Handige en interessante filmpjes

Voor al het ong'looflijk slap gelul.
Z4x
Germanium
Chemistry interests: Overall

Re: Handige en interessante filmpjes

Post by Z4x » 22 Oct 2017, 12:15

Veel mooie kristallen (van een rus?) en o.a. een methode om onoplosbare kristallen te maken van bijvoorbeeld calcium sulfaat: https://sites.google.com/site/crystalls ... e_crystals (met google translate is de website leesbaar)
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Ragbips
Natrium
Chemistry interests: Organic

Re: Handige en interessante filmpjes

Post by Ragbips » 03 Oct 2018, 21:34

Paar filmpjes van over de loop der jaren (schaamteloze zelfpromotie):

Bromering van 2,5-dimethoxyfenethylamine

Youtube

Kristallisatie van ftalimido-2C-B

Youtube

Het ftaalimide heb ik uiteindelijk met CuCN omgezet naar ftalimido-2C-CN, ontschermd tot 2C-CN en omgezet in 25CN-NBOH. Dit is nooit in mensen getest maar ik verwacht vergelijkbare effecten als in 25CI-NBOx. Dit spul is super selectief voor de 5HT2A receptor over 5HT2C, waar andere compounds die selectiviteit niet hebben. Dit is dus een handige tool die we verkopen aan universiteiten die onderzoek doen naar onder andere antipsychotica en antidepressiva.

Birch reductie zonder ammonia omdat overmaat natrium in refluxende ethanol ook gewoon werkt, als je maar genoeg natrium er bij mikt:

Youtube

Het typische blauwe van gesolveerde elektronen is helemaal niet nodig in de praktijk, leuk om te zien maar het werkt prima zonder. Dit is met tetralines/tetralon volgens mij.

Stikstoftrijodide voor de kerstvakantie. Teveel gemaakt, duurde lang om te drogen en het leek gevaarlijk veel dus we hebben het uitgespreid en met de hotgun bestookt (gelukkig)

Youtube

En als je je alnog verveelt op het lab kan je altijd de acrobaat uithangen (analytisch lab in Zuid-Holland)

Youtube

Post Reply