Ik ben na lange tijd weer terug, mijn handen jeukt het ervan..
Ik heb eindelijk na de lange tijd de zolder opgeruimd en dus in de hoek verstopte chemicalien naar schuur overgebracht en toen kreeg ik de kriebels in mijn buik om weer lustig te gaan experimenteren.
De eerste die ik deed, om even proberen of ik nog lukt na lange tijd en dat lukte goed met de experiment die op woelen's site, het synthese van K3CrO8.
Zie: http://woelen.homescience.net/science/c ... 3CrO8.html
Dit deed ik wegens het feit dat ik nog over de benodigde chemicalien beschikt en glaswerken, zoveel mogelijk eenvoudig uit te voeren.
Ik heb ook een koelkast staan in de schuur, zo kan ik de spullen laten koelen voordat ik aan synthese begin.
Helaas heb ik geen verwarmingselementen, wateraansluiting etc, maar dat komt later wel.
De synthese daarvan is goed verlopen, hoewel dat door Wilco geadviseerd deze op 0 graden celicus houdt, het lukt me niet, wel houd ik hem rond +2 graden.
En dat zonder problemen gegaan en alles is zo gegaan zoals ik verwacht en ik kreeg inderdaad een reactieve ontleding onder het verhitten, die ontleed in een gele gas-vorm.
Dus ik ben er tevreden mee met de resultaat

Alleen ik weet niet wat ik nog meer wil gaan experminteren als een mad scientiest, ik heb ook nog een dochtertje dus ik doe het voorzichtig en de zorg over kind komt op 1e plaats. dus je ziet mij niet zo gauw aan het experimenteren slaan, pas zodra ik meer tijd hebt en mijn vriendin en dochtertje de huis uit is, waardoor ik niet afgeleid wordt.
Groetjes van Job.