plastic caoth

Alles over koolstofchemie, de verbindingen, naamgeving etc. Denk hierbij aan alkanen, alkenen, amines, alcoholen etc.
Locked
Fabian
Foton

plastic caoth

Post by Fabian » 16 Nov 2013, 17:01

wie kan me ff helpen.... zou ik dmv zwavelzuur en nog een ander chemicalien een plastic soort kunne maken... zowel welk ssort chemicalie zou het best zijn te gebruiken.

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Re: plastic caoth

Post by Wouter » 16 Nov 2013, 19:30

Zou je misschien je bericht beter willen formuleren? Een doeleind en onderbouwing zal een hoop helpen. Beter taalgebruik is ook niet overbodig.
Organisch chemicus

Fabian
Foton

Post by Fabian » 16 Nov 2013, 21:46

Oki.. Ik wil een plastieke laag ontwerpen, die als een caoth werkt op verf autoverf... Dus net een resin voor extra glans.. Maar ik wil het bereiden met zwavelzuur.. Is het veiligs waaraan ik kon denken.. Zwavelzuur heb ik eens al toiegepast op vlakes van plastiek afkomstig element. Maar had geen opschrift. Kan maar niet achter kome wat het was..

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 17 Nov 2013, 00:13

Voor zover ik je begrijp: Je wilt een nieuw soort coating maken en je enige leidraad is zwavelzuur? Als ik een nieuw product voor de autoindustrie kan bedenken dat uit zwavelzuur bestaat geef ik je die informatie niet. :P
Zwavelzuur kan niet polymeriseren en zal daarom niet als coating gebruikt kunnen worden. Het lijkt mij vrij desastreus voor je auto en gevaarlijk voor jezelf en je omgeving. Ik ben erg benieuwd hoe je bij zwavelzuur komt?

Wederom: Graag zou ik je berichten duidelijker zien, hier kan niemand wat mee. Het is aan te raden je te verdiepen in de chemie alvorens vragen te stellen die kant noch wal raken.
Organisch chemicus

Fabian
Foton

Post by Fabian » 24 Dec 2013, 16:55

HAHA.. waarom zou je het dan niet geven.....? ik ben al diep in de chemie.... het was en trick vraag dat ik stelde...... :P

Wouter
Krypton

Post by Wouter » 29 Dec 2013, 14:39

Je bent niet "diep in de chemie".

Topic closed.
Organisch chemicus

Locked