iets gebeurt als de klant er achteraan mailt.
Af en toe is de webshop even gesloten om achterstallige orders te verwerken, als het nou mogelijk is om de webshop pas weer te openen als die orders allemaal zijn verwerkt, zou het toch prettiger zijn voor iedereen?
En je zou ook wat extra kosten kunnen berekenen voor kleine bestellingen om de stroom wat in te dammen, bijvoorbeeld €10 administratiekosten berekenen voor bestellingen onder de €100, of de winstmarge wat verhogen zodat het prijsverschil met andere winkels wat kleiner wordt.
Hoe dan ook, we zien allemaal graag dat jij je prettig voelt in je vak, dus dat je niet onder de bestellingen wordt bedolven en dat wij allemaal tevreden zijn met de bestelde spulletjes. Dus dat er wat meer chemie is tussen Labstuff en de klanten. Ik hoop dat dat alsnog lukt :)

Labstuff
Boor

Post by Labstuff » 07 Apr 2016, 12:30

Vincent, bestellingen wordt verwerkt zodra alles hier kompleet binnen is, niet alles is in voorraad
En dan gaat het ook op volgorde van datum van de order. En tja, als je 2 weken ziek bent bijvoorbeeld, of even weg met de paasvakantie dan is er niemand die het overneemt

Na dreigmails, overdreven reakties van klanten, reakties als slecht management, maar even iemand in dienst nemen, slechte site, slechte dit, slechte dat... , doet dit anders, doe dat anders, uitgemaakt worden voor oplichter, en zelfs een paypal claim nadat een klant 1 dag (jawel 1 dag) na zijn bestelling zijn spullen nog niet had, is voor mij de lol eraf helaas. (na 10 jaar van dit soort reakties)

Van de klanten die wel tevreden zijn, en dat is het merendeel hoort men helaas niets, negatief nieuws daar smullen we van.

Maargoed, wellicht betere service bij Fisher, Sigma, VWR etc.

Post Reply