Zoekopdrachten met veel voorkomende zoektermen

Wil je nieuwe functies op het forum? Heb je fouten gevonden die moeten worden verbeterd? Hier kan je suggesties doen om het forum te verbeteren.
Post Reply
spidey
Kobalt
Chemistry interests: Inorganic

Zoekopdrachten met veel voorkomende zoektermen

Post by spidey » 10 Aug 2012, 15:13

Zoëven probeerde ik te zoeken op dit forum naar een synthesemethode voor chloroform. Het is logisch om te zoeken op de woorden synthese en chloroform. Echter worden beide zoektermen geweigerd omdat ze te veel hits opleveren.

De zoekmogelijkheid binnen het forum om dit met aanhalingstekens weer te geven bestaat niet. Kan dit misschien worden aangepast zodat in dergelijke gevallen alleen de hits worden weergegeven waarin de beide woorden meteen na elkaar voorkomen?

Reap
Argon

Re: Zoekopdrachten met veel voorkomende zoektermen

Post by Reap » 10 Aug 2012, 16:10

Grappig, ik heb vandaag daar ook op gezocht, niet op het forum overigens. Wat ik vond ging over CaClO + aceton en een hit over de haloform reactie.
Maarja zo'n zoekterm optie is wel handig ja.

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 12 Aug 2012, 19:47

Ik heb hier wel vaker over zitten nadenken hoe het opgelost kan worden, ook voor andere forums die draaien op phpBB (die ik beheer). Maar of daar is een zware zoekengine voor nodig die traag is en de server zwaar belast, of er moet gebruik worden gemaakt van google, die dit forum erg goed heeft geindexeerd:
https://www.google.nl/search?q=site%3Aa ... +synthese"

Ik zal eens kijken of ik dit ooit kan implementeren in het forum.
Organisch chemicus

spidey
Kobalt

Post by spidey » 14 Aug 2012, 20:09

Deze indexering is inderdaad zeer goed. Wellicht beter - zoals je zegt - om dat in het forum te implementeren, dan om de zoekfunctionaliteit van het forum aan te passen.

Post Reply